MuscleMeat

poging tot schema (moet flink afvallen) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

xxxxl

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
15 jul 2003
Berichten
33
Waardering
0
Hoi allemaal!

In mijn andere thread 'Thuis trainen en flink afvallen' had ik mijn eerste poging tot een trainingsschema geplaatst. Helaas bleef het daarna oorverdovend stil.

Aangezien ik me niet kan voorstellen dat er geen kritiek is op mijn schema en dat er geen aanpassingen nodig zijn, vestig ik de aandacht nog een keer op het schema.

Ik denk dat het voor mij verstandig is te beginnen met een full body workout, om de dag. Beginnen met 5 minuten op de stepper om op te warmen en daarna de volgende oefeningen:

1. Flat Bench Press 3 x 15
2. Dumbbell Bent-over Row 3 x 15
3. Dumbbell Lying Triceps Extension 3 x 15
3. Dumbbell Curl 3 x 15
4. Leg Extension 3 x 20
5. Leg Curl 3 x 20
6. Standing Calf Raise 3 x 20
7. Dumbbell Side Bend 3 x 20
8. Crunch 3 x 20

En dan nog 20 minuten cardio (fietsen, lopen).

In verschillende posts las ik dat je je training binnen het uur moet houden, maar ik neem aan dat hiermee alleen de krachtoefeningen bedoeld worden?

Graag hoor ik van jullie hoe het beter kan. Andere oefeningen? Andere herhalingen of juist oefeningen bij? Ik ben benieuwd. Werk ik mezelf over de kop als ik in de ochtend cardio train op de nuchtere maag en drie keer in de week in de avonduren bovenstaand schema volg?

Ik hoop van jullie te horen.
 
xxxxl zei:
Hoi allemaal!

In mijn andere thread 'Thuis trainen en flink afvallen' had ik mijn eerste poging tot een trainingsschema geplaatst. Helaas bleef het daarna oorverdovend stil.

Aangezien ik me niet kan voorstellen dat er geen kritiek is op mijn schema en dat er geen aanpassingen nodig zijn, vestig ik de aandacht nog een keer op het schema.

Ik denk dat het voor mij verstandig is te beginnen met een full body workout, om de dag. Beginnen met 5 minuten op de stepper om op te warmen en daarna de volgende oefeningen:

1. Flat Bench Press 3 x 15
2. Dumbbell Bent-over Row 3 x 15
3. Dumbbell Lying Triceps Extension 3 x 15
3. Dumbbell Curl 3 x 15
4. Leg Extension 3 x 20
5. Leg Curl 3 x 20
6. Standing Calf Raise 3 x 20
7. Dumbbell Side Bend 3 x 20
8. Crunch 3 x 20

En dan nog 20 minuten cardio (fietsen, lopen).

In verschillende posts las ik dat je je training binnen het uur moet houden, maar ik neem aan dat hiermee alleen de krachtoefeningen bedoeld worden?

Graag hoor ik van jullie hoe het beter kan. Andere oefeningen? Andere herhalingen of juist oefeningen bij? Ik ben benieuwd. Werk ik mezelf over de kop als ik in de ochtend cardio train op de nuchtere maag en drie keer in de week in de avonduren bovenstaand schema volg?

Ik hoop van jullie te horen.

Zou als ik jou was alleen oefeningen doen die meerdere gewrichten betrekken (zogenoemde compoud oefeningen)
Bijv.
Squat
Leg press
Deadlift
Barbel row
Bench press
Neck press

Weet natuurlijk niet hoeveel gewicht je kwijt moet?

Zou cardio 30 minuten in de ochtend doen, en 30 minuten na de training.
Sets per oefening zou ik op 3 zetten met weinig rust 45-60 sec. en circa 15-20 herhalingen houden.
Je moet je verbranding omhoog gooien!
 
RichardV zei:
Zou als ik jou was alleen oefeningen doen die meerdere gewrichten betrekken (zogenoemde compoud oefeningen)
Bijv.
Squat
Leg press
Deadlift
Barbel row
Bench press
Neck press

Weet natuurlijk niet hoeveel gewicht je kwijt moet?

Zou cardio 30 minuten in de ochtend doen, en 30 minuten na de training.
Sets per oefening zou ik op 3 zetten met weinig rust 45-60 sec. en circa 15-20 herhalingen houden.
Je moet je verbranding omhoog gooien!
5 minuten cardio als warming-up lijkt mij vrij weinig eerlijk gezegd; persoonlijk doe ik altijd 15-20 minuten crosstrainer zodat ik goed warm ben voor ik ga beginnen...
 
Ik doe ook 5 minuten, het moet iig min 10 minuten.

Maar ik neem ook de fiets naar de gym, en dat duurt 5 minuten.

@4XL :D

idd compound oef doen.

Enne..hoe zit het met je dieet?
 
probeer maximaal 30sec tussen de sets te rusten, zodat je er meer een Aerobe training van maakt.

Cardio? 4-5x 45-60min per week (doe zelf momenteel 6x 60-150 min)

en post idd even je voedingsschema
 
Back
Naar boven