Fitness Seller

Polsomtrek verband potentiele spiermassa

Bezoekers in dit topic

StylinBro

Cool Novice
Lid geworden
12 dec 2017
Berichten
91
Waardering
8
Lengte
1m85
Massa
76kg
Vetpercentage
13%
hallo bodybuilders,
Weten jullie of het echt zo dat er een vast verband is tussen polsomtrek en maximale mogelijke omtrek van biceps etc?

Ben zelf 16 en mijn polsen zijn 17 cm in omtrek.

Gr een nieuweling
 
Nee, geen vast verband.

Als er al een verband is dus die 2 factoren, dan is het zeer 'losvast'...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb heeeel smalle polsen maar had op mijn piek toch een biceps van 47 cm (warm opgespannen).

Voordeel van smalle polsen: je biceps lijkt in verhouding met je pols/onderarm redelijk snel groot...

Nadeel: als je armomtrek te groot wordt dan lijken die smalle polsen/onderarmen uit verhouding.
 
Natural measurement 'John McCallum'


1. 6,5 x polsomtrek is borstomvang

2. 85% borstomvang is heupomvang

3. 70% borstomvang is taille

4. 53% borstomvang is bovenbeen

5. 37% borstomvang is nek

6. 36% borstomvang is bovenarm

7. 34% borstomvang is kuit

8. 29% borstomvang is onderarm
 
Ik heb heeeel smalle polsen maar had op mijn piek toch een biceps van 47 cm (warm opgespannen).

Volgens mij is de vraag gebaseerd op een cleane sporter. Het gaat imo niet om een zgn sporter die van alles in z’n lijf propt om tijdelijk wat groter, sterker of droger te lijken ;)
 
Volgens mij is de vraag gebaseerd op een cleane sporter. Het gaat imo niet om een zgn sporter die van alles in z’n lijf propt om tijdelijk wat groter, sterker of droger te lijken ;)

Wat een arrogant ondertoontje in je bericht. Kan je jezelf niet op een andere manier uitdrukken?

Gezien de leeftijd van TS is het wel interessant om mee te geven dat mijn piek behaald werd met AAS. Zo kan hij dat in het juiste perspectief zien. Mijn polsen/onderarmen zijn trouwens altijd redelijk mager gebleven.

Maar toch even meegeven dat ik naturel, voor AAS gebruik, reeds armen had die vlot boven de 40 cm gingen. Nu ben ik al een half jaar naturel aan het trainen en nog steeds armen van +- 45cm dus daar sta je dan met je bewering dat het zo tijdelijk is en dat AAS gebruikers 'zogenaamde' sporters zijn.
 
Laatst bewerkt:
We gaan dus uit van een goede 40 cm arm. Als je eenmaal hebt gebruik blijf je daar profijt bij hebben.

Vergelijk jezelf eens (voor het gebruik) met de tabel, waarschijnlijk benadert dit redelijk de werkelijkheid en is er dus weldegelijk een relatie tussen polsomtrek en (natural) spiermassa winst.

Btw, ik heb er ook wel eens van gesnoept. Terugkijkend daarop was ik eigenlijk wel een stakker...vandaar mijn ‘ondertoontje’. ;)
 
Maar het gaat volgens mij niet om ons, maar om de vraag van TS te beantwoorden.

Ja dus, er is een verband. Maar staar je (TS) niet blind op wat je ziet (youtube bv) want 99 van de 100 zgn ‘naturals’ zijn in werkelijkheid gebruikers.
 
Heb hele smalle polsen ( Aziatisch bloed, dus erg rank qua bouw), had op mijn 17e armomtrek van 42 droog.

Ook nu geen enkele moeite om massa op te bouwen, moet zelfs oppassen dat ik niet te massief wordt ( en ja, er zijn hier vast genoeg mensen op het forum dat TE massief niet bestaat;))
 
Heb hele smalle polsen ( Aziatisch bloed, dus erg rank qua bouw), had op mijn 17e armomtrek van 42 droog.

Ook nu geen enkele moeite om massa op te bouwen, moet zelfs oppassen dat ik niet te massief wordt ( en ja, er zijn hier vast genoeg mensen op het forum dat TE massief niet bestaat;))

Klinkt goed, met of zonder anabolen?
Gr Ju
 
Laatst bewerkt:
Heb hele smalle polsen ( Aziatisch bloed, dus erg rank qua bouw), had op mijn 17e armomtrek van 42 droog.

Ook nu geen enkele moeite om massa op te bouwen, moet zelfs oppassen dat ik niet te massief wordt ( en ja, er zijn hier vast genoeg mensen op het forum dat TE massief niet bestaat;))

We hebben meer aan cijfers dan aan aannames. Ik zeg ook altijd dat ik zeer zwaar geschapen ben maar als ik dan.... nee laat maar.
 
Bedankt voor de reacties. Zelf denk ik wel dat omdat ik pas 16 ben de gemiddelde polswaarden van de gemiddelde man niet voor mij gelden. Klopt dat? Want ik heb gelezen dat polsomtrek ook weer verband heeft met gewicht en omdat ik nu pas 16 ben weeg ik natuurlijk minder dan een gemiddelde man.
 
Pols 20cm
Bovenarm 45,5 L en 45 R koud.
Naturel.
 
Dit kan misschien helpen?
Je "frame" is blijkbaar redelijk bepalend voor hoeveel spiermassa je kan opbouwen.
 
Ik geloof wel in deze materie maar enkel polsomtrek is redelijk beperkte informatie. Je kan smallere polsen hebben maar wel weer brede enkels hebben. Waarschijnlijk zal je dan betere benen dan armen hebben in verhouding.

Er was ook ergens een calculator per spiergroep online. Polsen konden wel de potentiële max van de armen bepalen, maar dit zegt weer niks over je potentie over je benen. Natuurlijk is de kans wel groot dat als je erg smalle polsen hebt je gemiddeld overal een wat kleiner frame hebt.

Ik heb zeer dunne polsen. En met zeer dun bedoel ik links 17cm en rechts 17,5cm. Armen zijn koud links 38,5cm en rechts 39cm. Mijn enkels zijn ook zeer dun, benen zijn dus ook waardeloos qua massa. Echter zijn mijn borst en rug wel redelijk ontwikkeld in deze verhouding.

Mijn natuurlijke max is door het kleine frame dus zeer beperkt. Eerste jaar trainen kwam ik 9kg aan, 2e jaar 5kg en daar is het grotendeels bij gebleven en de max al snel bereikt. Mensen dachten dat ik een massa monster ging worden, ik kwam makkelijk aan in spiermassa maar na een aantal jaar vroegen dezelfde mensen of ik nog wel trainde toen ze me eens tegenkwamen. :roflol:
 
Zelf heb ik een heel fragiel frame met polsjes die nog net geen 15,5cm meten... De eerste 5 jaar training heb ik iedere keer gebulkt naar een 85a90kg bij 1.82m maar wanneer ik dan een goede cut deed schoot er nog geen 80kg over. Nu na meer dan 9 jaar consistent trainen weeg ik nog steeds rond de 80kg, mijn armen zijn koud 38cm.

Ik heb er nu wel vrede mee ook, ideaal voor de bodyweight challenges op dbb:p
 
Ik geloof wel in deze materie maar enkel polsomtrek is redelijk beperkte informatie. Je kan smallere polsen hebben maar wel weer brede enkels hebben. Waarschijnlijk zal je dan betere benen dan armen hebben in verhouding.

Er was ook ergens een calculator per spiergroep online. Polsen konden wel de potentiële max van de armen bepalen, maar dit zegt weer niks over je potentie over je benen. Natuurlijk is de kans wel groot dat als je erg smalle polsen hebt je gemiddeld overal een wat kleiner frame hebt.

Ik heb zeer dunne polsen. En met zeer dun bedoel ik links 17cm en rechts 17,5cm. Armen zijn koud links 38,5cm en rechts 39cm. Mijn enkels zijn ook zeer dun, benen zijn dus ook waardeloos qua massa. Echter zijn mijn borst en rug wel redelijk ontwikkeld in deze verhouding.

Mijn natuurlijke max is door het kleine frame dus zeer beperkt. Eerste jaar trainen kwam ik 9kg aan, 2e jaar 5kg en daar is het grotendeels bij gebleven en de max al snel bereikt. Mensen dachten dat ik een massa monster ging worden, ik kwam makkelijk aan in spiermassa maar na een aantal jaar vroegen dezelfde mensen of ik nog wel trainde toen ze me eens tegenkwamen. :roflol:


Ik blijf dit een moeilijk verhaal vinden.

Toen ik een jaar of 19/20 was, had ik ook polsen van maar 17,5 -18cm. Toch had ik relatief veel (zichtbare) spiermassa in die tijd.

Inmiddels zijn mijn polsen in de loop van de verdere jaren 20 cm geworden.
Mijn onderarmen meten op dit moment 38 cm (koud) en mijn bovenarmen 46 cm (koud)

Het kan dus best raar lopen eigenlijk.

Die onderarm omvang is duidelijk een gevolg van jaren en jaren zware onderarm training, dat kan gewoon niet anders.

Maar die die toename in polsomvang...........was dat nou het gevolg is van verdere bot verdikking door gewone groei nog na mijn 20e?
Of is dit toch ook een gevolg van tientallen jaren zwaar belasten?
 
Zware training doet de botten wel steviger worden. Maar of dat ook tot een toename van 2,5cm in polsomtrek kan leiden ... Lijkt me veel te zijn eigenlijk.
 
Back
Naar boven