XXL Nutrition

Polsband voor rugspier

Bezoekers in dit topic

klerkie

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
27 jul 2007
Berichten
32
Waardering
0
Beste leden,

Sinds enige tijd sukkel ik een beetje met de onderarmen wanneer ik m'n rugspieren tracht te trainen. Ik voel dan telkenmale een stekende pijn waardoor ik meer pijn heb in de onderarm dan dat ik iets voel in m'n rug.

Ik heb dit enkel wanneer ik de lat pulldown en het roeien doe. Ik heb reeds getracht m'n armen wat 'anders' te houden zodat ik minder kracht moet uitoefenen op de polsen, maar nog steeds doet het pijn.

Ik heb dit bij geen enkele andere oefening, noch wanneer ik rust. Een blessure van welke aard is volgens mij dan ook uitgesloten.

Nu zag ik onlangs een (waalse) collega trainen met een soort van polsband. Je wikkelt die rond je pols en draait die vervolgens een aantal keer rond de ijzeren baar. Je hebt deze naar het schijnt ook met een soort van ijzeren haak.
Hierdoor zou je je makkelijker kunnen concentreren in het fixeren van je rugspieren in plaats van te trekken met je armen.

Weet er iemand wat hiervan waar is en waar ik deze 'banden' eventueel zou kunnen kopen? (liefst in België natuurlijk)

Alvast bedankt.

Mvg,
Klerkie
 
straps zijn dat :)
Straps
Straps zijn katoenen of leren linten die je om je pols doet en om de stang heendraait. Je handen zorgen ervoor dat de straps op hun plaats blijven.

je hebt ook

Haken
Haken zijn polsbanden of handschoenen met een metalen haak eraan. De haak zorgt ervoor dat het gewicht in je handen blijft liggen. Ik gebruikte deze zelf, omdat mijn rechterhand door een ongeluk niet meer goed werkt. Ik ben echter overgestapt naar straps, omdat deze voor mij toch beter werken.

Voor de sporter zonder handicap zijn straps een betere keuze.
 
Thanks voor je reactie. Dan moet ik nu enkel nog weten waar ik ze in ons (voorlopig) Belgenlandje nog kan vinden :)
 
Back
Naar boven