AndroidHealthClinic

Polsbescherming?

Bezoekers in dit topic

SuperNoodle

Novice
Lid geworden
6 nov 2016
Berichten
14
Waardering
6
Lengte
1m88
Massa
75kg
Vetpercentage
20%
Ben sinds kort weer lekker bezig in de sportschool alleen afgelopen vrijdag een lichte blessure opgelopen in mijn rechter pols. Weet niet precies waar het zit, weet alleen dat ik er last van heb en is hoogst waarschijnlijk gekomen door een verkeerde houding dus daar ga ik beter op letten. Los daarvan zijn mijn polsen sowieso wel een zwaktepunt en ben daarom op zoek naar iets van extra bescherming voor mijn pols. Hebben jullie aanraders?
 
podobrace.nl biedt verschillende polsbraces aan voor diverse doeleinden. Heb hier jaren geleden ook bij besteld en ben er super tevreden over.
 
Als de gewichten (nog) niet al te hoog zijn, zou je dan niet liever door een betere uitvoering en trainen met weinig gewicht proberen je polsen sterker te krijgen?

Dit is een vraag, geen suggestie, ik weet hier niets van.
 
Zelf heb ik zwakke polsen en heb ook nog eens een blessure 2 jaar geleden tijdens kickboxen opgelopen waar ik verkeerd sloeg.
Zou sowieso rust houden, ik ben gewoon door gaan trainen met druk verband om mn polsen en heb nu chronisch last hiervan.
Enige manier waarop ik geen last heb van m'n polsen bij hoog gewicht zijn door wrist wraps te gebruiken. (met benchen)
Overigens bij een EZ-curl heb ik hier altijd last van ook met wrist wraps.
Ik heb ook geprobeerd mijn onderarmen meer te trainen maar dit hielp bij mij niet echt heel veel.
 
Heb afgelopen maandag inderdaad rust genomen. Voelt nu al stukken beter en ga morgen even kijken hoe het gaat met wat lichtere gewichten.

Jij zegt dus dat wrist wraps helpen? Heb je dan letterlijk wraps voor alleen je pols of ook een handschoen daaraan vast?
 
Heb afgelopen maandag inderdaad rust genomen. Voelt nu al stukken beter en ga morgen even kijken hoe het gaat met wat lichtere gewichten.

Jij zegt dus dat wrist wraps helpen? Heb je dan letterlijk wraps voor alleen je pols of ook een handschoen daaraan vast?
Alleen pols, je moet sowieso geen handschoenen gebruiken. (Anders wordt je sowieso uitgelachen ongeacht hoe groot je bent :D)
1600778790507.png


Gewoon dit idee, als je wrist wraps opzoekt zul je er vast wel eentje vinden. Kost nog geen 10 euro. Heb wel gehoord dat die van MyProtein echt ruk zijn, dus zou die vermijden.
 
Hoelang sport je al? In de beginfase heb je imho meer baat bij het letten op de houding van je pols dan er preventief bescherming voor te kopen.
 
Hoelang sport je al? In de beginfase heb je imho meer baat bij het letten op de houding van je pols dan er preventief bescherming voor te kopen.
Dit is overigens zeker waar, had hier even niet bij stil gestaan.
 
Alleen pols, je moet sowieso geen handschoenen gebruiken. (Anders wordt je sowieso uitgelachen ongeacht hoe groot je bent :D)
Bekijk bijlage 504503

Gewoon dit idee, als je wrist wraps opzoekt zul je er vast wel eentje vinden. Kost nog geen 10 euro. Heb wel gehoord dat die van MyProtein echt ruk zijn, dus zou die vermijden.
Idd, die van Xxl zijn wel ok voor de prijs
 
Hoelang sport je al? In de beginfase heb je imho meer baat bij het letten op de houding van je pols dan er preventief bescherming voor te kopen.

Kort. Ben sinds drie weken weer bezig maar houding staat op plek nummer één bij het uitoefenen van m'n set. Ik kies bewust voor wat lager gewicht om meer op houding te kunnen letten. Weet daarom ook niet precies waar het vorige keer is misgegaan. Wat ik, nogmaals, wel weet is dat mijn polsen vrij zwak zijn dus ik ga denk ik sowieso preventief wrist wraps gebruiken zodat ik minder kans heb om nog meer dagen te moeten missen vanwege last van de pols. Dat is het laatste wat ik wil.
 
Kort. Ben sinds drie weken weer bezig maar houding staat op plek nummer één bij het uitoefenen van m'n set. Ik kies bewust voor wat lager gewicht om meer op houding te kunnen letten. Weet daarom ook niet precies waar het vorige keer is misgegaan. Wat ik, nogmaals, wel weet is dat mijn polsen vrij zwak zijn dus ik ga denk ik sowieso preventief wrist wraps gebruiken zodat ik minder kans heb om nog meer dagen te moeten missen vanwege last van de pols. Dat is het laatste wat ik wil.
Zou ze alleen niet constant gaan gebruiken, ik gebruik ze alleen tijdens werksets waar mijn polsen ook echt veel te voorduren hebben. En waar als ik deze niet gebruik ook echt gelijk last heb van m'n polsen.
 
Kort. Ben sinds drie weken weer bezig maar houding staat op plek nummer één bij het uitoefenen van m'n set. Ik kies bewust voor wat lager gewicht om meer op houding te kunnen letten. Weet daarom ook niet precies waar het vorige keer is misgegaan. Wat ik, nogmaals, wel weet is dat mijn polsen vrij zwak zijn dus ik ga denk ik sowieso preventief wrist wraps gebruiken zodat ik minder kans heb om nog meer dagen te moeten missen vanwege last van de pols. Dat is het laatste wat ik wil.

Ik begrijp je gedachte, maar zou je toch sterk aan willen raden niet te snel naar deze hulpmiddelen te willen grijpen. Ik heb de gedachte ook altijd gehad, zwakke enkels, knieën, heupen, rug, polsen, ellebogen, schouders, noem het maar op. Uiteindelijk is er heel erg veel te winnen met een aanpassing van de houding, zonde om preventief wrist wraps etc. te gebruiken, zo ga je je houding nooit leren corrigeren en geef je je polsen ook geen kans om sterker te worden.

Edit: in jouw situatie vraag ik me überhaupt af of je al kan en mag spreken over zwakke polsen, je lichaam is het niet gewend aan de oefeningen die je op het moment aan het doen bent.
 
Heel veel blessures zijn het gevolg van overbelasting in de vorm van volume. Wellicht ben je te hard van stapel gelopen en moet je je trainingsschema eens herzien.
 
Zou ze alleen niet constant gaan gebruiken, ik gebruik ze alleen tijdens werksets waar mijn polsen ook echt veel te voorduren hebben. En waar als ik deze niet gebruik ook echt gelijk last heb van m'n polsen.

Hoeveel bankdrukken je eigenlijk?
In de sportschool zie ik alleen gymshark boy's trainen met wristwrappings en het staat super gay :thumb: Dus zeker doen als je een nieuwe vriend zoekt.
 
Hoeveel bankdrukken je eigenlijk?
In de sportschool zie ik alleen gymshark boy's trainen met wristwrappings en het staat super gay :thumb: Dus zeker doen als je een nieuwe vriend zoekt.
Ik bench nu negatief 87,5 4 sets van 4. Maakt voorderest niet uit. Had al 2 jaar last van m'n polsen voor ik begon met trainen. Huisarts raadde ook aan om wrist wraps te gebruiken. Vind gymshark ook overigens een tyfus lelijk merk 😘
 
Doen gewoon wat ze moeten doen, geen poespas verder. En dat voor 8 euro. Fijne stretch, is ideaal om ze of heel strak of wat losser om je pols te draaien. Prima lengte.

 
Gebruik ze ook bij sommige werksets. Momenteel hoge bench en ohp. Vooral interessant en aanvulling hier is misschien bij het zwaar gaan ook een stuk van de hand mee in te wrappen. Vind je hwrs op het internet wel hoe of wat.
 
Advies van een oldtimer ;) : zorg altijd dat je polsen goed stabiel of beschermd zijn
 
Back
Naar boven