XXL Nutrition

Politietest marihuana (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

critmonster

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 aug 2008
Berichten
5.394
Waardering
449
Wanneer je door de politie tegengehouden wordt voor een alcoholcontrole krijg je soms ook zo'n test om te kijken of er marihuana op je tong (speeksel?) zit. Iemand een idee hoe lang dit positief kan testen? Ik vind overal op het internet tegenstrijdige dingen hieromtrent.
 
ongeveer 14 uur. Je mond spoelen met Listerine geeft een negatief resultaat op voorwaarde dat je niet al jaren dagelijks joints rookt.
 
ongeveer 14 uur. Je mond spoelen met Listerine geeft een negatief resultaat op voorwaarde dat je niet al jaren dagelijks joints rookt.

Iemand die niet zonder jointje achter 't stuur kan kruipen rookt sowieso dagelijks.
 
Zullen binnenkort verder gaan dan alleen een speekseltest.
 
Iemand die niet zonder jointje achter 't stuur kan kruipen rookt sowieso dagelijks.

Het was gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, omdat ik gisteren een controle had. Ik doe het zelf niet. Risico is ook te groot, door mijn werk heb ik een absolute nultolerantie op dat gebied.
 
Het was gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, omdat ik gisteren een controle had. Ik doe het zelf niet. Risico is ook te groot, door mijn werk heb ik een absolute nultolerantie op dat gebied.

Wat doe je voor werk?
 
Ik rij persoonlijk beter als ik gerookt heb. Weet iemand trouwens of ze je deze test ook kunnen laten afleggen als je scooter rijd?
 
Ik werd erop getest hoor, was gewoon routine naast de alcoholcontrole.

Was dat niet in België dan? Of misschien een soort proef. Ze horen pas in 2012 te beginnen geloof ik.
 
wat een onzin stoned rijden kan prima
 
wat een onzin stoned rijden kan prima

Wellicht dat veel mensen dat kunnen, maar het ligt er ook aan hoeveel je geblowd hebt en hoe goed je er tegen kan. Als je een licht roes hebt zou het waarschijnlijk nog goed gaan. Maar als je met chinese ogen en als een zombie achter het stuur zit lijkt het me toch niet echt goed voor je rijvaardigheid.
 
wat een onzin stoned rijden kan prima

Leeftijd:17 :rolleyes:

Je reactiesnelheid gaat gewoon achteruit. Als ik overdag stoned rij, dan merk ik echt wel een verschil in hoe ik rij. 'Savonds maakt het minder uit, omdat het dan rustiger is.
Wat het wel weer compenseert is dat ik stoned zo'n 15km zachter rij dan nuchter. (Ik rij bovendien ook wel bijna 20uur per week.)
 
Als de politie een hash/weed lucht ruikt mogen ze op basis daarvan een controle uitvoeren.
Dat er nu tijdens fuik controles drugstesten worden gedaan (want het is niet alleen voor softdrugs) heeft te maken met een tijdelijke verordening om de agenten en officieren van justitie te laten wennen aan deze veranderingen.

Softdrugs beinvloed net zo als alcohol de rijvaardigheid. Of je het hier nu mee eens bent of niet, het is gewoon wetenschapelijk onderzocht en vastgesteld.
Voor de ongelovige. Ik heb 3 jaar alcohol en drugs voorlichting gegeven bij defensie.
En daarvoor vele studies gelezen en onderzoeken gedaan.

Ben je het er nog steeds niet mee eens, prima. Stop dan gewoon je hoofd maar weer in de grond.;)
 
Was dat niet in België dan? Of misschien een soort proef. Ze horen pas in 2012 te beginnen geloof ik.

Wel in België hoor.

Wellicht dat veel mensen dat kunnen, maar het ligt er ook aan hoeveel je geblowd hebt en hoe goed je er tegen kan. Als je een licht roes hebt zou het waarschijnlijk nog goed gaan. Maar als je met chinese ogen en als een zombie achter het stuur zit lijkt het me toch niet echt goed voor je rijvaardigheid.

Leeftijd:17 :rolleyes:

Je reactiesnelheid gaat gewoon achteruit. Als ik overdag stoned rij, dan merk ik echt wel een verschil in hoe ik rij. 'Savonds maakt het minder uit, omdat het dan rustiger is.
Wat het wel weer compenseert is dat ik stoned zo'n 15km zachter rij dan nuchter. (Ik rij bovendien ook wel bijna 20uur per week.)

Er is geen discussie over dat wanneer je stoned bent je reactiesnelheid vertraagt. Iedereen die het tegendeel beweert is inderdaad een dikke idioot.
 
Komaan waar gaat dit naartoe :mad:

Als je met je wagen op de baan gaat moet je je verantwoordelijkheid nemen en geen alcohol, drugs en andere shit nemen.
Je reactiesnelheid vermindert en je brengt niet enkel jezelf maar ook anderen in gevaar.

Drink zelfs geen druppel alcohol als ik met de wagen moet rijden.
Dat de politie maar veel controles doet. :)
 
Als ik overdag stoned rij, dan merk ik echt wel een verschil in hoe ik rij. 'Savonds maakt het minder uit, omdat het dan rustiger is.
Wat het wel weer compenseert is dat ik stoned zo'n 15km zachter rij dan nuchter. (Ik rij bovendien ook wel bijna 20uur per week.)

Je doet je naam geen eer aan dit keer :D
 
Art 8 wvw (wegen verkeerswet)
http://wetten.overheid.nl/BWBR0006622/HoofdstukII705309/1/Artikel8/geldigheidsdatum_01-09-2011

Het is een ieder verboden een voertuig te besturen of als bestuurder te doen besturen, terwijl hij verkeert onder zodanige invloed van een stof, waarvan hij weet of redelijkerwijs moet weten, dat het gebruik daarvan - al dan niet in combinatie met het gebruik van een andere stof - de rijvaardigheid kan verminderen, dat hij niet tot behoorlijk besturen in staat moet worden geacht.

Oftwel : Elke stof. Alcohol, drugs, medicijnen, etc.

Voertuigen:
Fietsen, bromfietsen, gehandicaptenvoertuigen, motorvoertuigen, trams en wagens.

Inderdaad, ook geen fiets. In de praktijk is een actieve controle richting fietsers zeer ongebruikelijk. Enkel bij ongevallen of andere noodzakelijke situaties.
 
En een rollator?
 
Back
Naar boven