Fitness Seller

Poseren hoe en wat?

Bezoekers in dit topic

JackV

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid sinds
14 jul 2008
Berichten
746
Waardering
1
Hoi,

Welke poses zijn een must om te kunnen en hoe voer je ze uit????

Wanneer ik namelijk mijn lats probeer te posen heb ik het gevoel dat ik het helemaal verkeerd doe.
Als ik ze gewoon aanspan zijn ze namelijk veel wijder.

Wellicht dat iemand tips heeft of info over hoe je dergelijke poses dient uit te voeren.

Alvast bedankt.
 
zoek ff op google ( verplichte bodybuilding poses)

vind je echt wel wat

beetje moeilijk uit te legge met woorden alleen
 
de latspread heb ik geleerd van mijn trainer door tegen een muur te staan en je schouders en rug plat tegen de muur te drukken.. beetje vreemd maar bij mij heeft het ook geholpen
 
Best iemand zoeken die er iets van kent!! Ik heb het geleerd van 2 ervaren bodybuilder (Philiep van Nuffel en Werner Dewil). Kan je verzekeren dat het veel moeilijker is dan het lijkt!! Je ziet zelfs op wedstrijden nog veel mensen die het fout doen!
 
Uiteraard heb je ook instructiedvd's, zoals die bodybuilding.com gratis aanbieden bij bestellingen ;)
 
Poseren is een sport op zich. HEt is loodzwaar om ze perfect uit te voeren en goed door te spannen zonder daarbij een gezicht te trekken alsof je een meloen aan het schijten bent. Individueel ist al een ware kunst. Duo's is nog een level zwaarder !DAT is helemaaaaal veel uren bloed zweet en tranen..... maar wel mooi om te zien als het eenmaal goed in elkaar zit en lekker loopt.
Ik kan niet genoeg benadrukken hoe belangrijk het is om er aandacht aan te besteden..... eigenlijk iedere dag na het trainen zeker een rondje verplichte poses oefenen en af en toe een ervaren iemand mee laten kijken of je ze correct uitvoert.
Klotige is dat dat lang niet in iedere gym kan omdat je dat voor arrogante patser wordt uitgemaakt..... Dan maar thuis voor de spiegel.
Je hebt de basisuitvoering van de verplichte poses maar vaak blijkt dat je die toch een beetje aan moet passen om in die pose jouw lichaam op zijn best te presenteren. Maak vooral niet de fout poses die je geweldig vindt van jouw idool automatisch je voorkeur te geven...... misschien passen ze perfect bij jouw physique....maar misschien ook helemaal niet. Probeer als je eenmaal de beste uitvoering voor jou van een pose hebt gevonden deze ook langere tijd vast te houden en door te spannen.... Dat is enorm goed voor je spierkwaliteit en je hebt een groot vooordeel als je een wedstrijd zou gaan doen omdat je ze wel kunt dromen..... ze gaan automatisch in een keer goed. En dat is erg handig want geloof me je bent op de dag van een wedstrijd misschien op het oog in een bloedvorm.... maar je bent kapot.... en de zenuwen kunnen ook behoorlijk parten gaan spelen.
Posing is een officiele ronde op de wedstrijd en je kunt bij een close call op die ronde zelfs een plaats winnen of verliezen. Heb het zelf meegemaakt op me eerste wedstrijd. Geen kans om te winnen die jongen was gewoon beter.....maar ik stond 2e na de eerste 2 rondes en was dus eigenlijk beter dan de nummer 3 op dat moment....Echter deze jongen had een sterke poseerroutine en die van mij was klote. Ik had veel teveel poses in die minuut geperst waardoor ik er eigenlijk niet een goed liet zien....FOUTTT....resultaat : 3e plaats Jammer maar heb er van geleerd.
Een goed poseerroutine is er dus een waarin je je sterkste kanten belicht op een rustige en beheerste manier met langzame vloeiende overgangen van de ene naar de andere pose en iedere pose " locked " in zijn juiste moment waarbij je goed doorspant en het in je gezicht lijkt of dit totaal geen moeite kost. Je lacht zelfs , en straalt van zelfvertrouwen.... en TERECHT !!! JE HEBT GEOEFEND !
 
ik heb het geleerd van eugene buys... echt de beste wat betreft poseren, het is gewoon een kwestie van vaak doen in de spiegel... je kan zelf wel bepalen of de desbetreffende spiergroep goed uitkomt....
 
ik heb het geleerd van eugene buys... echt de beste wat betreft poseren, het is gewoon een kwestie van vaak doen in de spiegel... je kan zelf wel bepalen of de desbetreffende spiergroep goed uitkomt....

Buys was een meester poser inderdaad waarbij hij zijn indian act inclusief vuurspuwen tot een waar spectakel wist te brengen.
Je had dus een goeie leermeester.... en je hebt gelijk.... het is heel veel oefenen voor de spiegel. Maar op een gegeven moment moet je ook oefenen zonder spiegel en dat is ook weer lastig omdat je dan zelf niet meer ziet of je het goed doet. Maar het is allemaal te leren..... de een heeft er van nature meer feeling voor dan de ander..... maar de verplichte wedstrijdposes en een simpele routine is voor iedereen die graag wil, te leren.
 
Ik ben hier nieuw jongens; ik weet er nog niet veel van. Bekijk even mijn topic bij de Foto-sectie en reageer!
 
Laatst bewerkt:
Het is verdomd moeilijk om goed te doen, als je van plan bent wedstrijden te doen absoluut begeleiding in zoeken. Je poseren maakt of breekt je op het podium.
 
Het is verdomd moeilijk om goed te doen, als je van plan bent wedstrijden te doen absoluut begeleiding in zoeken. Je poseren maakt of breekt je op het podium.

Ik poseer al heel lang voor mijn spiegel, vind het er zelf wel goed uit zien. Zal er voor iemand met verstand wel belachelijk uitzien :D maar wil ook wedstrijd gaan doen eind 2009 dus zal uiteindelijk wel een begeleider moeten zoeken.
 
met die pose die op die site staat krijg ik geen brede rug, alleen als ik back double bicep (ofzo) doe, en danme armen voor me en niet naast me.
 
met die pose die op die site staat krijg ik geen brede rug, alleen als ik back double bicep (ofzo) doe, en danme armen voor me en niet naast me.

Niet lullig bedoeld maar jij hebt waarschijnlijk amper lats, daarom dus
 
Niet lullig bedoeld maar jij hebt waarschijnlijk amper lats, daarom dus

maar waarom lukt het dan wel, met die andere pose, nouja maar iemand nog een goede oef voor lats..>?
 
Voorbeeldje: Back double biceps oefen je voor de spiegel waarschijnlijk met de armen zo dat JIJ ze goed kunt zien. De jury zit echter altijd lager, hierdoor moet je de armen iets doordraaien anders valt de biceps weg.

In de side chest begin je door je hamstring op te drukken tegen je andere been. Daarna kom je van iets laag naar boven en span je alles aan, ook je zijkant buik. Hierbij moet je echter weer niet teveel dubbelklappen zeg maar. Ook een vrij lastige om echt mooi te maken.

Lat spread front, heel veel trekken de schouders teveel op (incl ikzelf). Heel lastig om af te leren, of vergeten de benen goed door te spannen. Of zetten de handen zo in de zij dat er huidrimpels worden veroorzaakt (lijkt dan vet)

Zo heeft elke pose zijn dingen en een begeleider ziet dat meteen en helpt je. De vrije poseerroutine is weer een ander verhaal.
 
met die pose die op die site staat krijg ik geen brede rug, alleen als ik back double bicep (ofzo) doe, en danme armen voor me en niet naast me.

Het is zeer moeilijk om zowel wijdte als dikte te laten zien in een bdb, wat ik doe is eerst alles goed samenknijpen en dan wijdt proberen te maken. Maar je moet echt al heel goede lats hebben om deze pose mooi te maken (heb ze zelf ook niet voldoende). Ook niet vergeten naar achteren te leunen want zoals hier reeds gezegd zit de jury een stuk lager dan het podium.
 
Back
Naar boven