AndroidHealthClinic

Polsen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Peoples

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
22 jan 2004
Berichten
12.072
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
Ik hoop dat ik het bericht hier goed post, zoniet verplaats hem dan maar.

Ik heb het probleem dat mijn polsen erg zwak zijn (beetje homohandje zeg maar)

Mede met het trainen is het voor mij een probleem om veel gewicht te pakken omdat ik dan automatisch mijn polsen verkeerd zet waardoor er een verkeerde belasting op komt te staan.

Hebben jullie een idee hoe ik mijn polsen kan verstevigen?
 
Ik heb dit zelf ook behoorlijk.

Ik zou apart je onderarmen trainen en bij de rest van de zware oefeningen (dumbbelldrukken, preacher dumbbell curl enz enz) waarbij je polsen flink belast polsbeschermers en eventueel handschoentjes gebruiken...
 
m@rl1 zei:
www.powerbal.nl

Ze zeggen dat dit helpt. Ik heb er zelf ook 1, wel een geinig ding :D

Die van jou zijn zeker 2 ballen aan een touwtje :D

Polsverstevigende oefeningen doen! Ik ben zelf ook het bokje geweest wat polsblessure's betreft. En dit zijn met name oefeningen voor de onderarm waarbij je je pols ook aanspreekt en zo de pezen en spieren versterkt!
Denk aan oefeningen zoals wristcurl's voor zowel de bovenkant en onderkant onderarm!
En overweeg handschoenen met straps het is maar een idee ;)
 
Ik heb precies hetzelfde, erg zwakke polsen, zit nu al 4 weken stil vanwege een blessure aan rechterpols. Eerst was mijn linkerpols de zwakke schakel: oplossing: trainen!! Zoek maar eens het handencemtrum op, volgens mij in veenendaal. Deze stellen een schema voor je op waardoor je pols binnen 8 weken even sterk is als een "normale" pols. Ik ga vandaag dus maar eens beginnen met rechts te trainen :-)
De 8 weken met links zijn trouwens absoluut de moeite waard geweest, had er eerst om de week last van, nu al 2 maanden niks gevoeld.

Succes ermee, Gr Harm
 
kunt handschoenen nemen met polsversteviging... die gebruik ik zelf ook regelmatig, het ontlast je polsen aanzienlijk
 
soort skeelerhandschoentjes toch??? :D
 
die handschoentjes is slechts het probleem omzeilen, je loopt er toch weer tegenaan. Ik zou ze gewoon proberen sterker te maken dmv wristcurls etc.
Handschoentjes verzwakken ze alleen maar verder.
 
Had (heb) hetzelfde probleem. Ik heb een polsband gekocht met straps en ben gewoon verder gaan trainen maar wel iets voorzichtiger met bepaalde oefeningen. De houding van je polsen speelt hierbij ook een grote rol. Ik ben dan ook begonnen met oefeningen voor de onderarm en nu heb ik er veel minder last van. Als ik pijn voel train ik wel door maar niet zo hevig.
 
andrew zei:
die handschoentjes is slechts het probleem omzeilen, je loopt er toch weer tegenaan. Ik zou ze gewoon proberen sterker te maken dmv wristcurls etc.
Handschoentjes verzwakken ze alleen maar verder.

Combi van kerel!
Tijdens borst handschoenen en bij wristcurls met lichte omsluiting alleen voor de grip!
 
Mmm.... discussie :D

Ik zal inderdaad meer oefening moeten doen voor mijn onderarmen die wristcurls is wel een goeie oefening.
 
Een vriend van mij was ook een zwakpols.
Hij is toen elke dag gaan opdrukken op zijn vuisten en sindsdien
zijn ze polsen een stuk sterker geworden.
Deze techniek heb ik trouwens ook wel vaker gehoord.

edit: ik heb het hier over de pols gewrichten en niet over de onderarmen
 
Deze polsversterkers kan je opzich wel gebruiken tijdens je training; wanneer je echter zodanig last van je polsen hebt (zoals ik had) dat je niet alleen tijdens een beweging pijn voelt, maar de hele dag door, bieden deze handschoentjes geen uitkomst: ze zorgen ervoor dat je je polsen geheel niet meer gebruikt, waardoor de polsspieren alleen zwakker zullen worden, en de last (op de lange termijn) groter.

Dan komt er ook nog eens bij dat een beetje polsversterker al gauw een euro of 80 kost, dus mijn advies is trainen!
 
thanx voor alle reacties, ik kan er zeker wel wat mee, het zal altijd even zoeken zijn naar de juiste manier maar ben een stuk wijzer.

:)
 
Jay Impol zei:
Een vriend van mij was ook een zwakpols.
Hij is toen elke dag gaan opdrukken op zijn vuisten en sindsdien
zijn ze polsen een stuk sterker geworden.
Deze techniek heb ik trouwens ook wel vaker gehoord.

edit: ik heb het hier over de pols gewrichten en niet over de onderarmen
Doe ik ook, komt handig uit omdat het ook nodig is voor mijn schouder. Maar toch geraak ik er daarmee niet helemaal vanaf. Nuja, ik heb dan ook minder last bij het trainen en vooral door het computeren en gitaar spelen.

Net een powerball gekocht, benieuwd wat het geeft :D .
 
Raistlin zei:
Doe ik ook, komt handig uit omdat het ook nodig is voor mijn schouder. Maar toch geraak ik er daarmee niet helemaal vanaf. Nuja, ik heb dan ook minder last bij het trainen en vooral door het computeren en gitaar spelen.

Net een powerball gekocht, benieuwd wat het geeft :D .

nog steeds aant revalideren ? :(
ik heb het met je te doen, jij hebt die operatie eerder dan mij gehad
en ik kan gewoon alweer normaal trainen

sterkte ouwe, ik hoop dat je snel weer zwaar kan gaan :thumbs:
 
Tjah, ik train al weer, maar niet op volle intesiteit en maar een keer per week ofzo. En ik doe dagelijks thuis een reeks oefenigen. Ik word niet meer begeleid, moet het nu zelf maar zien te redden. De klachten worden stilaan minder maar ik denk dat er altijd wel iets van over zal blijven. En dan heb ik nu nog ook eens weer serieus last van mijn polsen. Maar medelijden met jezelf hebben brengt je geen stap vooruit, dus probeer ik er maar wat aan te doen :D .
 
Harm zei:
Ik heb precies hetzelfde, erg zwakke polsen, zit nu al 4 weken stil vanwege een blessure aan rechterpols. Eerst was mijn linkerpols de zwakke schakel: oplossing: trainen!! Zoek maar eens het handencemtrum op, volgens mij in veenendaal. Deze stellen een schema voor je op waardoor je pols binnen 8 weken even sterk is als een "normale" pols. Ik ga vandaag dus maar eens beginnen met rechts te trainen :-)
De 8 weken met links zijn trouwens absoluut de moeite waard geweest, had er eerst om de week last van, nu al 2 maanden niks gevoeld.

Succes ermee, Gr Harm

Bedankt harm!
Ga er naartoe heb er met rechts last van echt klote vooral met bankdrukken
:rolleyes:

Karma voor jou.
Woon in ede dus kan er zo naartoe!
THAnx
 
weet je wat ik heb gedaan? heb dus een houten steel genomen en een gaatje in gemaakt. touwtje door dat gaatje en dan ongeveer een 80 cm touw naar beneden laten hangen, daar een gewicht aan vastgemaakt en dan rol ik het gewoon op, en af. als ik dit een paar keer doe voel ik het echt in mijn spieren, weet iemand of dit een goede training is? mvg Mitch
 
Back
Naar boven