AndroidHealthClinic

pomp? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

arnold buurma

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 jun 2005
Berichten
82
Waardering
0
mischien een stomme vraag maar wat bedoelen jullie met pomp????????enne extreme spierpijn is het dan overtraint of maakt het niet uit?
 
Pomp is wanneer je tijdens je workout "opgepompte" spieren krijgt. Zwellen dan een beetje op bij wijze van spreken. Raken vol met bloed.
En over die extreme spierpijn... Tsjah, heb je dat na elke training? Zo ja, dan is er idd wat mis. Krijgen je spieren wel voldoende rust?
 
nee ben net na jaren weer gaan sleuren met de gewichten,ik train 3x per week
dag1;Borst, schouders 8-10*reps-3*sets
dag2;Benen +kuiten, buik 8-10*reps-3*sets buik 12*reps-2*sets
dag3;rust
dag4;Rug, biceps, triceps 8-10*reps-3*sets
dag5;rust
dag6;rust
dag7;herhalen schema 8-10*reps-3*sets
 
Wat we met een pomp bedoelen:

Als je aan het trainen bent komt er een enorm wat bloed naar de spier die je traint.
Hierdoor krijg je een enorm vol gevoel in die spier.

De spier zit vol met bloed er zit een maximale pomp in.
Je spier is lekker vol en is groot.

Net als dat je een fietsband op pompt met lucht, alleen zit er in je spier bloed.
 
Homer17 zei:
En over die extreme spierpijn... Tsjah, heb je dat na elke training? Zo ja, dan is er idd wat mis.

onzin homie.. Ik heb echt na elke training extreme spierpijn. Dat zegt helemaal niets.
 
Had dit in het begin ook, heb hier nu veel minder last van gewoon het gevoel dat ik lekker getrained heb.
Oppompen voelt ook ZOOO lekker :) zijn je spieren goed opgepompt na het trainen?
Succes met trainen..
 
Homer17 zei:
En over die extreme spierpijn... Tsjah, heb je dat na elke training? Zo ja, dan is er idd wat mis. Krijgen je spieren wel voldoende rust?

Ja uhm wat moet hier van zeggen. beetje jammer homer17 je begon zo goed met die pomp.

Ik denk dat je dan gewoon goed traint.

Mischien je voeding, genoeg eiwitten voor snel herstel van de spieren.
Kijk hiervoor op deze sits bij voeding.
suc6 maat ;)
 
Laatst bewerkt:
KaLe zei:
onzin homie.. Ik heb echt na elke training extreme spierpijn. Dat zegt helemaal niets.

Idem, afwisseling he...
 
Extreme spierpijn? Dus dat je haast niet meer kan bewegen?
Ik heb namelijk op dit board regelmatig gelezen dat dit gewoon hartstikke fout is, ik heb zelf alleen extreme spierpijn wanneer ik na een weekje gerust te hebben weer begin, of dat ik een grote verandering maak in mijn trainingsschema.
 
Homer17 zei:
Extreme spierpijn? Dus dat je haast niet meer kan bewegen?
Ik heb namelijk op dit board regelmatig gelezen dat dit gewoon hartstikke fout is, ik heb zelf alleen extreme spierpijn wanneer ik na een weekje gerust te hebben weer begin, of dat ik een grote verandering maak in mijn trainingsschema.

dan kan het geen kwaad lijkt me. dan pak je ze gewoon hard en afwisselend aan.
 
Homer17 zei:
Extreme spierpijn? Dus dat je haast niet meer kan bewegen?
Ik heb namelijk op dit board regelmatig gelezen dat dit gewoon hartstikke fout is, ik heb zelf alleen extreme spierpijn wanneer ik na een weekje gerust te hebben weer begin, of dat ik een grote verandering maak in mijn trainingsschema.

geen enkele training is bij mij hetzelfde en ik ga elke training tot ik bijna neerval zo intensief. Dus ja...
 
KaLe zei:
geen enkele training is bij mij hetzelfde en ik ga elke training tot ik bijna neerval zo intensief. Dus ja...

Achso :) ok.
Maar voor iemand die zich aan een normale training gaat het toch wel op?
 
KaLe zei:
geen enkele training is bij mij hetzelfde en ik ga elke training tot ik bijna neerval zo intensief. Dus ja...

Wat de 1 intensief noemt hoeft voor de ander niet zo te zijn..
 
ik kan mijn armen niet meer strekken,de spier die over je bovenarm loopt doet echt zeer met strekken en dan moet ik morgen de borst en schouders trainen dus dat word pijn lijden of zeggen jullie wacht maar tot het over is?
 
arnold buurma zei:
ik kan mijn armen niet meer strekken,de spier die over je bovenarm loopt doet echt zeer met strekken en dan moet ik morgen de borst en schouders trainen dus dat word pijn lijden of zeggen jullie wacht maar tot het over is?


Je bedoelt de bicep neem ik aan?

Zoja, maak je dan geen zorgen zou ik zeggen. Je biceps zal je bijna/helemaal geen last van hebben bij het trainen van de borst of schouders. Zodra je spieren warm worden(bicep) voel je er even niks meer van.
 
sorry ik bedoel onderarm,de spier die over de bovenkant van de elleboog loopt
 
Als je echt zo'n pijn hebt als je zegt zou ik gewoon ff wat rusten ( niet trainen ) en het aankijken of het wat mindert.
Als het erg blijft, ga dan ff naar de dokter ofzo.
 
Wat wordt dan verstaan onder extreme spierpijn? ik heb namelijk na benentraining op vrijdag dat ik tot maandag, soms dinsdag nog mijn benen voel. En het hele weekend moeite heb met lopen...
 
kheb altijd wel spierpijn das heel simpel omdat je je spierbeschadigt komt melkzuur vrij welke voor de spierpijn zorgt.. zorg dat je veel vocht tot je neemt en eiwitten voor beter herstell
 
Ik heb nooit echt erge spierpijn, terwijl ik toch elke keer hard train. Ik denk dat dit voor iedereen anders is!.
 
Back
Naar boven