AndroidHealthClinic

Poll: Hoe streng is je dieet?

Hoe streng is je dieet?

  • Ik heb geen junkdagen, heb een vastgesteld dieet waar ik nooit vanaf wijk.

    Stemmen: 7 14,6%
  • Ik heb geen junkdagen, heb geen vastgesteld dieet. Ik eet ieder drie uur in de juiste verhouding (kh

    Stemmen: 5 10,4%
  • Ik heb 1 junkdag, voor de rest van de week heb ik een vastgesteld dieet waar ik nooit vanaf wijk.

    Stemmen: 17 35,4%
  • Ik heb meerdere junkdagen, heb geen vastgesteld dieet en let alleen op of ik elke dag voldoende eiwi

    Stemmen: 13 27,1%
  • Ik eet wat de pot schaft.

    Stemmen: 6 12,5%

  • Totaal stemmers
    48

Bezoekers in dit topic

Johny

Contest Winner '04
Elite Member
Foto Contest
15 jaar lid
Lid geworden
28 okt 2002
Berichten
3.400
Waardering
1
Hoe streng is je dieet?

-Ik heb geen junkdagen, heb een vastgesteld dieet waar ik nooit vanaf wijk.

-Ik heb geen junkdagen, heb geen vastgesteld dieet. Ik eet ieder drie uur in de juiste verhouding (kh, eiwit, vetten).

-Ik heb 1 junkdag, voor de rest van de week heb ik een vastgesteld dieet waar ik nooit vanaf wijk.

-Ik heb meerdere junkdagen, heb geen vastgesteld dieet en let alleen op of ik elke dag voldoende eiwitten binnen krijg.

-Ik eet wat de pot schaft.

Met een vastgesteld dieet bedoel ik of je je dieet hebt opgesteld en dat precies volgt.
 
Ben benieuwd hoe streng jullie dieet is. Dat van mij is niet zo streng.

Zelf heb ik meerdere junkdagen (2) en let ik er alleen maar op of ik mijn eiwitten binnenkrijg (eet wel geen snelle suikers).
Ik ben van mening dat je zo ook nog goed kunt groeien en dat er wel een goede tussenweg te vinden is met BB en het normale leven.
 
ik heb een vastgesteld dieet, waarvan ik soms afwijk.
Als ik echt geen trek heb in wat mijn dieet mij voorschrijft dan eet ik iets anders, maar dan wel iets met ongeveer gelijke voedingswaarden. Verder heb ik over het algemeen 1 a 2 junk maaltijden in de week.
 
hmmz eet gewoon goed..

af en toe keer iets anders in het weekend..
 
Eet zoveel mogelijk, en houdt rekening met hoeveelheid eiwitten en hoeveelheid koolhydraten, maar doe er nie te moeilijk over.
Ik eet altijd genoeg, wat het dan altijd is doek niet zo moeilijk over. Trek heb ik iig nooit, en ik zorg er ook voor dat ik geen dingen eet zoals overvloedig slechte vetten, zout en zuikers.
 
Als ik deze poll een jaar geleden had moeten beantwoorden dan had (en heb) ik geen flauw benul wat ik at.. ik at 1. dingen die ik lekker vond en 2. dingen waarvan ik dacht dat het gezond was. Het liefst een combinatie van beiden..
gelukkig vind ik groenten lekker, dus heel veel gestoomde groenten met gesmolten kaas er op gegeten.
maar iha veels te weinig eiwitten en te vaak snoepen en dan veelal chips, patat (wel zonder mayo, heb ik 5 jaar niet meer gebruikt) en drop. En ook op sommige dagen nog geen 1000 kcal (stomweg vergeten te eten of niets in huis) en andere dagen 4000kcal (vreetbuien).

Nu doe ik ketodieet en weeg zoveel mogelijk alles tot op de gram nauwkeurig af.. ja straks OOK de eieren.. en snoep helemaal niet meer behalve dan drop voor en tijdens de training (zouttekort aanvullen en snelle KH) en op de ene junkdag moet ik ook heel erg er op letten dat ik niet te veel eet.. dus bijv. nu een pizza van plm 600 kcal in twee gedeeld en de ene helft om 18 uur gegeten en de andere helft gaat nu over 5 min (21 uur) naar binnen.. en om 17 uur (had 15 uur moeten zijn) heb ik een kwart liter yoghurtijs gegeten..
Dit alles in het kader van lekkere carbo-loading.. hiervoor heb ik wel 1 spinningles, zeer zware beenoefeningen en 48 min mezelf lens getrapt op de hometrainer... dus hopelijk gaat alles linea recta als glycogeen naar de spieren....
Ik hoop binnenkort echter toch aan de ECA te beginnen.. want het gaat allemaal nu erg langzaam vooruit. een 'slowloser' dus!

Espi
 
Zo, ik ben het strengste hier tot nu toe :D Geen junkdag .. Ook helemaal geen behoefte aan. Wel af en toe 'junkdiners' als ik eens uit eten ga (ook al probeer ik dan nog het gezondste te kiezen als dat lekker is, bijv. vette vis ipv vet vlees), of als een vriendin bij wie ik ga eten niet helemaal begrepen heeft wat ik nou ook al weer wel en niet mocht. Eigenlijk zit ik tussen 1 en 2 in, want 3 maaltijden staan muurvast, de andere (2x brood met mager beleg naar keuze, en 1x warm eten) zijn niet vastgelegd.
 
ik heb niet echt een streng dieet
zorg er alleen voor dat ik voldoende eiwitten binnenkrijg
en 1/2 junkdagen in de week
 
niet superstreng dieet. moet savonds gewoon eten wat de pot schaft.. overdag wel best strikt... probeer ong op dezelfde tijden te eten, en wat ik geplanned heb.

verder heb ik niet echt een junkdag, maar op zaterdag eet ik soms wel wat chips en eet altijd friet op zaterdag.. dusja das mijn halve junkdag, want eet wel normaal overdag :)
 
Bij nader inzien vraag ik me af wat 'er niet van afwijken' betekent hier.. ik eet bijna geen enkele dag hetzelfde op de 2 weidrankjes na die ik tijdens en na de training drink.
Verder is alleen het ontbijt vrij standaard: 2 grote of 3 kleine eieren met kaas of zalm en beetje groenten (vanochtend spruitjes en wat sambal, normaal vaak champignons).
En voor de rest is het een ongewogen hoeveelheid groene groenten (1-2 pers. portie) en een precies afgepaste hoeveelheid eiwit (bijv. ook shoarma vlees) die meestal ook de benodigde vetten levert.. anders bijv. bij eieren wat extra mayo.
Maar ik kijk dus continu op de ellenlange lijsten die ik op de koelkast heb hangen hoeveel ik van welk voedingsmiddel mag hebben.. bijv. 45 gram gepelde pistachenootjes (gok op 60 gram ongepeld).
 
Niemand hier die alcohol neemt op een junkdag?
 
Originally posted by Johny
Niemand hier die alcohol neemt op een junkdag?

Nee ;) Aan junkdagen doe ik niet, maar ik drink paar avonden in de maand wel wat alcohol:rolleyes:
 
Voor mij 2 junk maaltijden per week.
Waarvan één meestal een bakovenpizza met wat extra tonijn, dus niet zo erg junk lijkt mij. de andere keer is meestal friet (gebakken in zonnebloemolie) of chinees.
Verder hou ik mij streng aan mijn dieet.
Nooit chips of anderevreeterij, géén alcohol ! en geen koffie
(of caffeine vrije, 2x per week)

ciao
 
Eet de laatste tijd wel minder goed, omdat ik aan het bulken ben. Probeer wel zoveel mogelijk te eten.
Bruin brood, en geen suikers, of verzadigde vetten.
2 keer in de week eet ik toch wel friet, maar dan wel altijd met een biefstukje of met kipfilet ofzo. Dus geen frikandellen of andere onzin. eet ook geen mayonaise ofzo.
Verder eet ik als avondeten ook altijd kipfilet of biefstuk, met bami/rijst/macaroni, en af en toe gebakken aardappelen. maar meestal dus pasta. Verder geen snoep of tussendoortjes die slecht zijn.

Eigenlijk toch nog best wel gezond dus!
Mijn whey en multi en af en toe weightgainer neem ik wel altijd netjes en sla ik nooit over.

Als ik cut, dan eet ik wel strak, want dat is dan een stuk belangrijker naar mijn mening.
 
Ben nu aan het dieeten, dus eet iedere dag hetzelfde, gebruik dezelfde supplementen (alleen iedere dag 200 gram groenten die ik iedere dag wijzig).
Enige wat ik nu doe is iedere week mijn calorie inname met 150-200 per week te verminderen.
 
Als ik op dieet ben heb ik geen echte junkdagen. Wel varieer ik met m'n calorien (koolhydraatmanipulatie)
 
Ik heb in principe geen junkdagen. Ik eet volgens mijn dieet en heel af en toe bijvoorbeeld in het weekend komt daar iets junkachtigs bij maar dan nog houd ik vast aan mijn dieet.
 
zelfde als 3XL: 2 carb up dagen in een week: 2dagen laag, 1 hoog, 3 dagen laag, 1 hoog
 
Back
Naar boven