AndroidHealthClinic

poseren Men's physique

Bezoekers in dit topic

DonJon

Cool Novice
Lid geworden
7 mrt 2012
Berichten
182
Waardering
2
Yoo boys! paar vraagjes..

Ik heb me ingeschreven om 7 Juni mee te doen met de walter's open NK cup!
Dit gaat mijn eerste wedstrijd worden in de klasse Men's sports model physique.

Nou wil ik vanaf nu het poseren onder de knie gaan krijgen maar kan zo niet iemand vinden die mij daar echt goed in kan helpen.
De eigenaar van mijn gym heeft veel ervaring met bodybuilding en het is goed om daar wat lesjes mee te volgen maar daar gelden hele andere dingen als bij physique.

Ik zoek dus iemand die mij precies kan vertellen/ laten zien hoe en wat.
Ik woon in Breda liefst in de buurt:)

Of weet iemand een link waar alles duidelijk (met foto's) wordt uitgelegd/voorgedaan?
In dat geval kan de eigenaar van mijn sportschool mij wel helpen.

Thanks alvast:)
 
op google vind je genoeg filmpjes waarop je kan zien hoe ze poseren en kan je nadoen/oefenen.

zou het wel voor een grote spiegel doen en iemand laten beoordelen dat het er showwaardig uitziet.

ikzelf heb 22 maart mijn eerst mensphysique wedstrijd
 
Lijstje met wedstrijdbegeleiders ;)
[Link niet meer beschikbaar]
 
Waarom is men's physique zo populair aan het worden?
Gaat het om de slip, benen, massa??
Ik persoonlijk snap die lange broeken niet echt
 
Waarom is men's physique zo populair aan het worden?
Gaat het om de slip, benen, massa??
Ik persoonlijk snap die lange broeken niet echt



is voor pussys :cool::rolleyes:
 
Omdat ik 1. Inderdaad niet genoeg massa heb voor bb. 2. Ik 1.93m ben en het dus lastig is omdat bb op gewicht gaat en niet op lengte en 3. Mijn doel niet is om zo groot te worden maar de men's physique 'look' voldoende vind.
Dat zijn voor mij de redenen
 
Waarom is men's physique zo populair aan het worden?
Gaat het om de slip, benen, massa??
Ik persoonlijk snap die lange broeken niet echt

Genoeg mensphysique atleten met goede benen hoor, zelfs in America;)

Trend over gewaaid van America, daar hebben ze geen bb classic klasse volgens mij is daarom die klasse tot leven gekomen.
 
Waarom is men's physique zo populair aan het worden?
Gaat het om de slip, benen, massa??
Ik persoonlijk snap die lange broeken niet echt

ik heb grotere benen dan gasten uit mijn gym die bb wedstrijden doen. dus dat vooroordeel kun je weg doen
Over het algemeen vinden veel mensen men's phisique lichamen mooier om te zien dan bb. BB fysieken zijn vaak te. Ook is lengte vaak een issue de gemiddelde men's phisique atleet is ook langer dan de gemiddelde bodybuilder. Maar ik zelf snap gasten van 1,65 tot 1,75 die men's physique doen ook niet echt.

Lange broeken geen idee mij lijkt zon slip die de heren bij wbff hebben ook beter dan komen de benen meer uit dan zie je ook wie legday skipt en wie niet. Mijn benen zijn mijn grootste pluspunt en die vallen bijna helemaal weg met boardshorts alleen me kuiten houd ik dan over. Maar zelf heb ik voormen's phisique gekozen omdat ik zo'n fysiek mooier vind.
 
Ok duidelijk.
Lijkt me wel erg jammer om goede benen te hebben en het moment van de wedstrijd niet beoordeeld worden. Om goede benen te krijgen moet je afzien en gaat toch wel veel werk inzitten. Beetje zonde dat dat aspect helemaal weg valt door die lange broek.
Moet zeggen dat men's physique boven lichaam niet veel verschilt van bodybuilding. Kijk naar REUS...alles in verhouding. Snap wel dat als je lang bent je in bodybuilding extreem veel massa moet hebben om uit te blinken.
 
als physique atleet kan je als je goede benen heb gewoon met de classic mee doen. zelf wilde ik ook eerst physique doen maar heb uiteindelijk voor classic gekozen veel leuker alles kunnen flexen inplaats van alleen je mond hoeken te flexen. en Classic gaat ook om lengte (verhoudingen lengte -100+paar kg)
 
als physique atleet kan je als je goede benen heb gewoon met de classic mee doen. zelf wilde ik ook eerst physique doen maar heb uiteindelijk voor classic gekozen veel leuker alles kunnen flexen inplaats van alleen je mond hoeken te flexen. en Classic gaat ook om lengte (verhoudingen lengte -100+paar kg)

Ben ik het ook mee eens.
 
De Mens Physique atleten die op de New York Pro, Arnold Classic en MR Olympia staan trainen net zo hard als bodybuilders, eten net zo ''clean'' en dedicated als bodybuilders, hebben even goede benen (genen:D) als bodybuilders.

Als men het fysiek minder acht hier in Nederland, dan word je in de D-klasse geplaatst.

Ik vind dat als je het goed wilt doen, ongeacht de klasse waaraan je deelneemt, als zijnde Mens Physique atleet je niet het verschil moet kunnen onderscheiden tussen een bodybuilder fysiek of een Physique look (enkel de short/slip en de posing routine).

Als je geen goede benen hebt moet je niet eens mee willen doen aan een show, ongeacht de klasse. En meedoen aan een Physique klasse om de bovenbenen te onttrekken aan het publiek is geen excuus (alhoewel ik inderdaad vermoed dat velen daar al snel hun conclusie uit trekken/op baseren bij de Mens Physique klasse). Ergens wel logisch natuurlijk :D
 
Waar je hard voor getraint hebt en er goed uit ziet wil je laten zien lijkt mij. Nog niet zo zeer op het strand maar des te meer op een podium
 
Waarom is men's physique zo populair aan het worden?
Gaat het om de slip, benen, massa??
Ik persoonlijk snap die lange broeken niet echt

Dat is voor mensen die geen legday hebben.
 
Zoals tildo al aangeeft boven in, zoek wat youtube filmpjes op en probeer je turns zo vloeiend mogelijk te doen. Beweeg niet te houterig. Film je zelf een keer tijdens een posing routine en kijk kritisch naar jezelf of post het ergens waar je goede feedback/kritiek kan krijgen.

Verder zullen er veel zijn met slechte benen, maar niet allen MAP atleten hebben dit, maar zijn gewoon niet "groot" genoeg ten opzichte van hun lengte.

Heb afgelopen jaar MAP gedaan op de flex en echt een top klasse om te doen, maar miste wel toch dat stukje specifiek poseren, dus dit jaar classic BB waarschijnlijk :D
 
Map is toch ook de enige klasse waarbij je gewoon beter niet kan meedoen als je een rotkop hebt? En waarbij (voor bb begrippen bij de mannen) nog wel leuk geld te verdienen valt door doorstromen naar modellenwerk?
 
Map is toch ook de enige klasse waarbij je gewoon beter niet kan meedoen als je een rotkop hebt? En waarbij (voor bb begrippen bij de mannen) nog wel leuk geld te verdienen valt door doorstromen naar modellenwerk?
Doorstromen naar g4p bedoel je


Maar zoals al gezegt is worden de meesje map na een paar jaar bodybuilders en is map zen instap eigelijk ,
Zou had zelf nooit doen/gedaan hebben


Map atleten in Amerika zijn gewoon bodybuilders imo
 
Back
Naar boven