AndroidHealthClinic

Polsen - onderarmen - bovenarmen

Bezoekers in dit topic

Testosteronbom

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
10 jul 2015
Berichten
1.519
Waardering
749
Goeiemiddag DBB'ers,

Zijn er onder jullie nog die heel smalle polsen/onderarmen hebben in vergelijking met bovenarmen?

Ik las ooit dat onderarmen ongeveer 80% van de omvang van de bovenarmen moeten hebben.

Mijn onderarmen zijn ongeveer 34 cm en mijn bovenarmen ongeveer 42-43 cm (koud gespannen), dus dat is ongeveer 80%, dus 'zoals het hoort'... toch vind ik mijn onderarmen nog niet groot genoeg.

Ik stoor me echter vooral aan mijn polsen, die zijn veel te dun en ik weet niet of er überhaupt wel een manier is om polsen breder te krijgen...

Even ter volledigheid: ik ben 1m74 en weeg 84kg met VP 14-15%

Mijn bovenarmen zijn met +-43 cm voor mijn lengte best 'groot' maar het zijn die duivelse polsen en onderarmen die me stilaan storen. Ik heb zelfs het idee dat ik niet zwaarder meer mag worden want als ik bijvoorbeeld nog 10 kg zou bijkomen, ben ik bang dat mijn polsen/onderarmen echt gaan afsteken op de rest van mijn lichaam.

Zijn er hier lotgenoten en wat doen jullie hier aan?

Wat is bij jullie de verhouding tussen polsen, onderarmen en bovenarmen?
 
je kan polsen niet trainen of dikker maken, je onderarmen wel
 
je kan polsen niet trainen of dikker maken, je onderarmen wel

Dacht ik al, mijn onderarmen train ik best intensief en zitten op ongeveer 80% van mijn bovenarmen, hetgeen blijkbaar een goede ratio zou zijn...

Denk dat het gewoon door mijn smalle polsen komt dat ik me stoor aan mijn onderarmen.

C'est la vie :)
 
Back
Naar boven