MuscleMeat

Column Topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

In Vlaanderen werd een nieuwe antiracismecampagne gelanceerd. Volgens Sam van Rooy is écht racisme bij Vlamingen echter zeldzaam en is het echte probleem ‘dictatuur 2.0’, waardoor mensen met onwelgevallige meningen onterecht als racist worden gebrandmerkt.

‘Op scholen waar ik ga debatteren komen leraren mij stiekem, op fluisterende toon toevertrouwen welke aanhoudende problemen ze hebben met allochtonen, vaak moslims, en voegen daar dan verontschuldigend aan toe: “Maar ik ben echt geen racist, hoor.” ‘


“Vertrekpunt van de campagne is een ogenschijnlijk onbelangrijke zin die we elke dag horen: ‘Ik ben geen racist, maar…’ Een voorzichtige opener waarna iemand toch aan een racistisch discours begint.”
Aldus een Vlaamse krant over een nieuwe ‘antiracisme’-campagne van de vzw Hand In Hand, die onder andere bestaat uit een filmpje dat ondertussen niemand meer kan bekijken omdat de zogenaamd ‘racistische Vlaming’ die erin figureert het massaal heeft weggeklikt (elke ‘dislike’-klik maakte het filmpje van 1:23 ietsje korter). Zelf heb ik dan ook slechts een vijftiental seconden van het filmpje kunnen bekijken, en dat is jammer.

Pervers gevolg van onterechte brandmerking
Maar wat een onzin is het toch. Een ware racist begint zijn discours immers niet met “Ik ben geen racist, maar”, want die is doorgaans trots genoeg op zijn walgelijke overtuiging. Dat de doorsnee Vlaming soms het zinnetje “Ik ben geen racist, maar” bovenhaalt, is het perverse gevolg van de decennialange onterechte brandmerking als racist van eenieder die kritiek heeft op de multikul, diversiteit, immigratie of de islam.

Vlamingen zeggen:



“Ik ben geen racist, maar we kunnen toch niet iederéén naar hier laten komen?”
“Ik ben geen racist, maar allochtonen moeten zich aanpassen!”
“Ik ben geen racist, maar het is niet normaal dat mensen van elders evenveel of zelfs meer worden geholpen dan mensen van hier.”
“Ik ben geen racist, maar ik voel me niet meer thuis in mijn eigen wijk.”
“Ik ben geen racist, maar de islam hoort hier niet thuis.”



Is dat racisme? Gezond verstand ja! Dat mensen die een dergelijke mening willen uiten eerst de woorden “Ik ben geen racist, maar” uitspreken, is te treurig voor woorden. Het is alsof je zou zeggen: “Ik ben geen dief, maar ik vind blauw de mooiste kleur die er bestaat.” Het een heeft niets te maken met het ander, al zullen er natuurlijk wel dieven bestaan die als lievelingskleur blauw hebben.



‘Het kaltstellen, belasteren of tot paria veroordelen van mensen die er inzake de bekende onderwerpen een onwelgevallige, politiek incorrecte mening op nahouden, heeft geleid tot een klimaat waarin talloze Vlamingen er simpelweg voor kiezen om hun mond te houden’


Op scholen waar ik ga debatteren komen leraren mij stiekem, op fluisterende toon toevertrouwen welke aanhoudende problemen ze hebben met allochtonen, vaak moslims, en voegen daar dan verontschuldigend aan toe: “Maar ik ben echt geen racist, hoor.”

Dictatuur 2.0
Mijn vader Wim van Rooy gaf talloze lezingen aan diverse groepen naar aanleiding van zijn onvolprezen bestseller De malaise van de multiculturaliteit, en werd steevast geconfronteerd met mensen uit het veld (leraren, verpleegsters, politieagenten, buschauffeurs, ambulanciers…) die tijdens de vragenronde hun hart luchtten inzake…de malaise van de multiculturaliteit. Met die malaise worden ze vrijwel dagelijks geconfronteerd, maar uit angst om als racist te worden bestempeld, durven ze de problemen niet openlijk te benoemen, laat staan aan te kaarten.

Men kan zonder overdrijven stellen dat er, met name in West-Europa, een soort ‘dictatuur 2.0′ is geïnstalleerd waardoor als gevolg van angst en zelfcensuur en af en toe een showproces tegen een islam- of immigratiecriticus met al dan niet een veroordeling tot gevolg, de vrije meningsuiting steeds meer een lege doos is. Het kaltstellen, belasteren of tot paria veroordelen van mensen die er inzake de bekende onderwerpen een onwelgevallige, politiek incorrecte mening op nahouden, heeft geleid tot een klimaat waarin talloze Vlamingen er simpelweg voor kiezen om hun mond te houden, om hun hachje te redden. Immers, begrijpelijkerwijze is niet iedereen zo moedig als Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders, en bovendien moet er op het eind van de dag brood op de plank liggen.

Bedekken met de mantel van antiracisme
Dat sociale media helaas soms een open riool zijn waarin ranzigheid en racistische uitingen de boventoon voeren, moet dan ook grotendeels – niet helemaal: ware racisten bestaan! – worden beschouwd als een gefrustreerde reactie op dictatuur 2.0.

Waartoe deze tijdgeest waarin angst en zelfcensuur de toon zetten uiteindelijk leidt, hebben we gezien in multikul-Groot-Brittannië. Daar mochten moslimbendes jarenlang honderden jonge blanke tienermeisjes verkrachten, mishandelen en seksueel uitbuiten, omdat de mensen in het veld (politieagenten, jeugdwerkers, onderwijzers) te bang waren om als racist te worden gebrandmerkt. Er waren voldoende signalen die wezen op die walgelijke praktijken, die bovendien een racistisch tintje hadden (de slachtoffers waren altijd blanke, niet-islamitische meisjes), maar alles werd met de mantel van multikul/diversiteit/’antiracisme’ bedekt.

Definitie van racisme
Het wordt dan ook dringend tijd dat racisme opnieuw de ware, zwaarwichtige betekenis krijgt waar het recht op heeft, niet het minst omdat de slachtoffers van écht racisme dat ook verdienen. Daartoe hoeven we slechts een woordenboek te raadplegen, hoewel bepaalde termen ook in woordenboeken langzaam maar zeker ten prooi lijken te vallen aan politiek gestuurde woordinflatie. Gelukkig is er de Dikke Van Dale, die racisme omschrijft als “opvatting dat het ene ras superieur is aan het andere en, daaruit voortvloeiend, dat ten aanzien van het ene ras andere maatstaven kunnen (mogen) worden aangelegd dan ten aanzien van het andere”.
Of korter: “Theorie die de superioriteit van een bepaald ras verkondigt; discriminatie op grond van iemands ras” (Van Dale online).
“Ras” betekent: “Groep van individuen, van een andere groep onderscheiden door een aantal erfelijke en lichamelijke overeenkomsten”.
‘Ras’ is dus een biologisch begrip; raciale kenmerken zijn aangeboren en genetisch overdraagbaar.



‘Wat ooit als gezonde principes werden beschouwd, namelijk ‘klant is koning’ en ‘baas in eigen huis of bedrijf’, is vandaag ‘racisme’.’


Wie, deze definitie indachtig, leest wat er in Vlaanderen allemaal onder de noemer Daily Racism werd uitgebraakt, kan alleen maar concluderen dat er wat de blanke Vlaming betreft (gelukkig) bijzonder weinig racisme heerst, maar dat onze samenleving is doordrongen van een pathologische neiging om alles wat niet in het kraam past, als beledigend wordt ervaren of onjuist wordt bevonden, als (blank) racisme te beschouwen. Geeft iemand een goedbedoeld compliment over het Nederlands van iemand met een niet-blanke huidskleur: “Racisme!”
Vraagt iemand “een Vlaming” als huishoudhulp: “Racisme!”
Vraagt een bejaarde alleenstaande dame “een blanke” als poetshulp (louter in de hoop dat het dan iemand zal zijn die Nederlands spreekt): “Racisme!”
Wil iemand ‘een Pool’ als schilder, “want die werken altijd snel voor een redelijke prijs”: “Racisme!”
Werft een werkgever zo weinig mogelijk of geen moslims aan om het risico dat hij (opnieuw) wordt geconfronteerd met islamitische eisen tot een minimum te beperken: “Racisme!”
Wil een atletiekclub graag “Afrikanen” of “zwarten” of – stel je voor! – “negers”, “omdat die sneller kunnen lopen”: “Racisme!”
Wat ooit als gezonde principes werden beschouwd, namelijk ‘klant is koning’ en ‘baas in eigen huis of bedrijf’, is vandaag racisme.

Het Marokkanenprobleem
Marokkanen, over wie het campagnefilmpje van de vzw Hand In Hand gaat (ging), zijn geen ras. Wel is deze groep oververtegenwoordigd in criminaliteits-, jihadi- en uitkeringsstatistieken. Ook weet ik dat vrijwel elke vrouw die ik ken (en dat zijn er wel wat, en van diverse pluimage) helaas wel eens last heeft gehad van op zijn zachtst gezegd opdringerige Marokkanen, maar nog nooit van opdringerige Joden of Chinezen – Sofie Peeters van Femme de la Rue weet dat als geen ander.

Betekent dit dat élke Marokkaan een probleem vormt? Natuurlijk niet, maar de feiten en de cijfers liegen niet. In de meeste vooroordelen of clichés zit dan ook veel waarheid. Nederlanders zijn luidruchtig, Vlamingen lappen graag regels en wetten aan hun laars, Joden zijn intelligent, Chinezen zijn hardvochtig en Marokkanen vallen onze vrouwen lastig. Je kunt mensen niet verwijten dat ze een risico-inschatting maken op basis van eerdere nare ervaringen en (ongemakkelijke) feiten en cijfers. Dat is geen racisme maar gezond verstand en goed bestuur, en dus iets wat elke goede huisvader of huismoeder zou moeten doen. Derhalve, kan men het een meisje of vrouw kwalijk nemen dat ze ervoor kiest het zekere voor het onzekere te nemen door, wanneer ze zich alleen in de metro bevindt met een paar Marokkanen, niet op te stappen of zo ver mogelijk van hen vandaan te gaan zitten? Natuurlijk niet. Dat is evenwel bijzonder jammer – en dat meen ik oprecht, mensen die mij kennen weten dat – voor de Marokkanen die het wel goed menen.

De verknipte samenleving
Overigens verkopen sommige van die goedmenende Marokkanen bijzonder fel-kritische praat over hun ‘soortgenoten’ – denk aan de briljante Hafid Bouazza met Het Marokkanenprobleem: waarom deugen Marokkanen niet. Maar hen hoor je zelden of nooit in onze media.

Hoe verknipt onze samenleving is wanneer het gaat over racisme, over bepaalde eigenschappen van bepaalde groepen, het benoemen van problemen en het onverbloemd vertellen van de waarheid, bewees de 44-jarige Yumi Ng, tweede generatie Chinese met de Belgische nationaliteit. Zij mocht in De Morgen alle Chinezen over één kam scheren door te schrijven dat “Chinezen geen machocultuur hebben, dat zij vooral bezig zijn met hard werken om een Mercedes te kopen, dat zij scheiding van kerk en staat normaal vinden, dat zij kortgerokte meisjes op straat niet uitmaken voor hoer, dat zij er een erezaak van maken om nooit een dag te stempelen, en dat dit nou net maakt dat Chinezen overal ter wereld makkelijker hun weg vinden en inderdaad minder te maken hebben met discriminatie.”

Ze schreef deze waarheden naar aanleiding van Bart De Wevers uitspraken over Aziaten enerzijds en Marokkanen en Berbers anderzijds. Met haar positieve veralgemeningen over Chinezen impliceerde Yumi Ng eigenlijk – en terecht – dat Marokkanen (Berbers) op de door haar genoemde terreinen doorgaans tegengesteld aan Chinezen zijn, en dus fout. Echter, bizar genoeg stelde ze in hetzelfde stuk: “Bart De Wever maakt een fout: hij veralgemeent door alle Berbers over één kam te scheren”.
De fout die De Wever heeft gemaakt is echter dat zijn uitspraken slechts een feitelijke vaststelling inhielden en hij zich verder niet waagde aan een verdere probleemanalyse (It’s the islam, stupid!), laat staan aan een goede oplossing. Toch werd hij voor racist versleten. Mijn punt is dan ook: vervang de Chinese Yumi Ng door de Vlaamse Saskia Verboven en ‘Chinezen’ door ‘Vlamingen’, en de rapen zijn gaar.

Oikofobie
De hijgerige Jozef De Wittes (‘Centrum voor gelijke kansen en bestrijding van discriminatie en racisme’) en Wouter Van Bellingens (‘Minderhedenforum’) van deze wereld, met in hun kielzog een meerderheid aan politici, journalisten, ngo’s en academici, benaderen racisme zo gekleurd en eenzijdig, dat zij zelf zouden kunnen worden beticht van een soort ‘anti-Vlaams’ racisme. Echter, omdat ik me zélf niet wil bezondigen aan het te snel grijpen naar de term ‘racisme’, beticht ik hen van ‘oikofobie‘: westerse zelfhaat. Wie wil weten waar die westerse zelfhaat vandaan komt, moet beslist Pascal Bruckners Essay over het Europese masochisme (Tirannie van het berouw) lezen.

Pittig detail: wie op de website van de Hand In Hand-campagne www.ikbengeenracistmaar.be doorklikt naar het manifest, vindt daar het logo van de Vlaamse overheid dat zegt: ‘Met steun van de Vlaamse Overheid’.

Welke ‘Vlaams-nationalistische’ partij leidt die Vlaamse Overheid? Juist ja, de N-VA van Bart De Wever.
.
 
wtf man, Sam van Rooy of zo? :eek:
 
wtf man, Sam van Rooy of zo? :eek:

Op zich wel ironisch dat de schrijver van de column die je gepost hebt net zo vooringenomen lijkt als een (echte) racist. Als er woorden als 'fobie' worden gebruikt dan haak ik sowieso al af.
 
Op zich wel ironisch dat de schrijver van de column die je gepost hebt net zo vooringenomen lijkt als een (echte) racist. Als er woorden als 'fobie' worden gebruikt dan haak ik sowieso al af.
Heb ik ook als ik 'gezond verstand!!!' lees en hij vertaalt fobie tenminste correct itt van Rooy :p

Nee, vind dat je gelijk hebt hoor. Ongenuanceerde standpunten zijn niet de meest doordachte en ik sta eigenlijk geen '100%' achter het stuk. Vond het vooral grappig hoe hij in m'n gedachten op talloze teentjes trapte :p Mensen die (voor mij) bedenkelijke uitspraken doen, hebben niet sowieso afgedaan in mijn ogen en zou ze ook niet dom noemen.

Blijf er wel bij dat er na 'ik ben geen racist, maar...' meestal een vrij domme uitspraak komt (zonder dat ik daarom die persoon dom zou noemen ;)). Had geen zin om er echt op in te gaan, maar van Rooy's artikeltje rammelt imo langs alle kanten.

Mooi voorbeeld is dat iemand een Vlaemsche huishoudhulp zou willen omdat die dan zeker Nederlands spreekt... Bullshit... Als afkomst, huidskleur, whatever niet uitmaakt en je wil iemand die je eigen taal spreekt, dan vraag je of je iemand kan krijgen die je taal spreekt en richt je je niet op origine. De rest is imo dikke zever. Zit meestal wel een andere reden achter die mensen niet zullen uitspreken.

Van Rooy is vooral een intelligente vent die weet hoe hij een populistisch standpunt kan verdedigen met pseudoargumenten. Of hij discussieert gewoon naast de kwestie en doet dan alsof hij het eens goed gezegd heeft.
 
Ik ben geen racist maar mat is echt lekker
 
Ik ben geen racist, maar wat zijn die Belgen toch een kutvolk.
 
Zie je wel.

fucking racisten
 
Jeugdhulpverleners willen regie zelf in handen nemen

340 jeugdhulpverleners uiten hun grieven over de integrale jeugdhulp in een enquête van de vzw Zorg voor Veerkracht. Ze vinden dat de jeugdhulp niet toegankelijker is geworden en veel te bureaucratisch is. Ze willen zelf opnieuw de regie in handen krijgen.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150512_01679337
Het decreet Integrale Jeugdhulp moet dringend worden bijgestuurd. Dat concludeert het platform Zorg Voor Veerkracht na een bevraging bij honderden jeugdhulpverleners. Zij geven aan dat hun cliënten, ondanks de lange wachtlijsten, moeilijker en trager geholpen worden. "Dit zijn geen groeipijnen meer.
http://www.demorgen.be/wetenschap/jeugdzorg-te-lange-wachtrijen-te-weinig-vertrouwen-a2318970/
Het decreet integrale jeugdhulp, dat sinds vorig jaar de Vlaamse jeugdhulp tracht te stroomlijnen, sorteert het verkeerde effect. Dat stellen zes Centra voor Leerlingenbegeleiding (CLB's) uit het Antwerpse in een open brief.
http://www.demorgen.be/binnenland/j...eloos-van-kastje-naar-muur-gestuurd-a2298454/
verrassend :o
 
5 mei zei:
De Block: "Er zijn voldoende plaatsen in de jeugd- en kinderpsychiatrie, alleen komen de verkeerde mensen soms op de verkeerde plaatsen terecht."
Tegenreactie:
Volgens kinderpsychiater Peter Adriaenssens is dat een grove en misleidende uitspraak.
Blokkie eergisteren zei:
Schrijnende situaties waarbij kinderen of jongeren met psychische problemen in de cel belanden omdat er geen hulp voorhanden is, zouden in de toekomst niet meer mogen voorkomen. Vanaf dit najaar zullen mobiele hulpverleningsteams ingrijpen op dergelijke crisismomenten
gisteren zei:
Minister van Sociale Zaken Maggie De Block (Open Vld) is bereid binnen haar eigen departement middelen vrij te maken om voor de jeugdpsychiatrie deze zomer al maatregelen te nemen en meer crisisopvangbedden te creëren. Dat moet mee voorkomen dat opnieuw jongeren met ernstige psychiatrische problemen bij gebrek aan een geschikte opvangplaats de nacht in een politiecel moeten doorbrengen, zoals onlangs gebeurde.
Maggie toch :roflol:

Mobiele K-teams bestaan al, het probleem is gewoon de beschikbare residentiële plaatsen. Gelukkig worden die opgelost door de hervormingen binnen de jeugdzorg... Oh nee wacht, de wachtlijsten zijn nu nog langer dan voor de invoering van Integrale Jeugdhulp... Waar ik werkte is die zelfs verdubbeld en is het nu 6 maand wachten.

man man man :roflol:
 
Een tang van een vent, bestaat dat ook?
Linda De Win is VRT-journaliste en presenteert Villa politica. In 2010 won ze De slimste mens ter wereld.

Maar jij bent dan ook een tang van een wijf.' Dat kreeg ik een paar weken geleden naar mijn hoofd geslingerd tijdens een persuitstap met Vlaams Parlementsvoorzitter Jan Peumans (N-VA). Die organiseert elk jaar zo'n 'reisje' voor de journalisten die het Vlaams Parlement volgen. Kwestie van eens vrijuit te kunnen spreken, zonder dat het de volgende dag in de krant of op Facebook of Twitter te lezen is. Op die uitstap naar de Citadel van Namen kreeg een Vlaamse toerist ons in het vizier. Hij vond het ongepast dat journalisten zo aanschurken tegen de politiek. Toen ik al lachend antwoordde dat ik daardoor Jan Peumans niet minder kritisch zou aanpakken, kreeg ik dat dus naar mijn hoofd. 'Een tang van een wijf.'

Ik beschouw dat eerlijk gezegd als een compliment. Want wat de man eigenlijk wilde zeggen, is dat ik mijn werk goed doe. En dat ik me niet laat inpakken, door niets of niemand. Alleen, moest dat op zo'n botte manier? Zou hij dat op dezelfde manier hebben gedaan als ik een man was? En tiens, wat is het mannelijke equivalent van een tang? Bestaat dat eigenlijk wel?

Dat vrouwen nog altijd harder worden aangepakt, heeft mijn collega Danira Boukhriss intussen aan den lijve mogen ondervinden na haar passage in De slimste mens. Ze won vier keer na mekaar, alsof het een fluitje van een cent was. Pas op, dat is het niet. Ik kan het weten. Je moet niet alleen veel weten, van alle markten thuis zijn, maar ook nog op gepaste momenten gevat uit de hoek komen. Een combinatie die weinigen is gegeven. Maar Danira deed het. Bravo dus, zou je denken. Maar neen hoor. Een journalist vroeg zich af of Danira niet een tikkeltje vervelend arrogant of bijzonder zelfzeker was? En of ze asjeblief iets kon doen aan haar imago? Het was eigenlijk geen vraag. Ze 'moest' iets doen aan haar imago, en haar 'ongepaste arrogantie'. Ik verzin dat niet;, zo stond het in de meest gelezen krant van Vlaanderen.

Moet ik er nog bij vertellen dat het werd geschreven door een man, of had u dat zelf al geraden? En dan heb ik het nog niet over Twitter, waar werd geroepen dat 'dat strekenwijf, dat kreng' uit de quiz moest oprotten!

Een vrouw die ooit heeft deelgenomen aan De slimste mens bekende dat ze vooraf een aantal gevatte oneliners had ingestudeerd. Want ze wilde vlot en leuk overkomen. Ik heb me daar nooit mee beziggehouden en Danira ook niet, denk ik. Ze is slim, ze weet veel en ze speelt het spelletje zoals zij dat wil. En heeft lak aan regels. Als ze niet wil lachen met een flauwe grap, dan is dat haar volste recht. Als ze wil dat haar naam juist wordt uitgesproken, dan heeft ze overschot van gelijk. Als ze even geen gevat antwoord klaar heeft, dan mag ze er voor mijn part gerust iets uitflappen. Ik heb haar liever zo; rechttoe, rechtaan. Uitgaand van haar eigen kwaliteiten, zonder liflafjes.

Blijkbaar is dat anno 2015 nog altijd niet algemeen aanvaard. Waarom toch? Zou het kunnen dat een slimme vrouw nog altijd bedreigend overkomt? En hoe komt dat dan? Hoe komt het dat vrouwen nog altijd minder verdienen dan mannen? Hoe komt het dat ze nog altijd meer doen in het huishouden? Hoe komt het dat onze bedrijven nog grotendeels in handen van mannen zijn? Hoe komt het kortom dat onze wereld nog goeddeels een mannenwereld is? Als minister van Onderwijs Hilde Crevits (CD&V) dan toch aan de eindtermen gaat sleutelen, ligt daar nog een open veld.

En intussen deze boodschap aan al wie het horen wil. Neen, met mijn collega Danira Boukhriss is niets mis. Absoluut niet. Een verstandige vrouw die niet op haar mond is gevallen? Wen er maar aan.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Linda De Win? Ik weiger dit te lezen Mat.
 
tenenkrommende collumn van Peter R de Vries,

stukjes dan ,maar wat is het eigenlijk maar een dom en naar mannetje.


Respect en bewondering voor de vluchteling
Peter R. de Vries: 'Nederlanders die makkelijk oordelen over de motieven van vluchtelingen, durven zelf nauwelijks de grens over'

( respect en bewondering had hij ook voor Cor van Hout :roflol:)



Opvallend is dat Engelandvaarders – Nederlanders die in oorlogstijd naar Groot-Brittannië wisten over te steken – in ons land nog altijd worden geprezen en meestal ook hoog gedecoreerd zijn. Maar als je onder hachelijke omstandigheden en met veel ontberingen – vaak met achterlating van familie, geliefden en bezittingen – duizenden kilometers vanuit Somalië, Congo, Iran, Irak of Afghanistan naar Europa, naar Nederland, naar Ter Apel of Amsterdam hebt weten te vluchten, wachten je geen medailles, maar vooral uitputtende gerechtelijke procedures, lange verhoren en veel cynisme en argwaan


(LOL die vergelijking over de Engelandvaarders , die vluchten destijds uit Nederland om zich aan te sluiten bij het Britse leger)





En het gekke is ook dat juist de Nederlanders die over de motieven van veel vluchtelingen nogal makkelijk oordelen, zelf nauwelijks de grens over durven. Als ze twee weken op vakantie naar de Costa Brava gaan – ja op vakantie, niet 'op de vlucht' – worden ze op Schiphol door familie uitgezwaaid alsof ze een enkele reis hebben geboekt. In de koffer zitten hagelslag, pindakaas en drop. Op de bestemming bestellen ze louter Heinekenbier, want dat kennen ze tenminste. En ze verzamelen zich 's avonds allemaal bij het restaurant van een Nederlandse expat dat vertrouwde Hollandse kost serveert, in plaats van zich eens te wagen aan de lokale gerechten. En op de terugreis zeggen ze in het vliegtuig dat ze thuis eerst een bruine boterham met kaas gaan klaarmaken, een glas melk willen drinken en dat ze snakken naar een haring met uitjes.

(wat moet je hier nou op zeggen :headbang: net of de integratie hier in Nederland zo'n succes is)
 
Blijf er wel bij dat er na 'ik ben geen racist, maar...' meestal een vrij domme uitspraak komt (zonder dat ik daarom die persoon dom zou noemen ;)). Had geen zin om er echt op in te gaan, maar van Rooy's artikeltje rammelt imo langs alle kanten.
.
"Ik ben geen racist" is al een domme uitspraak. Iedereen is racistisch op een bepaald niveau. Wordt zo moe van al dat politiek correcte gelul. Mensen die vechten tegen discriminatie door bepaalde etnische minderheden/culturen/religies altijd een hand boven het hoofd te houden. Flikker toch op, dat kunnen ze toch ook zelf, ze zijn toch niet achterlijk.

Maar dat ze zijn natuurlijk wel. De blanke gutmensch weet dat alleen hij/zij met zijn morele superioriteitsgevoel(schuldgevoel) in staat is om deze zielige mensen te beschermen op de plekken waar die bescherming het hardst nodig is, zoals bijv. op facebook. Mensen zoals bijvoorbeeld Peter R de vries. Dagelijks kan je op tv bewonderen hoe Peter R zijn gigantische onuitputbare bron van kennis over vrijwel alles in het universum, weet te gebruiken door op te komen voor maatschappelijke problemen zoals zielige vluchtelingen, zielige moslims en andere hele zielige mensen. En dat doet ie alleen maar omdat hij zich moreel superieur voelt, fucking arrogant is, 2500 euro voor een uurtje lullen bij DWDD krijgt zich natuurlijk wilt inzetten voor de mensen uit de onderklasse van de samenleving vanwege zijn morele besef.
Wat een held is ook.
 
Vraag me af waar mensen altijd dat 'superioriteitsgevoel' en 'gutmensch' vandaan halen. Voelt aan als wat gratuit in het rond schoppen met geenstijl-argumenten.
 
Back
Naar boven