XXL Nutrition

pols doet pijn..

Bezoekers in dit topic

CQ_Demolisher

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
19 jan 2003
Berichten
3.267
Waardering
1
ik werd wakker na een rug/bicep workout gister te hebben gedaan, met een vrij pijnlijk gevoel in linkerpols..voor 1 week heb ik nu niet iets met linker arm gedaan..maar gevoel is er nog steeds..
glucosamine oplossing ?
 
Amputeren.... dan heb je er geen last meer van!

Glucosamine kan nooit kwaad, maar of je gewrichten het probleem zijn??
 
Champ zei:
Amputeren.... dan heb je er geen last meer van!

Glucosamine kan nooit kwaad, maar of je gewrichten het probleem zijn??

wat anders ?
 
Ik denk je periost... dat kan gevoelig zijn!!
Beenvlies dus.....
 
Rust :p zelf gaat het bij mij altijd weg door te zorgen dat het goed warm is voordat ik begin met de oef waarbij het gevoelig is.
 
ijzen ? :shake:

met een ijsklontje erlangs ofzo ?
 
Jay Impel zei:
ijzen ? :shake:

met een ijsklontje erlangs ofzo ?

Bijvoorbeeld, maar je hebt toch zeker weleens van een ijskompres of coldpack gehoord.
 
ik loop nu al een jaar met een polsblessure en hij is weer terug gekomen. Erg lang fysio behandeling gehad en 2 x een maand rust maar ging niet over...

Tips?
 
maniac zei:
Bijvoorbeeld, maar je hebt toch zeker weleens van een ijskompres of coldpack gehoord.

wil je een eerlijk antwoord ? :p nopez

Een koel element voor in de picknick koelbox ?
 
Hhahahahahaha ijs verminders juist de doorbloeding.. dus.... :P
 
Jay Impel zei:
wil je een eerlijk antwoord ? :p nopez

Een koel element voor in de picknick koelbox ?
doe een natte tampon in een vriezer en haal hem er daarna uit, ontdooi en geef je pols een compress..
 
Champ zei:
Hhahahahahaha ijs verminders juist de doorbloeding.. dus.... :P

dat dacht ik ook ja

Als ik een bloedneus heb leg ik altijd een koude lap in me nek en
dan stopt het vrij snel.
 
Champ zei:
Hhahahahahaha ijs verminders juist de doorbloeding.. dus.... :P

Op het moment van ijzen neemt de doorbloeding af(vasoconstrictie), maar daarna neemt de doorbloeding toch extra toe.
Of heb ik het nou verkeerd?
 
dmv een koud compress zorg je ervoor dat de bloedtoevoer tijdelijk minder wordt. Je vaten e.d. vernauwen. Dus als je de zwelling als gevolg van een kwetsuur wilt verminderen.. koelen met ijs oid

Warmte zorgt voor een betere doorbloeding. Je vaten verwijden omdat je lichaam er meer bloed naar de betreffende plek wil hebben. Op die manier probeerd het de overtollige warmte af te voeren...

Pols blessures... ik heb zelf ook problemen met mijn rechter pols.. vooral bij onderhandse grip en draaiende beweging.. Erg pijnlijk.. Wat ik er zelf tegen doe is insmeren met Midelgan of finalgon (niet verkijgbaar in nl) dit zorgt voor verwarming dus extra 'opwarming' zeg maar ook leidt het de pijn een beetje af. Er zijn mensen die zeggen dat smeersels niet helpen omdat je dan juist al het bloed naar het huidoppervlak trekt en niet naar de plek daar waar nodig.. maar zelf merk ik toch wel wat verlichting.

Ook gebruik ik polsbandages die mijn pols fixeren dus ontlasten..

Verder probeer ik zoveel mogelijk draaiende bewegingen te voorkomen onder belasting. Dit is nooit goed.

Als het echt te ernstig wordt zal ik erraan moeten geloven om een flinke tijd rust te nemen.....
 
slabek zei:
dmv een koud compress zorg je ervoor dat de bloedtoevoer tijdelijk minder wordt. Je vaten e.d. vernauwen. Dus als je de zwelling als gevolg van een kwetsuur wilt verminderen.. koelen met ijs oid

Warmte zorgt voor een betere doorbloeding. Je vaten verwijden omdat je lichaam er meer bloed naar de betreffende plek wil hebben. Op die manier probeerd het de overtollige warmte af te voeren...

Pols blessures... ik heb zelf ook problemen met mijn rechter pols.. vooral bij onderhandse grip en draaiende beweging.. Erg pijnlijk.. Wat ik er zelf tegen doe is insmeren met Midelgan of finalgon (niet verkijgbaar in nl) dit zorgt voor verwarming dus extra 'opwarming' zeg maar ook leidt het de pijn een beetje af. Er zijn mensen die zeggen dat smeersels niet helpen omdat je dan juist al het bloed naar het huidoppervlak trekt en niet naar de plek daar waar nodig.. maar zelf merk ik toch wel wat verlichting.

Ook gebruik ik polsbandages die mijn pols fixeren dus ontlasten..

Verder probeer ik zoveel mogelijk draaiende bewegingen te voorkomen onder belasting. Dit is nooit goed.

Als het echt te ernstig wordt zal ik erraan moeten geloven om een flinke tijd rust te nemen.....

polsbandages, waar koop je die ?
ik zal mijn pols warm houden en goed opwarmen..
 
Wat Maniac zegt is idd waar.....
Alleen de duur van de ijs compressie moet fluctueren.
Doordat er korte prikkels komen van vasoconstrictie zal er reflexmatig een vasodilatatie optreden. Wanneer je dan te lang ijst zal je ook de werking van de C-vezels (zenuwen voor gevoel) lam leggen. Dit zorgt ervoor dat de vasodilatatie dan geleidelijk optreed.

Maar wat betreft je blessure, ijzen na een periode van meer dan 4 dagen heeft geen zin meer. Houd 3 weken rust en beweeg je pols in die weken op de geleide van de pijn.

Wanneer de pijn uitstralend is naar je vingertoppen en deze ook dof / dood aanvoelen contact opnemen met je huisarts.

Succes,
The_Oak
 
Back
Naar boven