AndroidHealthClinic

Politie Belgie krijgt boetegeld amper op

Bezoekers in dit topic

wat ik ook heb begrepen is dat mensen in belgie geen rijexamen hoeven af te leggen, maar het gewoon kunnen leren van hun vader of moeder oid. Als mensen niet fatsoenlijk leren rijden dan wil het idd wel met die boetes, en volgens mij is het aantal verkeerslachtoffers ook niet mis.

Je moet wel examen afleggen maar een begeleider kan het je leren. Dan kost het je geen geld. In Nederland moet je rijlessen volgen, dan is niet verplicht in Belgie. In Nederland is bijna alles duurder, vooral als het neer komt op autorijden
 
mijn excuses, weer half lopen opletten tijdens het journaal :o
 
ik stel voor dat ik mijn 6000 euro boetes die ik binnekort moet gaan betalen toch maar beter niet betaal aangezien ze toch genoeg hebben :)
 
ik stel voor dat ik mijn 6000 euro boetes die ik binnekort moet gaan betalen toch maar beter niet betaal aangezien ze toch genoeg hebben :)

ik heb ook zoiets van 'en ik maar betalen' :rolleyes:
 
400 euro van dat geld was van mij :mad:

Och ik bekijk het positief, ik betaal € 200 per jaar om overal te hard te mogen rijden. :D
 
De Belgische politiezones krijgen zoveel geld van verkeersboetes dat ze met een heel nieuw probleem kampen:
Hoe krijgen we al dat geld op? Ze kunnen toch geen motoren blijven kopen en flitspalen blijven plaatsen, klinkt
het bij Binnenlandse Zaken. Verschillende politiezones krijgen het geld uit het verkeersveiligheidsfonds -
zoals het boetefonds nu heet - amper opgebruikt. Dat zegt Paul Van Tigchelt, woordvoerder van minister van
Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (Open Vld). De jongste jaren is het aantal boetes zo sterk toegenomen en is
de inning zoveel verbeterd, dat het fonds steeds groter wordt. In 2004 zat er zowat 40 miljoen euro in, dit jaar is
het al bijna 100 miljoen. Dat geld stroomt elk jaar terug naar de verschillende politiezones, die het dan weer
moeten gebruiken om de verkeersveiligheid op hun grondgebied te verhogen. "Maar het gaat om zoveel geld dat
verschillende zones amper nog weten hoe ze het moeten opkrijgen", zegt Van Tigchelt. "Open Vld pleit er daarom
voor dat de politiezones het geld ook voor andere doelen mogen gebruiken die niet direct iets met verkeer te maken
hebben. De verbetering van de wijkpolitie bijvoorbeeld." Jan Schonkeren, voorzitter van politievakbond VSOA, bevestigt
dat veel zones niet weten wat gedaan met al het boetegeld. "Maar het geld is er en dus moet het op. Aan nuttige projecten
of aan nutteloze (AAN MIJ DUS :D). Zo wordt veel geld opgesmost. Er zijn zones waar ze motoren hebben gekocht die
nooit rondrijden."

Rare jongens die Belgen :D Ik zal ff een briefke schrijven dat ik ze wel wil helpen :D

hun kunnen nergens heen met geld en kopen er dingen van wat niet eens gebruikt word en de mensen waar het geld van afgepakt is hebben het misschien hard nodig.ongelooflijk dit.die agenten verdienen gewoon het ergste.hoe dom kun je zijn.
 
Je moet wel examen afleggen maar een begeleider kan het je leren. Dan kost het je geen geld. In Nederland moet je rijlessen volgen, dan is niet verplicht in Belgie. In Nederland is bijna alles duurder, vooral als het neer komt op autorijden

niet helemaal waar..

in nederland MOET je geen rijlessen volgen om examen te mogen doen, echter zonder rijschool kan jij je niet aanmelden voor een examen.

in principe mag je in nederland zonder lessen gewoon examen doen.
 
Back
Naar boven