Fitness Seller

Nieuws Politie kijkt met u mee....

Bezoekers in dit topic

Yzord

VIP ŸžõrЙ
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
20 jul 2005
Berichten
12.404
Waardering
167
Lengte
1m76
Massa
100kg
DEN HAAG - – De politie hackt geregeld computers van verdachten. Door op afstand in te breken in pc's kan de politie de harde schijven doorzoeken, op zoek naar belastend materiaal.
Ze kan foto's bekijken, mails lezen en meekijken met chat-gesprekken. Dat blijkt uit gesprekken met diverse bronnen rond de politie. De Raad van Hoofdcommissarissen bevestigt gebruik te maken van deze vergaande opsporingstactiek.

Kijk, en zo gaat ons land naar de klote. Door dit soort dingen schijnbaar toe te staan, maar iemand die je open wifi verbinding gebruikt een boete te geven.

Ach, eerlijk gezegd is dit juist een voordeel voor criminelen. Het is namelijk onrechtmatig verkregen bewijs mochten bepaalde zaken als bewijs in een rechtzaak naar voren komen. Neemt niet weg dat dit gewoonweg een hele slechte zaak is en dit land langzaam wordt omgetoverd naar een land waarbij de christenlijke hypocriete partijen eindelijk weer een stok in de pap hebben.

En wat betreft de dik gedrukte lijn....deze mensen moesten ze ter plekke ontslaan en nog eens even het wetboek tegen hun oren aan slaan.
 
Als dit idd onrechtmatig (en dus wettelijk niet toegestaan) is moet de regering nu per direct optreden en de burger zijn privacy beschermen.
 
Persoonlijk twijfel ik aan deze berichten. Lijkt mij meer stemmingmakerij. Om mensen bang te maken simpelweg omdat ze de cybercriminaliteit niet meer aankunnen. Discuss.
 
of dit dan

heb je de site al gezien van gregorius [Link niet meer beschikbaar]

rechts staat een banner:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

een ****ing cartoonsite :roflol:
 
Dit land is naar de tyfus. Maar ik weet de uitslag al van die cartoonist hoor....zaak wordt geseponeerd. Tis gewoon weer stemmingmakerij van die Hirsh Balgehakt, ook al zegt hij dat het een zaak is van OM. Prijkt namelijk heel mooi "Dutch cartoonist arrested in Holland" op de buitenlandse kranten.

Maar goed, sinds bijna 70 jaar marcheert er weer eens wat door onze straten...
 
Persoonlijk twijfel ik aan deze berichten. Lijkt mij meer stemmingmakerij. Om mensen bang te maken simpelweg omdat ze de cybercriminaliteit niet meer aankunnen. Discuss.

Heb het bericht gelezen in de krant.

Stond ook bij hoe ze wilden inbreken bij de crimineel. Dit deden ze door een virus te zenden via de mail en de truuk was dan om zo'n interessant onderwerp te kiezen dat de crimineel de email wel zou openen. Andere methode was om een usb-stick in de buurt van de crimineel te "verliezen" in de hoop dat de crimineel de usb stick vindt en gebruikt. Op de usb stick staat dan weer dat virus.

:roflol:
 
neemt niet weg dat politie dan strafbaar is...en wie zorgt ervoor dat deze criminelen achter de tralies verdwijnen?
 
tja hoeveel politie zit hier niet mee te lezen ...(in de anabolensectie)
 
Ja maar dat is niet strafbaar haha...en de grote vraag is, wat moet de politie in de aas sectie..? Alsof daar verkocht wordt.
 
Zo heb ik in mijn ooit een keer gehad dat een vriend en ik aan het praten waren over msn, hoe we onze nieuwe virus zouden gaan schrijven enzo.Toen plots allebij onze internet uitviel en wij allebij opeens hetzelfde ip adres hadden. Het gekken was ik woon in Noord-Holland en hij in Brabant.
 
neemt niet weg dat politie dan strafbaar is

Neemt niet weg dat de strafrechtdeskundige die in de krant aangehaald werden het hier niet over eens waren en we dat pas zullen weten als er een rechtzaak over is geweest.

Als ze vooraf toestemming hebben van de rechtercommissaris lijkt me er sowieso weinig mis mee. Als in, dat het legaal is dan, want ik vind het niet kunnen!

En dat ze dit komt overigens doordat er nauwelijks nog criminelen bellen, dus een telefoontap is niet echt effectief meer.
 
Zo heb ik in mijn ooit een keer gehad dat een vriend en ik aan het praten waren over msn, hoe we onze nieuwe virus zouden gaan schrijven enzo.Toen plots allebij onze internet uitviel en wij allebij opeens hetzelfde ip adres hadden. Het gekken was ik woon in Noord-Holland en hij in Brabant.

:rolleyes: jij bent zo'n zware crimineel dat ze zelfs je msn chat meelezen :roflol:
 
Scheelt dat ik als huurmoordenaar nooit mijn gesprekken voer per telfoon of msn, maar in real life.Dus cops.....verzin maar wat anders als jullie voor mij komen !:D
 
Neh de zware criminelen zijn nog altijd de ministers

wanneer gaan we ze aanpakken? o dat had ik beter niet kunnen zeggen, het hoofdkantoor van de aivd zit nog geen km hier vandaan :o
 
Neemt niet weg dat de strafrechtdeskundige die in de krant aangehaald werden het hier niet over eens waren en we dat pas zullen weten als er een rechtzaak over is geweest.

Dan wijs ik ze alleen maar op de jurisprudentie van een rechtzaak in 2002 waarin een rechter heeft gezegd dat de politie ergens mag inbreken als er geen beveiliging op staat. En aangezien iedereen tegenwoordig op XP zit of nog beter, Vista, hebben ze dus een probleem want daar zit al standaard een firewall in, die in ict termen wordt beschouwd als beveiliging.
Dus het mag niet.

Zet je bitlocker en/of encryptie aan en ole...aanvechten die handel.
 
wanneer gaan we ze aanpakken? o dat had ik beter niet kunnen zeggen, het hoofdkantoor van de aivd zit nog geen km hier vandaan :o

:eek: als je niet meer online komt dan weten we hoe het komt.
 
Back
Naar boven