Fitness Seller

Poging tot maken nieuw trainingsschema

Bezoekers in dit topic

Jopske

Competitive Bodybuilder
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
13 jul 2005
Berichten
2.724
Karma
5
Mijn oude schema was als volgt:

ma: rug/armen

wo: borst/schouders

vr: benen/armen

Maar ik ben er niet helemaal tevreden mee, ik heb het gevoel dat er meer uit te halen is als ik de groepen 2x per week zou pakken.

Ik had het volgende in gedachten:

Maandag

benen: squad/legpress/leg extention/calfs

Armen: Biceps met groter halter/concentration curl/biceps op ringmachine
Triceps met Triceps pulldown/ seated tricepspress/ dumbelkickback


Dinsdag

Schouders: Standing Lateral Raises/ Upright Rows / Shrugs / Front Dumbbell Raises


Woensdag

Rug: deadlift/chinup/Bent Over Rows/ Lat Pulley (front en back)

Borst: bench/dumbelpress/incline dumbelpress/peckfly


Donderdag

Armen: Biceps met halter/ biceps op ringmachine
Triceps met Triceps pulldown/ seated tricepspress

Schouders: Standing Lateral Raises / Overhead press


Vrijdag

Benen: legpress/calf/leg extention

Borst: Bench/peckfly/Pullover


Als de oefeningen voor de 2e keer in de week komen houd ik die training korter met wat minder oefeningen. Zeker op dinsdag en donderdag, want dan moet ik savonds gaan trainen en is het druk. Wat vinden jullie hiervan?
 

jeff1979

Cool Novice
+15 jaar member
Lid geworden
27 jul 2005
Berichten
246
Karma
0
Dude,

Zit wel wat in wat je zegt hoor met dat 2x trainen per spiergroep. Maar volgens mij kan je beter een schema gaan maken per week zodat je iedere week een andere spiergroep 2x traind.

Ma borst biceps
di. benen
wo.rust
do. Schouders –buik
vr. rug triceps
za. Borst biceps

ma benen
di. schouders buik
wo rust
do rug triceps
vr. borst biceps
za benen

ma. Schouders buik
di rug biceps
wo. Rust
do borst biceps
vr. benen
za. Schouders buik

( TIS MAAR EEN VOORBEELD )
 
OP
Jopske

Jopske

Competitive Bodybuilder
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
13 jul 2005
Berichten
2.724
Karma
5
Ik ben nogal gebonden aan me dagen, en op zaterdag zoals in jou voorbeeld staat kan ik niet trainen. Verder wordt het nog bemoeilijkt dat ik rug/borst/benen niet op dinsdag of donderdag kan/wil doen omdat ik dan savonds moet trainen en het dan te vol is om je oefeningen normaal uit te voeren. Als ik bijv savonds een uurtje later zou gaan trainen wordt het te laat. Dan ben ik ongeveer 22:00/22:30 thuis terwijl ik de volgende dag weer om 7 uur op moet om me volgende training sochtends te kunnen doen. Blijft er weining rust over.

Als ik een schema zou maken waarin ik elke week een andere spiergroep 2x train dan zit er een te lange tijd tussen de periodes dat ik een spiergroep 2x train in de week, en is imo dan ook niet handing/zinvol.
 
Naar boven