- Waardering
- 0
Weet er iemand misschien een aantal goede oefeningen om je onderarmen en polsen te trainen?
Mijn onderarmen/polsen zijn echt te dun
Mijn onderarmen/polsen zijn echt te dun

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Originally posted by KaLe
je polsen kun je zowiezo niet dikker krijgen, maar je kan et wel compenseren met je onderarmen, zodat alles groter lijkt. dunne of dikke polsen zijn genetisch bepaald.
Originally posted by Bram
Welke ik zelf heerlijk vind om te doen is de Wrist roller. Je onderarmen branden bijna weg, heerlijk gevoel. Je kunt het ook zelf maken en thuis deze oefening doen, ik doe voor de onderarmen alleen deze oefening maar groeien doen ze als kool.
Bij deze oefening heb je een stang nodig waaraan een touw bevestigt is met een gewicht eraan (zie foto). Je bent zelf in staat meer of minder gewicht aan het touw te bevestigen. Pak de stang zo beet dat je palmen naar beneden wijzen en strek je armen zodat je armen met je lichaam een hoek van 90 graden vormen. Ga zo staan dat je goed in evenwicht bent en hou je rug goed recht. Gedurende de oefening dien je in deze houding te blijven. Vanuit deze positie draai je met je polsen zodat je het touw met het gewicht eraan omhoog rolt. Wanneer je op het punt komt dat het gewicht niet verder kan, moet je het beheerst weer terugrollen zodat het gaat zakken. In principe is het niet nodig om je onderarmen zwaar te trainen, omdat je deze al bij de meeste andere oefeningen meetraint (biceps, triceps, borst, rug, schouders), tenzij je werkelijk daarop de focus wilt leggen. Met deze oefening train je zowel de buiten als de binnekant van je onderarmen.
Originally posted by FraGGo
Ik heb net eens even zo'n ding in elkaar geflanst en ik moet zeggen dat het een erg goede oefening is. Er is alleen één probleem. Hoe houd je in hemelsnaam ooit je armen in een hoek van 90 gradenAls ik er zoveel gewicht aanhang dat mijn polsen gaan branden kunnen mijn schouders dat NOOIT zo lang omhoog houden. Als oplossing heb ik deze keer gewoon mijn onderarmen ondersteund met een bankje. Iemand een beter idee?
Originally posted by DJNRG83
Waarmee heb je dat dan inelkaar geflanst?
Originally posted by FraGGo
50cm sterke bezemsteel. Gat in het midden boren. Sterk touw erdoor met aan het andere uiteinde een lus om er een dumbbell aan te kunnen hangen.