MuscleMeat

Post hier je favoriete low-carb maaltijden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Deltoid

Cool Novice
Lid geworden
14 mrt 2012
Berichten
59
Waardering
2
Lengte
1m85
Massa
88kg
Vetpercentage
14%
Ga binnenkort weer op een low carb programma en ben benieuwd of er hier nog mensen zijn met tips/suggesties voor (makkelijke) maaltijden.

Zelf zal ik ongeveer rond de 10 tot maximaal 20 carbs per maaltijd binnen willen krijgen. Heb zelf de volgende producten in gedachten:

- Salades met kip en tonijn
- Noten, avocado's, olijfolie, kokosolie
- Kipfilet, rosbief, pindakaas
- Eieren
- Vlees; Biefstuk, tartaar, hamburgers, ossen/varkenshaas
- Vis; Tonijn, zalm, makreel, koolvis
- Kwark / yoghurt
- Groenten

Hoe zijn jullie maaltijden/producten? En hoe pak jij je "low-carb" periode aan?
 
Ga binnenkort weer op een low carb programma en ben benieuwd of er hier nog mensen zijn met tips/suggesties voor (makkelijke) maaltijden.

Zelf zal ik ongeveer rond de 10 tot maximaal 20 carbs per maaltijd binnen willen krijgen. Heb zelf de volgende producten in gedachten:

- Salades met kip en tonijn
- Noten, avocado's, olijfolie, kokosolie
- Kipfilet, rosbief, pindakaas
- Eieren
- Vlees; Biefstuk, tartaar, hamburgers, ossen/varkenshaas
- Vis; Tonijn, zalm, makreel, koolvis
- Kwark / yoghurt
- Groenten

Hoe zijn jullie maaltijden/producten? En hoe pak jij je "low-carb" periode aan?
Heel simpel, alle carbs eruit gooien. Geen pasta, brinta, rijst, brood etc meer. Max 200g groente per maaltijd en 1 stuk fruit per dag. Ik deed het als volgt: ochtend het stukje fruit met eieren en theelepel lijnzaad olie. Vervolgens 2 uur later een maaltijd bestaande uit 60g kipfilet/rosbief/biefstuk etc- 200g groente - 30g noten/pindakaas(zonder koolhydraten), dit 5x (om de 2-2,5uur) en voor het slapen een blik tonijn met twee eetlepels lijnzaadolie. Totaal aan carbs 55-60g. Totaal aan eiwitten lag rond de 200. En vetten rond de 120g. Totaal kcal: ong 2000-2200
 
Oke oke, hoe deed je het met refeed dagen? hoe vaak, hoeveel carbs?
 
Oke oke, hoe deed je het met refeed dagen? hoe vaak, hoeveel carbs?
Volstouwen naar 3000-3500 kcal, maar ik pakte toen ook de koolhydraten slim aan. Ik naam 125g brinta + fruit bij het ontbijt dan de maaltijd later 3 sneetjes brood. Vervolgens 75g rijst + fruit + een uur voor mijn training en na mijn training 140g pasta met 100g kipfilet. Werkte als een beest. Voor de rest ook de maaltijden zonder carbs, behalve groente. Kwam uit op ongeveer 350g carbs, meer had ik ook echt niet nodig tijdens mn refeeds.

---------- Post toegevoegd Thu 22 Nov 2012 om 15:11 ----------

En met name in de avond geen carbs. Aangezien je dan amper beweegt ( ik tenminste ) na mijn training dikke maaltijd en daarna geen carbs meer.
 
Oke oke. Thnx voor je ervaringen. Iemand anders nog tips voor maaltijden?
 
Back
Naar boven