AndroidHealthClinic

Pols verslapt (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

boxona

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 jul 2010
Berichten
1.021
Waardering
66
Lengte
1m58
Massa
56kg
Vetpercentage
23%
hey, even een vraagje betreft mijn pols. Bij een aantal oefeningen (bijv upright row, reverse curl) verslapt mijn linker pols ong vanaf de 7e / 8e herhaling. ik kan dan niet genoeg kracht meer zetten om de oefening af te maken en dus kan ik er niet t maximale uithalen. weet iemand hier iets voor? ik heb een powerball en handknijpers liggen, zou dat kunnen helpen? bedankt alvast!
 
hey, even een vraagje betreft mijn pols. Bij een aantal oefeningen (bijv upright row, reverse curl) verslapt mijn linker pols ong vanaf de 7e / 8e herhaling. ik kan dan niet genoeg kracht meer zetten om de oefening af te maken en dus kan ik er niet t maximale uithalen. weet iemand hier iets voor? ik heb een powerball en handknijpers liggen, zou dat kunnen helpen? bedankt alvast!

Probeer het? ......
 
Om specifieker te trainen zou ik een gewicht na het trainen zo lang mogelijk vast houden, of bijvoorbeeld sets van 30-60 seconden. Pull up holds zijn hier een goede optie voor.
 
Je pols verslapt niet, je grip verslapt..

omdat je grip verslapt en je handen gaan verzuren voel je dit ook in je pols..
Kortom, het hoeft niet per se te zwaar te zijn, maar je gaat verzuren omdat je te lang in je set zit.. (En met TE lang bedoel ik niet dat je het verkeerd doet, maar lang genoeg om het te verzuren, denk maar aan trainen van je kuiten, bij rep 6 is het verzuurt)

Wat ik gewoon doe altijd, is er keihard doorheen proberen te trainen (Niet tot het gaat steken, want stekende pijn is niet goed) Branden kan geen kwaad..

Gewoon geen straps gebruiken, geen handschoenen etc.. Tenzij het gewicht echt zo hoog is dat je dat nodig hebt.. Jouw onderarmen moeten compenseren voor het gewicht ten opzichte van de bovenarmen, gaat allemaal vanzelf (Soms is de natuur wel relaxed :D) Dus zo min mogelijk pols of grip verstevigers gebruiken.

En gewoon doortrainen.
Het verbeteren van je grip kan je idd oplossen door GripSqueezers, en powerballs..

Buiten dat, gewoon doortrainen :) Kan ook proberen een tijdje iets lager in gewicht te blijven, of iets meer rust tussen setjes door om de verzuring te verminderen.
 
Back
Naar boven