XXL Nutrition

Nieuws Politie zoekt naar criminelen via Hyves (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gorill0r

Colossal Veteran
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
25 apr 2005
Berichten
14.970
Waardering
30
AMSTERDAM - De Amsterdamse politie begint in juni een proef met het via internet speuren naar criminelen. Met speciale software en een Team Digitale Expertise wil de politie met name via vriendennetwerk Hyves in kaart brengen met wie criminelen zoal bevriend zijn.

Een woordvoerder van de politie bevestigde woensdag een bericht van die strekking in het Nederlands Dagblad. Door het digitale netwerk van criminelen op Hyves te onderzoeken, hoopt de politie verbanden met andere criminelen en eventuele 'meelopers' in beeld te krijgen.

Volgens de zegsman is het experiment vooral bedoeld om te bekijken op welke manier internet van nut kan zijn bij politieonderzoeken.

Privacywetgeving

Hoe en bij welke verdachten of criminelen de politie Hyves precies gaat gebruiken, moet nog blijken. "We willen weten hoe ver we via internet kunnen gaan. Daarbij moeten we natuurlijk ook rekening houden met de privacywetgeving", aldus de woordvoerder.
http://www.nu.nl/news/1576610/50/Politie_zoekt_naar_criminelen_via_Hyves.html

:orly:
 
Heb toch niks te verbergen, daarbij snap ik dit soort berichten niet.
 
De politie maakt alleen gebruik van openbare bronnen. En geloof me, je vindt meer op het internet over criminelen dan je kan voorstellen :)
 
werkgevers maken ook gebruik van hyves bij sollicitatieprocedures vernam ik net. Dus als je gaat solliciteren, block ff je hyves.
 
Ze doen maar, als ze op die manier misdaden kunnen vermijden, voor mij goed. Iedereen moet meegaan met zijn tijd, dus zeker geen slecht idee.
 
Welke crimineel heeft er nou een hyves, dan ben je zowiezo niet goed wijs.
 
wat ben je toch ook voor domme crimineel als je priveleven op internet is te achterhalen
 
Het klinkt voor jullie ook zeker belachelijk dat criminelen in een online game op 1 of andere server afspreken om zo onderling te communiceren?
 
zullen eerder die "wannabee" crimineeltjes zijn die hyves hebben ,..... de "grote" jongens zijn zeker niet de domste en zullen zo'n fout echt niet maken ;)
 
Dat is echt niks nieuws hoor dat de politie via hyves onderlinge contacten onderzoekt. Dat werd kort na de start van hyves al bekend en het lijkt mij dat mensen dat zelf ook wel hadden kunnen bedenken.
 
haha welke crimineel gaat nou een hyves acount maken, waarin al je gegeven en netwerken in zijn verwerkt inclusief foto's, berichten etc. Dan ben je ook achterlijk bezig lol
 
Wie zegt dat ze het zo expliciet doen. Kan toch ook via code-taal.
Btw je zou er van verschieten hoeveel dommerikken er in de wereld zijn.
 
Duh. Je bent ook dom als je als crimineel hyves gaan gebruiken. Heel je netwerk geef je prijs.
 
Wie zegt dat ze het zo expliciet doen. Kan toch ook via code-taal.
Btw je zou er van verschieten hoeveel dommerikken er in de wereld zijn.
Idd, klopt dmv stegano kun je berichten met elkaar uitwisselen, je propt gewoon een versleuteld bericht in bijv. een afbeelding of text.
 
Het klinkt voor jullie ook zeker belachelijk dat criminelen in een online game op 1 of andere server afspreken om zo onderling te communiceren?

dat is wel slim mits het geheim blijft, maar dan zouden er toch geen gegevens te vinden zijn op hyves of google? :o
 
Ik zeg niet dat iedere crimineel dat doet he, zijn wel meerdere manieren..
 
Kan ik eindelijk wat meer mensen in mijn vriendenlijst krijgen? :o
 
Idd, klopt dmv stegano kun je berichten met elkaar uitwisselen, je propt gewoon een versleuteld bericht in bijv. een afbeelding of text.

zou kunnen idd , maar dat is nog niet eens het grote probleem aangezien handel toch meestal niet via een medium gaat , enkel de afspraak plaatsetn gaan wel eens via tel of wat dan ook

Het grote probleem voor een crimineel zal dan ook niet daarin liggen, maar eerder in mensen die hem toevoegen als vriend en hun betrouwbaarheid ivm het hun mond kunnen houden als ze mochten worden verhoord ,... of dingen die hun versturen naar anderen over jou , die de politie kan onderscheppen ,...
 
het is soms handig als ze iemand van een vechtpartij willen achterhalen ofzo maar om echt zo te gaan zoeken lijkt me niet enorm lonend.

of zullen er veel zijn die fotos van hun wietplantjes op het net hebben staan :P
kunnen ze beter de ips checken van bezoekers van het wietforum :D
 
Back
Naar boven