AndroidHealthClinic

POLL. Top Bench (1 bezoeker)

Max. Bench.

  • onder de 80kg.

    Stemmen: 40 29,9%
  • 90kg

    Stemmen: 27 20,1%
  • 100kg

    Stemmen: 17 12,7%
  • 110kg

    Stemmen: 18 13,4%
  • 120kg

    Stemmen: 12 9,0%
  • 140kg

    Stemmen: 7 5,2%
  • 150kg

    Stemmen: 4 3,0%
  • 160kg

    Stemmen: 2 1,5%
  • 170kg

    Stemmen: 2 1,5%
  • 180kg of meer

    Stemmen: 5 3,7%

  • Totaal stemmers
    134

Bezoekers in dit topic

Worf

Oldskool member
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
3 nov 2002
Berichten
3.563
Waardering
85
Met deze poll wil ik ongeveer de gemiddelde Max benchpress (1rep) van onze leden weergeven. Zo kan je zien of je "sterker" bent dan het gemmidelde!

Wel eerlijk antwoorden please!
 
Ik top normaal nooit maar 1 x 160 heb ik wel eens gehaald toen ik nog veel plat duwde met weinig reps
 
ik ga nooit maximaal maar ik doe de laatste weken 3x8 90kg dus 100 top ga ik wel redden
:D
 
sorry boys, k haal t gemiddelde weer naar beneden...:)
 
Hmm, valt me mee, dacht dat ik als enigste onder de 80 bench:(
 
Zie mijn sign. :)
Zit alleen een klein tijdje al op hetzelfde gewicht :( Nu maar wat meer schouderoefeningen pakken, kijken wat dat uitmaakt.
 
Ik heb het nog nooit geprobeerd met 1 rep.
Maar ik doe nu 12-10-8-6 en eindig dan met 6x75KG.
Ik heb nu toch maar onder de 80 ingevuld, want 90 trek ik denk ik echt niet :(
 
Nog nooit getopt, maar press 5 x 120 max. Ik ben pas in januari begonnen met losse barbell (op me andere sportschool hadden ze die niet :( , dus ben overgestapt gelukkig).
 
80kg, maar ik train er ook niet voor
 
Mijn top is 105 kg, 1 rep.
IK train ook niet voor het gewicht,


gr rob
 
ik zou het absoluut niet weten want ik top normaal gesproken nooit...
 
105 moet wel een keer lukken,misschien 110 nooit geprobeerd.
 
toch raar dat jullie nooit toppen...

en het excuus "ik train er niet voor" of "ik train niet voor gewicht" gaat echt niet op. toppen gaat niet zozeer om te zien hoeveel je lift, maar om je vooruitgang te bepalen en je trainingsgewichten beter te evalueren. toppen is ook in het leven van een bber een zekere noodzaak!


dacht je dat alle pro's onder de 120kg bankdrukken?
 
als laatste set 6x80,dus denk ik max 1x90 er wel inzit
 
laatst 115 gedrukt, maar er zat meer in, dus binnekort maar eens 120 aan die stang hangen...
 
Originally posted by Spike
toch raar dat jullie nooit toppen...

en het excuus "ik train er niet voor" of "ik train niet voor gewicht" gaat echt niet op. toppen gaat niet zozeer om te zien hoeveel je lift, maar om je vooruitgang te bepalen en je trainingsgewichten beter te evalueren. toppen is ook in het leven van een bber een zekere noodzaak!


dacht je dat alle pro's onder de 120kg bankdrukken?

naja denk het niet, maar ja ze trainen allemaal verschillend..

ronnie traint bijvoorbeeld stukken zwaarder als jay cutler...
 
Mij zal het worst wezen hoeveel gewicht ik gebruik.
Uiteindelijk gaat het toch om het resultaat dat je behaalt met behulp van de gewichten die je gebruikt.
Ik ga liever een goed setje bankdrukken met 65 kg dan onbeheerst als een gek met 80 kg of meer bankdrukken.
Als ik de oefening op correctie doe, dan krijg ik ook een veel beter pomp dan wanneer ik die oefening doe met zoveel mogelijk gewicht.


gr rob
 
K'heb nooit getopt maar druk nu 1e set 12 x 70 2e 10 x 70 3e 6 x 70 kg
 
ik zou niet weten wat me huidige top is... moet toch maar weer es proberen (als ik weer beter ben van me 2e griep :( )

ik doe meestal zo:

50 12 reps
60 10 reps
70 8 reps
74 6 reps
 
Originally posted by rob12345
Mij zal het worst wezen hoeveel gewicht ik gebruik.
Uiteindelijk gaat het toch om het resultaat dat je behaalt met behulp van de gewichten die je gebruikt.
Ik ga liever een goed setje bankdrukken met 65 kg dan onbeheerst als een gek met 80 kg of meer bankdrukken.
Als ik de oefening op correctie doe, dan krijg ik ook een veel beter pomp dan wanneer ik die oefening doe met zoveel mogelijk gewicht.


gr rob

dat is net waar jullie een slecht idee hebben van zwaar trainen.

denken jullie soms dat wij ons dat kunnen veroorloven om ONBEHEERSD te werk te gaan met zware gewichten? er zitten sommigen met begot 190kg te drukken, en ik zweer je, daar ga je liefst NIET onbeheerst als een gek mee om.

hoe ZWAARDER je gaat, des te BETER je vorm moet worden, anders ga je het niet lang uithouden, of het nu bb of pl is. het is volgens mij gevaarlijker om lichter te gaan trainen, want het gewicht is lichter en je denkt er niet teveel aan en je bent onvoorzichtiger. véél gevaarlijker is dat.

trouwens, sinds wanneer MOET je een pomp hebben om goed te groeien? ja, kan een goed gevoel geven, maar een pomp kan je ook hebben van 40kg voor 30 reps te doen. en ik garandeer je dat je daar NIET van gaat groeien.


ik blijf het herhalen, zowel voor de bber als de pler is het nuttig om te toppen en om rekening te houden met het gewicht dat je gebruikt.
 
Back
Naar boven