AndroidHealthClinic

Polsbandjes voor Brabant?

Moeten er polsbandjes komen voor Brabant?

  • Jazeker, ook een derde wereldland in nood telt mee

    Stemmen: 8 11,1%
  • Nee, laat ze verrekken, communicatie werkt niet, andere taal

    Stemmen: 15 20,8%
  • Waar ligt Brabant, wat is er gebeurd?

    Stemmen: 13 18,1%
  • Ik ben benchMarc

    Stemmen: 36 50,0%

  • Totaal stemmers
    72
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Wat dat betreft kunnen de Friezen er trouwens ook wat van. Met hun eigen kentekenplaten en ideeen dat Friesland goed is voor de economie van Nederland. Alleen vanwege de Friesche Vlag. Bèèèèh.
 
jorasho zei:
Wat dat betreft kunnen de Friezen er trouwens ook wat van. Met hun eigen kentekenplaten en ideeen dat Friesland goed is voor de economie van Nederland. Alleen vanwege de Friesche Vlag. Bèèèèh.

Nou inderdaad.
 
DBC01 zei:
Kijk dit bedoel ik. De handicap van Brabo's is niet beter illustreerbaar dan dat ze elke dag zich aanpassen aan ons op dit forum omdat ze anders genegeerd worden. Zij spellen Het Enige Nederlands anders zijn ze geisoleerd.



Helemaal mee eens. Valse ingenomenheid.


Tuurlijk jonge.. alles over één kam strijken.. that's the spirit !! :thumb:

(hoezo generalisatie :rolleyes:)

En dat gelul dat andere mensen brabanders niet verstaan is LULkoek ! M'n vriendin (komt uit Utrecht) verstaat hier iedereen in het huis goed. Alleen wanneer m'n ouders oud brabants praten is het moeilijker voor der te volgen. Maar met iedereen hier in brabant (m'n vrienden, mensen in de winkel enz enz) kan ze perfect praten zonder problemen.

Nogmaals DBC.. je hebt weer een van je geweldige topics gestart waar nergens over gaat..

Maja daar is het gare hanenhok voor he

De enigste nederlandse taal dat niet te verstaan is, is meestal het weinig gesproken oud hollands dialect van een bepaalde provincie of Friesch.. de rest is tegenwoordig goed te verstaan. Met alleen hier en daar wat kleine verschillen (paar kleine woordjes en klemtonen)
 
Laatst bewerkt:
DBC01 zei:
Nah joh als ze jou kunnen verstaan daar is het mij prima.
Ik zal je een geheimpje vertellen: Het ENIGE, maar dan ook echt het énige dat mij irriteert aan Brabanders is hetzelfde waarom ik Amsterdammers vaak bejegen: Die valse trots, die opgeheven kop, dat trieste toneelspel van ze dat ze zo trots zijn omdát ze Brabo of Amsterdammer zijn.

Brabanders spreken een taal die elders niet verstaan wordt en ze lopen een beetje achter met de rest van Nederland, net als andere provincies zie ver van de Randstad liggen. Da's helemaal niet erg maar om dan TROTS te zijn en te zeggen: Wij zijn onverstaanbaar DUS beter....nee. Die Amsterdammers net zo: Alles wat erbuiten woont is boer maar vergeet niet dat de grootste boeren alles wat buiten het dorp leeft stom vinden dus wie zijn dan de grootste boeren? Juist ja Amsterdammers want ze vreten niks wat van buuten de hoofdstad komt...


je bent wel simpel van geest beste vent.
:lifter:
 
Gif mij maar nimwegen!
Oedste stad van Holland!
 
:devil: Mensen brabant rocks Brabant is de best en voor de rest van het land :who:
 
Frenkpie zei:
Tuurlijk jonge.. alles over één kam strijken.. that's the spirit !! :thumb:

(hoezo generalisatie :rolleyes:)

En dat gelul dat andere mensen brabanders niet verstaan is LULkoek ! M'n vriendin (komt uit Utrecht) verstaat hier iedereen in het huis goed. Alleen wanneer m'n ouders oud brabants praten is het moeilijker voor der te volgen. Maar met iedereen hier in brabant (m'n vrienden, mensen in de winkel enz enz) kan ze perfect praten zonder problemen.

Nogmaals DBC.. je hebt weer een van je geweldige topics gestart waar nergens over gaat..

Maja daar is het gare hanenhok voor he

De enigste nederlandse taal dat niet te verstaan is, is meestal het weinig gesproken oud hollands dialect van een bepaalde provincie of Friesch.. de rest is tegenwoordig goed te verstaan. Met alleen hier en daar wat kleine verschillen (paar kleine woordjes en klemtonen)

helemaal mee eens kerel. had het zelf niet beter kunnen verwoorden.
 
RichardV zei:
Gif mij maar nimwegen!
Oedste stad van Holland!

idd dat zijn gewoon de keiharde feiten!!!!
 
Wat ga je d'r weer heerlijk sjagerijing serieus op in Frenkmans! :D

Zie mijn post over AMsterdam/Brabant en de rest is allemaal lulkoek dus de polsbandjes ook. Vraag anders RobG maar.

Waarom reageert iedereen altijd zo serieus...raak ik gevoelige snaren? :rolleyes:

Oh enne Frenk, een PSje voor je:
Alles over 1 kam strijken daar ontkom je niet aan; niet elke individu is apart te beschrijven maar vaak hebben een hoop individuen juist dezelfde eigenschappen.
Snap je?
 
Ik vind het sneu om ergens trots op te zijn waar je niks aan kunt doen. Je geboorte is geen keuze, evenals de omgeving waarin je opgroeit en de taal of het dialect dat je zodoende leert. 't feit dat je in 't gooi bent geboren en succesvol bent geworden door pappie's contacten bij de golfclub is al evenmin iets om trots op te zijn als iemand die met zn trekker op het platteland rondscheurt.
Wees pas ergens trots op als je er écht je best voor hebt gedaan, dan zul je gelijk merken hoe weinig je de behoefte hebt om er opzichtig mee naar buiten te treden.
Dus iedereen uit Brabant, Den Haag, Amsterdam en omgevin Utrecht;)
stfu.
 
D. zei:
Ik vind het sneu om ergens trots op te zijn waar je niks aan kunt doen. Je geboorte is geen keuze, evenals de omgeving waarin je opgroeit en de taal of het dialect dat je zodoende leert. 't feit dat je in 't gooi bent geboren en succesvol bent geworden door pappie's contacten bij de golfclub is al evenmin iets om trots op te zijn als iemand die met zn trekker op het platteland rondscheurt.
Wees pas ergens trots op als je er écht je best voor hebt gedaan, dan zul je gelijk merken hoe weinig je de behoefte hebt om er opzichtig mee naar buiten te treden.
Dus iedereen uit Brabant, Den Haag, Amsterdam en omgevin Utrecht;)
stfu.

Mr Kane roeleert wer stevig :D

:thumbs:

KARMA
 
DBC01 zei:
Nah joh als ze jou kunnen verstaan daar is het mij prima.
Ik zal je een geheimpje vertellen: Het ENIGE, maar dan ook echt het énige dat mij irriteert aan Brabanders is hetzelfde waarom ik Amsterdammers vaak bejegen: Die valse trots, die opgeheven kop, dat trieste toneelspel van ze dat ze zo trots zijn omdát ze Brabo of Amsterdammer zijn.

Brabanders spreken een taal die elders niet verstaan wordt en ze lopen een beetje achter met de rest van Nederland, net als andere provincies zie ver van de Randstad liggen. Da's helemaal niet erg maar om dan TROTS te zijn en te zeggen: Wij zijn onverstaanbaar DUS beter....nee. Die Amsterdammers net zo: Alles wat erbuiten woont is boer maar vergeet niet dat de grootste boeren alles wat buiten het dorp leeft stom vinden dus wie zijn dan de grootste boeren? Juist ja Amsterdammers want ze vreten niks wat van buuten de hoofdstad komt...
En zo is het met jou precies hetzelfde. Jij vindt brabanders ook maar boeren, en zoals jij vinden dat er nog wel meer. Dat is waarom zoveel brabanders een hekel aan mensen uit de randstad hebben. Ze moeten altijd minderwaardig doen over brabanders omdat we een ander accent hebben. Het zijn juist die randstedelingen die zich boven ons voelen verheven, DAT is het hele probleem. Wij hebben helemaal geen valse trots, brabant is gewoon totaal anders dan de randstad, en daar zijn we heel blij om. Je moet maar eens een weekje hier komen logeren, dan merk je hoe brabanders met elkaar omgaan :)

En ja, ik had zin om erop in te gaan, want wat ik hier zeg in m'n post is grotendeels wel de waarheid.
 
1 Woord: Carnaval... :(
 
MrJ zei:
1 Woord: Carnaval... :(
1 Woord: Shitload-aan-achterstandsallochtonen. Ik weet wel wat ik liever heb :P
 
benchMarc zei:
1 Woord: Shitload-aan-achterstandsallochtonen. Ik weet wel wat ik liever heb :P

Doe mij maar liever 2 keer per jaar 4 dagen zottigheid ipv 365 dagen per jaar achterstandsallochtonen, k*tMarokkanen en relbuitenlanders :(

Ik hoef trouwens niet naar Braboland om kennis te maken met " " , zie mijn eerdere post over mijn clash met Liefste Brabootjes RobG en aanhang. :)
 
DBC01 zei:
Wat ga je d'r weer heerlijk sjagerijing serieus op in Frenkmans! :D

en nu je uitgeluld bent zeg je dat het een grapje is he... ;)

Oh enne Frenk, een PSje voor je:
Alles over 1 kam strijken daar ontkom je niet aan; niet elke individu is apart te beschrijven maar vaak hebben een hoop individuen juist dezelfde eigenschappen.
Snap je?


Oh enne DBC.. jouw voorbeeld gaat toch niet op voor dit? Hoe weet jij dat een HOOP brabanders trotser (hoe wil je dat meten trouwens?) zijn dan mensen uit bijv. Utrecht op zijn/haar provincie? NIET !

Volgensmij kun je beter in de Gare Hanen hok blijven... noemen we het wel: ouwe gare hanen hok.. ;)
 
Frenkpie zei:
en nu je uitgeluld bent zeg je dat het een grapje is he... ;)


Oh enne DBC.. jouw voorbeeld gaat toch niet op voor dit? Hoe weet jij dat een HOOP brabanders trotser (hoe wil je dat meten trouwens?) zijn dan mensen uit bijv. Utrecht op zijn/haar provincie? NIET !

Volgensmij kun je beter in de Gare Hanen hok blijven... noemen we het wel: ouwe gare hanen hok.. ;)

Wil je dan zeggen dat je dit serireus opvatte, dit geouwehoer over polsbandjes? OMFG Fgggenky! :roflol: Neee! Dit ws gare hanenhok-zooi! :kiss:

Eeh, uitgeluld? Waar blijkt dat uit dan? Nergens uit, sorry. Staat ook nergens een verwijzing of een indicatie dat ik 'uitgeluld' zou zijn. Neen, ik verwijs u naar het feit dat het met voorbedachte rade in het gare hanenhok geplaatst is omdat het daar thuis hoort. Als mijn betoog serieus van aard zou zijn dan zou het in Chat en Convo staan! :) :hello: Je reageert dus wel erg serieus voor een gaar hok :D

Denk eens aan de talloze liedjes over 'het Broabant'. denk aan de mensen die op TV verschijnen en zeggen uit 'Het enige echte Brabant' te komen, denk aan de bedenkers van de uitroep '...De geksteee', dat zijn allemaal tekenen die bijv. Utrecht niet heeft nee. ;)
 
Ik vind die brabo's meestal wel sympathieke gasten :o
 
Back
Naar boven