XXL Nutrition

Post hier jouw tips over BB die je hebt geleerd

Bezoekers in dit topic

ik heb wel geleerd dat het onzin is om voor spiergroei je te houden aan regels als 8-12 reps, 4 oefeningen per spiergroep, 1 x in de week of 2 x in de week en al dat soort stellingen. Het gaat gewoon om de intensiteit (de prikkel) die afgeeft, ik kan die intensiteit net zo hoog maken bij 1 oefening als bij het totaal van 4!
 
niet blindstaren op trainen en het belang van voeding onderschatten.
 
je ent wat je eet de rest kun je wel zelf invullen
 

Het is echt geen unieke mening die ik alleen heb, duizenden atleten delen deze mening, om maar ff iemand uit mijn directe omgeving te noemen; Simon Sulaiman (pro strongman en ~135kg droog).
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaringen/ontdekkingen (your mileage may vary):

1. Sommige weight stacks lopen (voor kleine spieren) op in te grote incrementen.
Bij voorbeeld one arm triceps extension op cable machine de stack loopt per 5 kg op bij ons. Die stap is veel te groot voor 1 triceps.
Oplossing: leg 1 en 2 kg dumbbells op de stack om het gewicht geleidelijker op te laten lopen.

2. Dumbbells lopen op in te grote incrementen:
Koop polsbanden van 1 en 2 kg en je kunt het gewicht geleidelijker op laten lopen.

3. Veel alkohol verpest veel:
genuttigd (de avond) voor de training: ik train als een dweil en haal nergen mijn max.
genuttigd na de training: ik heb dagen langer spierpijn.

4. Creatine gebruik ik alleen op de trainingsdagen, ik heb geen creatineloze periode. (dus geen cycle van 6 weken wel en 2 weken niet or whatever)

5. Soms loont concentrisch cheaten (of zelfs "bad form") als je excentrische beweging maar weer gecontroleerd is. (bv bij curls de dumbbell omhoog slingeren, maar wel netjes gecontroleerd laten zakken).
 
Mijn ervaringen/ontdekkingen (your mileage may vary):

1. Sommige weight stacks lopen (voor kleine spieren) op in te grote incrementen.
Bij voorbeeld one arm triceps extension op cable machine de stack loopt per 5 kg op bij ons. Die stap is veel te groot voor 1 triceps.
Oplossing: leg 1 en 2 kg dumbbells op de stack om het gewicht geleidelijker op te laten lopen.

2. Dumbbells lopen op in te grote incrementen:
Koop polsbanden van 1 en 2 kg en je kunt het gewicht geleidelijker op laten lopen.

3. Veel alkohol verpest veel:
genuttigd (de avond) voor de training: ik train als een dweil en haal nergen mijn max.
genuttigd na de training: ik heb dagen langer spierpijn.

4. Creatine gebruik ik alleen op de trainingsdagen, ik heb geen creatineloze periode. (dus geen cycle van 6 weken wel en 2 weken niet or whatever)

5. Soms loont concentrisch cheaten (of zelfs "bad form") als je excentrische beweging maar weer gecontroleerd is. (bv bij curls de dumbbell omhoog slingeren, maar wel netjes gecontroleerd laten zakken).


punt 4 wekt mijn intresse in jouw post.
hoe zie je dat dan precies ? je moet toch om de 4 weken 2 weken stoppen met creatine.
en als je het op rustdagen niet inneemt is het effect toch stukken minder...?????????
 
punt 4 wekt mijn intresse in jouw post.
hoe zie je dat dan precies ? je moet toch om de 4 weken 2 weken stoppen met creatine.
en als je het op rustdagen niet inneemt is het effect toch stukken minder...?????????

Creatine wordt voornamelijk op trainingsdagen verbuikt, daarom hoef je het eigenlijk ook alleen maar op trainingsdagen weer aan te vullen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al veel bereikt dankzij deze sport Alex en creatine plas je ook gewoon uit. Als je niet traind raak je ook creatine kwijt dus praat geen poep.
Voor max. spiergroei en hyperthrofie moet je je houden aan 5-15 reps. Meer/minder=afbraak.
 
compound , afmaken met isolatie .
werkt voor mij het beste.
b.v bench-press op laten volgen door dumbbell-fly .
na squat en deadlift nog een paar leg-curls doen
cable-row goed zwaar doen om je biceps ook lekker mee te pakken , daarna kijken of de biceps nog een barbell omhoog kunnen krijgen.
het is allemaal zo simpel .
je kan het allemaal zo zwaar/licht maken als jezelf wil.

Wil jij mij misschien vertellen wat compounds is of zijn? en wat ze bedoelen met isolatie?
 
punt 4 wekt mijn intresse in jouw post.
hoe zie je dat dan precies ? je moet toch om de 4 weken 2 weken stoppen met creatine.
en als je het op rustdagen niet inneemt is het effect toch stukken minder...?????????

Ik heb ooit eens een goede post gelezen van 3XL hierover. (search gebruiken).
het kwam erop neer dat hij ook nooit pauzeert met creatine gebruik. Ben er zelf ook over gaan nadenken door die post.

Redenering: je verbruikt creatine alleen bij inspanning en op rustdagen verbruik je vrijwel niets.

Wat ik dus doe: half uur voor iedere training gebruik ik creatine en verder nooit. Werkt goed bij mij (wat dus niet wil zeggen dat het ook bij jou werkt).
 
Ik heb al veel bereikt dankzij deze sport Alex en creatine plas je ook gewoon uit. Als je niet traind raak je ook creatine kwijt dus praat geen poep.
Voor max. spiergroei en hyperthrofie moet je je houden aan 5-15 reps. Meer/minder=afbraak.

[Link niet meer beschikbaar]

Kloontje:roflol:?
 
Wil jij mij misschien vertellen wat compounds is of zijn? en wat ze bedoelen met isolatie?

Grof weg moet je compounds zien als oefeningen, waarbij je meerdere spiergroepen traint. Zoals de benchpress, je traint er je borst mee, maar ook gedeeltelijk je triceps.Het nadeel is dat je dus soms een setje gedeeltelijk niet meer kunt uitvoeren,omdat simpelweg een andere kleinere spiergroep 'kapot' is.

Isolatie oefeningen zijn oefeningen puur ontworpen/bedacht om 1 specifieke spiergroep te trainen en de anderen niet. Zoals bijv. de seated chest press.
 
minder = meer

qwa trainduur dan :D
 
Ik heb ooit eens een goede post gelezen van 3XL hierover. (search gebruiken).
het kwam erop neer dat hij ook nooit pauzeert met creatine gebruik. Ben er zelf ook over gaan nadenken door die post.

Redenering: je verbruikt creatine alleen bij inspanning en op rustdagen verbruik je vrijwel niets.

Wat ik dus doe: half uur voor iedere training gebruik ik creatine en verder nooit. Werkt goed bij mij (wat dus niet wil zeggen dat het ook bij jou werkt).

daar zit zeker wel een slimme gedachte achter zo te lezen.
ik heb creatine mono en dat word geadviseerd direct na de training.
ik ga met jullie verhaal mee en ga het alleen op trainingsdagen gebruiken.
creatine werkt prima bij mij persoonlijk weet ik .
thanks voor de story.....
 
keep it simple


en geef mij karma
 
* Doe cardio en KT *niet* op één dag

Kan heel goed samen. Natuurlijk geen cardio voor de KT.

* Eiwit eten is niet hetzelfde als spieren bouwen. Overmaat eiwit wordt verbrand als voedsel of opgeslagen in vet oftewel gaat voor de spieropbouw verloren.

Overmaat aan eiwit word NIET omgezet in vet. Eiwit heeft een hoge thermische waarde.

* Spieren opbouwen en vet verbranden kan in dezelfde periode, maar dan allebei langzaam. Wil je sneller, dan moet je kiezen.

Kan niet, muv gebruik van bepaalde middelen en/of genetische wonderen.

* Ochtendcardio heeft geen speciale voordelen maar wel een aantal risiko's. Als het je goed uitkomt of als je het prettig vindt, doe het dan met mate. Ga je intensief ochtendcardio doen, bescherm dan je spieren door wat koolhydraten in te nemen. Dit is *niet* nadelig voor de vetverbranding!

Geen koolhydraten, maar eiwitten ivm afbraak.

..
 
Back
Naar boven