Fitness Seller

Populariteit bodybuilding in België

Bezoekers in dit topic

MuscleZilla

Novice
Lid geworden
16 mei 2014
Berichten
20
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
90kg
Vetpercentage
12%
Hi allemaal,

Ik draai al wat jaren mee in het bodybuilding circuit (doe zelf geen wedstrijden, train alleen) en moedig vaak zowel Nederlandse als Belgische vrienden aan tijdens wedstrijden. Ik train daarnaast zowel in Nederland en België (vanwege mijn werk) en heb het idee dat de populariteit van bodybuilding in België (vooral qua deelname wedstrijden) af aan het nemen is...

Wat is jullie idee/mening hier over? En waarom? ???

Bedankt!
 
Ik zie anders genoeg bodybuilders in het Schipperskwartier ;-)
 
Ze moesten nog wat meer de fitnessen binnenvallen, je zou voor minder geen zin meer krijgen.
 
Bodybuilding in het algemeen verliest al jaren in populariteit. Het hardcore bodybuilder dan.


Als is fitness wel steeds populairder de laatste jaren, maar 99% wil max een fitnessmodel fysiek. Misschien dat de boost die dat aan bodybuilder wedstrijden gaf, nu langzaam aan het afnemen is?
 
de populariteit van bodybuilding in het algemeen zie ik de laatste paar jaar skyrocketten eigenlijk.
zelfs de helft van de jonge meisjes tussen 16 en 24 wil er tegenwoordig als larissa reis uitzien.
de wedstrijden in vlaanderen, tja...die zijn gedoemd. maar bijv het wpbf NL zie ik wedstrijd na wedstrijd behoorlijk groeien.
 
Hi allemaal,

Ik draai al wat jaren mee in het bodybuilding circuit (doe zelf geen wedstrijden, train alleen) en moedig vaak zowel Nederlandse als Belgische vrienden aan tijdens wedstrijden. Ik train daarnaast zowel in Nederland en België (vanwege mijn werk) en heb het idee dat de populariteit van bodybuilding in België (vooral qua deelname wedstrijden) af aan het nemen is...

Wat is jullie idee/mening hier over? En waarom? ???

Bedankt!

ik vermoed dat veel jongens en meisjes graag body building trainen maar het controle beleid en de razzia.s die worden gehouden de constante negatieve publiciteit hier om heen veel mensen tegenhoud
zelfs het bij jou thuis kunnen controleren is buiten alle proportie.s

zeker de mensen die gebruiken wedstrijd atleet of hobbyist

muscle zilla .. is het jou niet opgevallen dat bijna alle Belgische atleten alleen maar wedstrijden doen in nederland ?? moet je kijken op de ,, walter open ,, erg veel Belgische atleten puur om de controles te
omzeilen imo

gr opa
 
denk dat de populariteit net stijgt, maar mensen een meer realistische beeld hebben op wat (naturel of redelijke dosissen) haalbaar is tegenover de tijd dat iedereen zijn info haalde uit magazines als MD, sports&fitness ...
 
Ik zie anders genoeg bodybuilders in het Schipperskwartier ;-)

Wat doet een Nederlander in het schipperskwartier? ;)

---------- Toegevoegd om 20:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:00 ----------

o/t dacht dat het net populairder was maja de meeste fitnisse, echt hardcore is wss wel dood
 
Populariteit stijgt net hoor... Vorig jaar op belgisch kampioenschap bij ifbb nog nooit zoveel deelnemers gezien. Ook dit jaar bij ncobb verdubbeling van het deelnemersveld.
 
Ik heb zie tijdens Nederlandse wedstrijden inderdaad een grote groep Belgische atleten, en zie in Nederland inderdaad het aantal wedstrijden groeien.
Maar kunnen Belgische atleten nog steeds niet gecontroleerd worden als ze meedoen doen aan Nederlandse wedstrijd, dat de autoriteiten de atleten gewoon thuis testen (en heb het dan niet over het "Vlissingen voorval": http://nos.nl/artikel/87890-belgische-bodybuilders-slaan-op-de-vlucht.html)??

Maar dat het aantal leden groeit is dat inderdaad niet vooral omdat er andere categorieën zijn bijgekomen?? Het hoogste niveau bodybuilding, het "hardcore bodybuilding", lijkt meer uitstervend ras te zijn in België, of misschien wel overal.
 
Ik heb zie tijdens Nederlandse wedstrijden inderdaad een grote groep Belgische atleten, en zie in Nederland inderdaad het aantal wedstrijden groeien.
Maar kunnen Belgische atleten nog steeds niet gecontroleerd worden als ze meedoen doen aan Nederlandse wedstrijd, dat de autoriteiten de atleten gewoon thuis testen (en heb het dan niet over het "Vlissingen voorval": http://nos.nl/artikel/87890-belgische-bodybuilders-slaan-op-de-vlucht.html)??

Maar dat het aantal leden groeit is dat inderdaad niet vooral omdat er andere categorieën zijn bijgekomen?? Het hoogste niveau bodybuilding, het "hardcore bodybuilding", lijkt meer uitstervend ras te zijn in België, of misschien wel overal.

musclezilla ik ga elk jaar naar ,, walters open ,, omdat dat imo de enige wedstrijd is met het hoogste niveau en kwaliteit miss herinner jij je nog 2-3 jaar geleden die razzia op die wedstrijd de belgische bond
hadden in samenwerking met de nederlandse politie echt alles afgesloten en alle Belgische atleten

moesten plasje doen wat een sensatie ik verblijf meestal back stage want dat vind ik mooier iedereen vluchte weg zelfs uit de zaal gingen ze weg is toen een hele discussie geweest want belgie mag geen controles doen op nederlands grondgebied zonder toestemming het is in de jaren daarna ook niet meer voorgekomen en het aantal Belgische atleten stijgt gestaag

moet wel zeggen dat er echt goede atleten bijzitten hoor

Belgische atleten kunnen alleen in nederland gecontroleerd worden als de Belgische bond toestemming
heeft van de nederlandse politiek en bonden imo of ik vergis mij

gr opa
 
musclezilla ik ga elk jaar naar ,, walters open ,, omdat dat imo de enige wedstrijd is met het hoogste niveau en kwaliteit miss herinner jij je nog 2-3 jaar geleden die razzia op die wedstrijd de belgische bond
hadden in samenwerking met de nederlandse politie echt alles afgesloten en alle Belgische atleten

moesten plasje doen wat een sensatie ik verblijf meestal back stage want dat vind ik mooier iedereen vluchte weg zelfs uit de zaal gingen ze weg is toen een hele discussie geweest want belgie mag geen controles doen op nederlands grondgebied zonder toestemming het is in de jaren daarna ook niet meer voorgekomen en het aantal Belgische atleten stijgt gestaag

moet wel zeggen dat er echt goede atleten bijzitten hoor

Belgische atleten kunnen alleen in nederland gecontroleerd worden als de Belgische bond toestemming
heeft van de nederlandse politiek en bonden imo of ik vergis mij

gr opa

Met het "Vlissingen incident" doelde ik inderdaad op waar jij het nu over hebt.

Je hebt volgens mij gelijk dat er toestemming moet zijn vanuit de Nederlandse politiek om daar controles te doen. Maar wat je dus eigenlijk zegt is dat er geen afname - zelfs een toename - is in Belgische atleten in Nederland, maar dat in België zelf bodybuilders dus niet meer aan wedstrijden doen. Dus dat er een verplaatsing plaatsvindt naar Nederland?

Maar ondanks dat Belgische bodybuilders naar Nederland trekken, hoe zit het dan met de controles in fitness centra?? Schrikt dat niet af?? Gaan Belgen ook meer trainen in Nederland of ergens anders? ???
 
Met het "Vlissingen incident" doelde ik inderdaad op waar jij het nu over hebt.

Je hebt volgens mij gelijk dat er toestemming moet zijn vanuit de Nederlandse politiek om daar controles te doen. Maar wat je dus eigenlijk zegt is dat er geen afname - zelfs een toename - is in Belgische atleten in Nederland, maar dat in België zelf bodybuilders dus niet meer aan wedstrijden doen. Dus dat er een verplaatsing plaatsvindt naar Nederland?

Maar ondanks dat Belgische bodybuilders naar Nederland trekken, hoe zit het dan met de controles in fitness centra?? Schrikt dat niet af?? Gaan Belgen ook meer trainen in Nederland of ergens anders? ???

ik weet zover het hier op dbb word gemeld dat de controles in belgie gewoon echt razzia.s zijn ze komen binnen sluiten alles af iedereen moet een plasje doen weiger je ben je bij voorbaat al schuldig je krijgt een flinke boete en een verbod geloof ik

in nederland kunnen ze geen controles doen zonder dat deze aangekondigd worden heb trouwens nog nooit gehoord van een inval/controle in een nederlandse gym

ik vermoed dat belgische atleten die wedstrijden doen of idd clean trainen of in een home gym of miss de mazzel hebben dat ze op tijd getipt worden anders zou ik het niet weten lijkt me niet fijn om constant over je rug te moeten kijken
 
Correct, ken iemand welke dit jaar in NL aan een wedstrijd deelneemt.

Als je gewoon een beetje voor de fun traint, is het het risico in BE niet waard, dus dan is de grens over gaan wel makkelijk ja.

In BE is justitie helemaal het noorden kwijt...
 
Zo slecht zal het dan wel niet gaan in België :) WBPF wedstrijden krijgen ieder half jaar meer en meer deelnemers over de vloer uit BE.
 
Met het "Vlissingen incident" doelde ik inderdaad op waar jij het nu over hebt.

Je hebt volgens mij gelijk dat er toestemming moet zijn vanuit de Nederlandse politiek om daar controles te doen. Maar wat je dus eigenlijk zegt is dat er geen afname - zelfs een toename - is in Belgische atleten in Nederland, maar dat in België zelf bodybuilders dus niet meer aan wedstrijden doen. Dus dat er een verplaatsing plaatsvindt naar Nederland?

Maar ondanks dat Belgische bodybuilders naar Nederland trekken, hoe zit het dan met de controles in fitness centra?? Schrikt dat niet af?? Gaan Belgen ook meer trainen in Nederland of ergens anders? ???
Ik woon aan de grens en een paar dorpsgenoten trainen in Goes kwestie van dat het beleid in NL totaal anders is op doping dan hier in België.

Weet niet hoe het beleid in NL precies in elkaar zit dacht dat je de eerste keer gepakt wordt enkel een waarschuwing krijgt. Hier bij ons is het direct prijs. correct me if i'm wrong.
 
Ik woon aan de grens en een paar dorpsgenoten trainen in Goes kwestie van dat het beleid in NL totaal anders is op doping dan hier in België.

Weet niet hoe het beleid in NL precies in elkaar zit dacht dat je de eerste keer gepakt wordt enkel een waarschuwing krijgt. Hier bij ons is het direct prijs. correct me if i'm wrong.

in NL is het legaal,

dus er is geen beleid
 
Back
Naar boven