MuscleMeat

polsen verstevigen

Bezoekers in dit topic

j2thes

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 apr 2008
Berichten
1.454
Waardering
55
Lengte
1m75
Massa
76kg
Vetpercentage
13%
ik krijg tijdens het trainen soms wat last van mijn polsen en zo ook vandaag...
ik kreeg in de fitness, van iemand die zelf ook bezig is (dus geen fitness-instructeur ofzo), het advies om mijn polsen te verstevigen door bijvoorbeeld in te tapen...

ik zou me dan elke training kunnen intapen maar ik vraag me af of er geen andere mogelijkheden zijn?
dus heeft iemand tips?
 
Goede techniek aanleren.
 
blijkbaar lag het niet aan de techniek want het was iemand die vaak traint en goed bezig is (dus een kleerkast:P)...

als hij dan niets aangeeft over de techniek alleen informeert naar pols dan lijkt het me niet dat ik nou zo'n foute techniek gebruik...

misschien ook wel belangrijk om te vermelden is dat ik sowieso dunne polsen heb en heb beide polsen al 2x gebroken (tenminste niet geheel gebroken maar scheur in het bot) dus misschien kan het daaraan liggen dat ik altijd wel zwakke polsen hou
 
Dus als iemand een kleerkast is.. heeft hij een goede techniek? Logica..

Hoe houd je je polsen tijdens je oefeningen? Wanneer heb je er last van?
 
als iemand de mogelijkheid heb om zo veel spiermassa aan te maken, moet je niet veel geblesseerd zijn geweest wat je dus wel zou zijn als je geen goede techniek zou gebruiken...

grootste boosdoener is barbell curl maar ik heb het soms ook bij benchpress..

ik probeer bij de oefeningen mijn polsen zo recht mogelijk te houden
 
als iemand de mogelijkheid heb om zo veel spiermassa aan te maken, moet je niet veel geblesseerd zijn geweest wat je dus wel zou zijn als je geen goede techniek zou gebruiken...

grootste boosdoener is barbell curl maar ik heb het soms ook bij benchpress..

ik probeer bij de oefeningen mijn polsen zo recht mogelijk te houden

:roflol:

In ieder geval succes met je polsen man
 
heeft iemand anders nog tips??
en weet iemand iets wat je voor elke training weer kan gebruiken voor om je polsen ipv elke training opnieuw te moeten tapen??
 
Je kan natuurlijk ook oefeningen dingen om je polsen sterker te maken en die bandjes bewaren voor je zwaarste setje, anders worden ze ook niet sterker;)

een paar suggesties;
thors hammer
pronated holds
wristcurls
reverse barbellcurl
hammercurls
 
Je kan natuurlijk ook oefeningen dingen om je polsen sterker te maken en die bandjes bewaren voor je zwaarste setje, anders worden ze ook niet sterker;)

een paar suggesties;
thors hammer
pronated holds
wristcurls
reverse barbellcurl
hammercurls

+1

Je polsen zijn waarschijnelijk je zwakste schakel dus die eens goed aanpakken. Bij welke oefening kreeg je pijn aan je polsen?
 
+1

Je polsen zijn waarschijnelijk je zwakste schakel dus die eens goed aanpakken. Bij welke oefening kreeg je pijn aan je polsen?

barbell curls en bench zegt hij


ter aanvulling; wristroller, dumbbelldraaien, plate flips
 
+1

Je polsen zijn waarschijnelijk je zwakste schakel dus die eens goed aanpakken. Bij welke oefening kreeg je pijn aan je polsen?
zoals trasher al zei zijn het inderdaad bij barbell curl (voornamelijk) en dan als ik zwaarder gaat dan bij benchpress
 
zoals trasher al zei zijn het inderdaad bij barbell curl (voornamelijk) en dan als ik zwaarder gaat dan bij benchpress

Train je je onderarmen/polsen al afzonderlijk? Of pak je ze mee tijdens bicep/rug?
 
Train je je onderarmen/polsen al afzonderlijk? Of pak je ze mee tijdens bicep/rug?
train ze niet apart dus misschien dan onderarmen maar apart gaan trainen ook
 
Denk dat het komt omdat je pas begonnen bent en je dunne poslen nog niet echt sterk genoeg zijn. En die scheur is je botten is tot dubbel toe genezen. Waar bot breekt of scheurt zorgt je lichaam voor een klein extra laagje.
 
Opdrukken op je vuisten schijnt ook bij te dragen aan sterke polsen.

(als je nog niet genoeg had aan de oefeningen van Trasher)
 
Denk dat het komt omdat je pas begonnen bent en je dunne poslen nog niet echt sterk genoeg zijn. En die scheur is je botten is tot dubbel toe genezen. Waar bot breekt of scheurt zorgt je lichaam voor een klein extra laagje.
ik ben al behoorlijk tijdje bezig hoor...ok nog geen jaar ofzo maar is ook niet dat ik net maand bezig ben (ben maandje of 5 nu bezig)

en je kan wel degelijk hinder hebben na breukje...mn pa was vroeger bezig met gitaar spelen maar nadat hij zelfde had als ik kan hij nu niet meer spelen vanwege de pijn
 
ik ben al behoorlijk tijdje bezig hoor...ok nog geen jaar ofzo maar is ook niet dat ik net maand bezig ben (ben maandje of 5 nu bezig)

en je kan wel degelijk hinder hebben na breukje...mn pa was vroeger bezig met gitaar spelen maar nadat hij zelfde had als ik kan hij nu niet meer spelen vanwege de pijn

Als je pa pijn heeft dan komt die pijn niet van een bot. Lopen namelijk geen zenuwen. En niet om je te beledigen hoor maar 5 maanden is pas.
 
Niet met tape oid. gaan trainen. Ik zelf vind met handschoentjes trainen ook niet wat.. Daar pak je het probleem niet mee aan, gewoon oefeningen doen die hierboven staan genoemd om je polsen te versterken.
 
Back
Naar boven