AndroidHealthClinic

Polsklachten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Pieter318

Cool Novice
Lid geworden
25 sep 2016
Berichten
150
Waardering
97
Lengte
1m87
Massa
103kg
Vetpercentage
16%
Hallo allemaal,

Ik weet niet zeker of dit de juiste plek is om dit topic aan te kaarten dus als het verkeerd staat hoor ik het wel.

Enkele weken geleden had ik na mijn workout ineens last van m’n pols. In rust deed het geen pijn, maar als ik m’n pols naar binnen bewoog (handpalm naar onderarm toe) voelde ik een sterke pijn. Ook als ik me met m’n hand ergens op afzet (bijvoorbeeld van bed) voel ik een steek, dit lijkt apart omdat je pols dan de andere kant op buigt..

Ik heb toen enkele dagen rust gepakt en ben de afgelopen tijd met wrist wraps gaan trainen. Dit hielp goed want zelfs tijdens het zware bankdrukken en shoulder pressen had ik geen last. Ik kon eigenlijk alles weer doen en vanochtend werd ik ineens wakker en begon het weer pijn te doen. Ik zit nu constant te testen of het nog pijn doet als ik buig en waar het precies pijn doet, maar daardoor forceer ik het volgens mij alleen maar meer.

Zou het helpen om mijn onderarmen en polsen te trainen door middel van bijvoorbeeld wrist curls? Jullie hulp is heel erg welkom.

Groetjess,

Pieter
 
Misschien gewoon een paar dagen rusten en voltare gel smeren? Toen ik m'n pols had bezeerd zei ook iedereen dat ik gewoon moet doortrainen hier, lekker niet luisteren en je rust pakken.
 
Wanneer je de pols buig zie je dan een bultje tevoorschijn komen?
Kan een ganglion zijn. Zelf ook gehad en dat was niet heel geweldig met trainen......
Begon later ook in rust vervelend te worden.
 
Polswraps hebben bij mij wel geholpen
 
Hallo allemaal,

Ik weet niet zeker of dit de juiste plek is om dit topic aan te kaarten dus als het verkeerd staat hoor ik het wel.

Enkele weken geleden had ik na mijn workout ineens last van m’n pols. In rust deed het geen pijn, maar als ik m’n pols naar binnen bewoog (handpalm naar onderarm toe) voelde ik een sterke pijn. Ook als ik me met m’n hand ergens op afzet (bijvoorbeeld van bed) voel ik een steek, dit lijkt apart omdat je pols dan de andere kant op buigt..

Ik heb toen enkele dagen rust gepakt en ben de afgelopen tijd met wrist wraps gaan trainen. Dit hielp goed want zelfs tijdens het zware bankdrukken en shoulder pressen had ik geen last. Ik kon eigenlijk alles weer doen en vanochtend werd ik ineens wakker en begon het weer pijn te doen. Ik zit nu constant te testen of het nog pijn doet als ik buig en waar het precies pijn doet, maar daardoor forceer ik het volgens mij alleen maar meer.

Zou het helpen om mijn onderarmen en polsen te trainen door middel van bijvoorbeeld wrist curls? Jullie hulp is heel erg welkom.

Groetjess,

Pieter

Mogelijk is er een pees van je onderarmflexoren aangedaan. Om het zeker te weten kun je het beste er een fysio naar laten kijken, die kan dit namelijk testen en zo ook differentiëren.

Er doorheen trainen is zeker niet aan te raden, daarmee kan je het alleen maar erger maken.

Het belangrijkste is om de pijn/steek tijdens het trainen te vermijden (eromheen trainen). Wat je doet is dus al wrist wraps gebruiken, dit kan je tijdelijk doen om het wat extra rust te geven maar probeer het ook weer af te bouwen.

Ook is het goed om het elke dag wat te rekken, 30 seconden vasthouden in de eindpositie van de flexoren(pols achterover buigen met een gestrekte arm) en dit maximaal 10 keer op een dag. Dit mag ook wederom geen pijn doen, dus kijk voor jezelf wat de grens hierbij is en bouw het op.

Als oefening zou je de flexie in het polsgewricht (wrist curls met de handpalm naar boven) kunnen trainen, start met een zo licht mogelijke dumbell en 15 tot 20 herhalingen waarbij je de beweging langzaam uitvoert. Enkele sets per dag zijn voldoende. Dit mag wederom geen pijn doen, bouw het gewicht langzaam op)

Waar je ook even naar moet kijken is de positie van de barbell in je handen tijdens het pressen. Wanneer het gewicht erg in je polsgewricht leunt(waardoor hij gaat achteroverbuigen) komt er veel spanning op je onderarmflexoren. Dit kan dus op ten duur voor klachten zorgen of acuut indien er iets een keer overstrekt wordt.

Ik heb even snel een filmpje gezocht waarin er uitgelegd wordt hoe je je hand het beste kan plaatsen ter voorkoming van blessures alsook je polsen te versterken.



Succes met de revalidatie, ik hoop dat je wat hebt aan mijn informatie!
 
Back
Naar boven