Fitness Seller

Plotse toename

Bezoekers in dit topic

Jeroenk

Cool Novice
Lid geworden
8 mrt 2020
Berichten
88
Waardering
36
Lengte
1m85
Massa
67kg
Beste forum leden, ik ben al enige tijd een actief volger op het forum! Leer veel door de ervaringen van anderen.

Nu ben ik ineens 2 kg aangekomen in de afgelopen 2 weken?! Zonder iets te hebben veranderd in sport of voeding sinds begin maart. Hiervoor was ik redelijk stabiel. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Status: man
26 jaar
183 cm lang
Van oktober tot december gemiddeld 63 kg ongeveer op 2600 cal en dat tot maart rustig opgebouwd naar 2700. Dit eet ik nu nog steeds. Tevens ben ik begin maart begonnen met creatine. Nu weeg ik ineens 66 kg!? Terwijl dit dus begin mei nog 64 gemiddeld was voor de hele maand april.

Ik hoop dat iemand een idee heeft wat de oorzaak zou kunnen zijn.
 
Je hebt meer calorieën binnen gekregen, minder bewogen en/of meer vocht in je. Maar ik zou sowieso eens gaan aankomen want 66kg wegen op 183cm is echt heel weinig. Dat woog ik toen ik 14 was.
 
Je hebt meer calorieën binnen gekregen, minder bewogen en/of meer vocht in je. Maar ik zou sowieso eens gaan aankomen want 66kg wegen op 183cm is echt heel weinig. Dat woog ik toen ik 14 was.
Dit inderdaad. Als het nog niet je doel was, zou ik je doel inderdaad bijstellen naar een hoger gewicht op jouw lengte.
 
Je lichaam slaat koolhyraten (glucose) op in je lever en spieren. Het wordt opgeslagen in de vorm van glycogeen, dat dan weer omgezet wordt in glucose op het moment dat je het nodig hebt. Bij het opslaan van glycogeen slaat je lichaam ook water op, per gram glycogeen ongeveer 3 tot 4 gram water. Afhankelijk van je spiermassa kun je 200 tot wel 400 gram glycogeen opslaan, dat is dus 800 tot 2000 gram extra gewicht.

Google: glycogeen gewicht
 
Doel is ook lean bulk (dus ong een pond per maand kwaliteits gewicht aankomen). Maar nu ineens in 2 weken zoveel terwijl er maanden weinig tot minder gebeurde. Dat stukje zint me niet zo....

I know dat t te weinig is . ;) Kom van een geschiedenis af van overgewicht en afvallen dat de overhand nam jaren terug etc etc.
 
Doel is ook om rond de 70-75 kg uit te komen (lean) voor mijn 30e haha
 
Maar nu ineens in 2 weken zoveel terwijl er maanden weinig tot minder gebeurde

Je bent begonnen met creatine , creatine is vochtvasthoudend, daarnaast corona dus minder sporten , minder bewegen dus minder verbranden ..
Geen paniek ... ook niet met het verleden overgewicht en obsessief afvallen ..
 
Dat is t m juist. Ik ben nu al 3 maanden bezig met creatine. En zag toen in de eerste 2 weken een snellere stijging (wat verklaarbaar is). Dus ja, ik sta zelf voor een raadsel. Dus iemand nog een idee??😅

En met sporten met ik juist actiever dan ooit. Sport gemiddeld 6x en heb een zeer actief beroep. Werk in een ziekenhuis laboratorium dus gewoon doorgegaan in de corona rijd.
 
Je hebt meer calorieën binnen gekregen, minder bewogen en/of meer vocht in je. Maar ik zou sowieso eens gaan aankomen want 66kg wegen op 183cm is echt heel weinig. Dat woog ik toen ik 14 was.

ik ook. En toen Was ik ook al 1.68 M :o :D
 
:roflol:

170 bij 70kg in groep acht!

Als ik mijn zoontje naar school breng dan lopen er kinderen rond in groep 8 die groter zijn dan ik :D

Maar goed, aziaten zijn van nature niet groot dus who cares ;)
 
Laat naar, kwam hier met een serieuze vraag en niet om vergeleken te worden met iemand uit groep 8

Dank

Je hebt toch serieuze antwoorden gehad jankbal. Wat boeit die 2 kg in 2 weken überhaupt op dat gewicht, wees blij dat het omhoog gaat.
 
Laat naar, kwam hier met een serieuze vraag en niet om vergeleken te worden met iemand uit groep 8

Dank

Sorry, did i hurth your feelings?


Je bent aan de creatine begonnen geef je aan, dit kan er voor zorgen dat je wat vocht vasthoudt. Dit kan het verschil in gewicht verklaren. Ben je ook blijven sporten? Wellicht kom je ook iets aan in spiermassa.

Daarnaast weeg je 66 KG bij 1.83 M. Ik zou me pas druk maken als je vanuit het niets 15-20 KG zwaarder wordt.
 
En met sporten met ik juist actiever dan ooit. Sport gemiddeld 6x en heb een zeer actief beroep. Werk in een ziekenhuis laboratorium dus gewoon doorgegaan in de corona rijd.
:roflol::roflol::roflol:

Ok jongens geef maar toe, wie zijn troll account is dit?
 
Ik heb ook een ontzettend actief beroep. Ik ben kassiere in een supermarkt.
:roflol:
 
Back
Naar boven