AndroidHealthClinic

Post hier mooie naturel haalbare fysieken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kan je echt geen massa gainen en vetverliezen tegelijkertijd? hoe miniem dan ook?

Onder bepaalde omstandigheden wel.
Maar spieren gainen zal hoe dan ook sneller gaan als niet tegelijkertijd ook nog eens vet probeert te verliezen.
 
Als je je tijd niet had verspilt met al dat cutten dan had je volgens mij op de helft van de tijd je spiermassa opgebouwd, en had je nu misschien nog veel verder gestaan.

Cutten is alleen maar goed voor als je iets moet laten zien (wedstrijd of zo), voor de rest is het erg contraproductief (catabool). Tenzij je natuurlijk met een duidelijk overgewicht zit.

Cutten kan maanden lang hard werk vergen. Eens je relaxed kan het op enkele weken tijd weer helemaal 'weg' zijn. Een zeer tijdelijk effect dus. Tijd en energieverspilling dus, tenzij wedstrijd of zo.

Ik zeg natuurlijk ook weer niet dat je er heel het jaar door zo vet moet bijlopen dat men niet eens doorheeft dat je aan BB doet als je je t-shirt uittrekt.

Is iets van de laatste tijd, altijd rond de 11 a 12 gezeten, heel vroeger zelfs even rond de 20. Heb zat massa maar lever niets in, groeien doe ik dan niet echt nee, maar behou sterk. Ook kracht verminderd niet, volume gooi ik alleen om laag. Met lage glycogeen spiegels gewoon pullovers met 50 kilo en dat soort dingen.

Punctueel zijn met voeding en tijd en je zult nooit naar amoniak ruiken, maar doe iets verkeerd (zelfs enkele deciliters water kunnen verschil maken) of mis een maaltijd en bij een korte duursport begin je de eerste luchtjes ervan te ruiken, of na een zwaar setje.
 
train jij uberhaupt marky? geloof er niks van
 
Volgens de grafiek zit ik nu pas op 22,8 LBMI. Duidelijk niet mijn max bereikt.
Een (ver)doel van mij is 105kg op 10% te staan. Dan zou mijn LBMI op 25,1 uitkomen. 20% van alle mannen haalt dat potentieel. Hmm nog hard werken dus.
 
Spieren kweken en droger worden gaat heel goed samen. 200kcal boven onderhoud eten, 300kcal cardioen. Doe dit nu al een tijdje en de resulaten zijn super, bulken/cutten hoeft helemaal niet meer, is zeer omstreden.
 
kan je echt geen massa gainen en vetverliezen tegelijkertijd? hoe miniem dan ook?

Myth 6: You Can’t Gain Muscle & Lose Fat At The Same Time

Premise
This is a logical extension of the belief that you have to consume more calories than normal to gain muscle and consume fewer calories than normal to shed fat. Therefore, it follows that you must choose between the two. Such thinking has spawned a million bulking phases and a few fewer cutting

cycles.
Science
Although it is much harder to gain muscle when your calories are low enough to stimulate fat loss, it is possible. This is especially true when protein intake is high, carbohydrates are low and adequate protein is eaten at the four most critical times of day: first thing in the morning, before and after work outs, and before bed. In fact, researchers from the University of Connecticut (Storrs) investing a very low-carb diet reported that men following the diet without exercise lost a significant amount of bodyfat while gaining lean muscle. In addition to dieting, use supplements that promote muscle growth, such as creatine, branched chain amino acids, arginine and beta-alanine.

Verdict
Yes, you can go in two directions at the same time. Just as you can (hope-fully) chew gum and walk simultaneously, you can both add lean mass and subtract the unwanted bodyfat during the same time period via the correct combination of protein, carbs, supplements, weight training and cardio. The result? A bigger, better you.

Het gaat dus ook gewoon perfect. Twee vliegen in één klap. :)



---------- Toegevoegd om 01:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:27 ----------

Spieren kweken en droger worden gaat heel goed samen. 200kcal boven onderhoud eten, 300kcal cardioen. Doe dit nu al een tijdje en de resulaten zijn super, bulken/cutten hoeft helemaal niet meer, is zeer omstreden.

Eens. Het overdreven gebulk van sommigen waardoor ze 5-10% BF stijgen en waar ze geen echt extra voordeel uithalen is echt te simpel voor woorden. Een mooi excuus misschien voor sommigen om lekker te junken ja.
Vervolgens mag je met je overdreven BF maanden écht gaan cutten waardoor je ook geen gains meer maakt, als iemand dus al achterstand had omdat hij trager gainde zonder echte bulk (gewoon een paar honderd kcal boven onderhoud hooguit) dan haalt die persoon die achterstand later met gemak in. :)
Je ziet het trouwens ook geen pro doen. Die gaan over het algemeen na een wedstrijd hooguit terug naar de 12% at best.
 
Laatst bewerkt:
Spieren kweken en droger worden gaat heel goed samen. 200kcal boven onderhoud eten, 300kcal cardioen. Doe dit nu al een tijdje en de resulaten zijn super, bulken/cutten hoeft helemaal niet meer, is zeer omstreden.

Het kan zonder twijfel, zeker een beginnende sporter met overgewicht kan wat vet verliezen en spieren opbouwen tegelijkertijd. Maar als je enigzins gevorderd bent in spiermassa en niet al te hoog in vet staat zal het wel een stuk lastiger worden om massa aan te zetten en tegelijkertijd droger te worden. En aangezien je je eigen ervaring er bij haalt, zou je dan niet de kanttekening erbij maken dat je geen naturel bent? no offence
 
Het gaat dus ook gewoon perfect. Twee vliegen in één klap. :)



---------- Toegevoegd om 01:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:27 ----------



Eens. Het overdreven gebulk van sommigen waardoor ze 5-10% BF stijgen en waar ze geen echt extra voordeel uithalen is echt te simpel voor woorden. Een mooi excuus misschien voor sommigen om lekker te junken ja.
Vervolgens mag je met je overdreven BF maanden écht gaan cutten waardoor je ook geen gains meer maakt, als iemand dus al achterstand had omdat hij trager gainde zonder echte bulk (gewoon een paar honderd kcal boven onderhoud hooguit) dan haalt die persoon die achterstand later met gemak in. :)
Je ziet het trouwens ook geen pro doen. Die gaan over het algemeen na een wedstrijd hooguit terug naar de 12% at best.

Een pro komt dan ook van een vetpercentage van 3% of lager, bovendien is dat bij iedere pro anders.
Kijk maar naar bijv Lee Priest.
 
Als je je tijd niet had verspilt met al dat cutten dan had je volgens mij op de helft van de tijd je spiermassa opgebouwd, en had je nu misschien nog veel verder gestaan.

Cutten is alleen maar goed voor als je iets moet laten zien (wedstrijd of zo), voor de rest is het erg contraproductief (catabool). Tenzij je natuurlijk met een duidelijk overgewicht zit.

Cutten kan maanden lang hard werk vergen. Eens je relaxed kan het op enkele weken tijd weer helemaal 'weg' zijn. Een zeer tijdelijk effect dus. Tijd en energieverspilling dus, tenzij wedstrijd of zo.

Ik zeg natuurlijk ook weer niet dat je er heel het jaar door zo vet moet bijlopen dat men niet eens doorheeft dat je aan BB doet als je je t-shirt uittrekt.
Cutten is voor wie geen supergenen heeft inderdaad erg zwaar (zeker als je naar die papierdunne huid toe wil) en het vet verliezen duurt véél langer dan het er weer bij krijgen. 3 maanden heeft het me gekost om (naturel) van 12% naar 6% te gaan. In de 2-3 weken na de cut ging ik weer naar 13%. En denk maar niet van 'ach ik kan mezelf wel beheersen om niet meteen zoveel vet te winnen'. Dat gaat vanzelf zodra je weer in goeimodus gaat. Zelfs een schoon bulkschema kan niet voorkomen dat je lichaam weer reserves gaat opbouwen zodra er genoeg energie beschikbaar is.

Dus inderdaad denk nooit dat je heel het jaar droog kan staan en tegelijk kan groeien. Dat is een utopie. Misschien met een lading spuiten en pillen, maar nooit als naturel. Ja, zij die genetisch bevoordeeld zijn zullen er aardig droog kunnen bijlopen tijdens de bulk. Maar dat is een klein % van de BB.

Ben het dus 100% eens met Mister10: hou dat cutten voor als je een fotoshoot of wedstrijd gepland hebt.
 
Je moet ook langdurig met een laag vetpercentage rondlopen, dan zul je merken dat je setpoint lager komt te liggen.
 
Een pro komt dan ook van een vetpercentage van 3% of lager, bovendien is dat bij iedere pro anders.
Kijk maar naar bijv Lee Priest.

Het komen van het vetpercentage van 3% heeft volgens jou een extra anabool effect dan? Misschien wel, maar hooguit een paar weken, voor de rest blijven ze lange tijd stabiel op dat vetpercentage. De bulk blijft over het algemeen clean, Lee Priest is één van de uitzonderingen daarin. Coleman bv zweerde bij het hele jaar door strikte voeding omdat hij zich daar veel beter bij voelde en er sterker en betere gains op zou maken, ik denk dat het voor de meerderheid zo ligt.

Als ik hele weken troep eet gaat mijn kracht flink achteruit, ook al zit ik veel hoger in kcal. Eet ik daarintegen strikt maar lekker hoog in koolhydraten en lichtjes boven onderhoud, dan breek ik de ene pr na de andere.

Ben het dus 100% eens met Mister10: hou dat cutten voor als je een fotoshoot of wedstrijd gepland hebt.


Cutten kan ook gewoon tot 10% zijn gaan voor mij, een heel verschil met 12-13% waar ik natuurlijk op sta. Wel lekker die groeven in je schouders, die obliques die mooi uitkomen, ... . :) Dat kan je heel wat langer aanhouden dan 6-7% als je dat echt wilt.
 
Laatst bewerkt:
Cutten kan ook gewoon tot 10% zijn gaan voor mij, een heel verschil met 12-13% waar ik natuurlijk op sta. Wel lekker die groeven in je schouders, die obliques die mooi uitkomen, ... . :) Dat kan je heel wat langer aanhouden dan 6-7% als je dat echt wilt.
Daarom wil ik 'als ik later groot ben' rond de 10% proberen te blijven (iig in de zomer :p )
 
Je moet ook langdurig met een laag vetpercentage rondlopen, dan zul je merken dat je setpoint lager komt te liggen.

Ik vraag me af of dit wetenschappelijk onderbouwd is?

Zo is wel algemaan aanvaard dat het aantal vetcellen kan toenemen door te bulken evenals het volume van die vetcellen (al dan niet volledig gevuld met vet). Men gaat er echter ook vanuit dat het omgekeerde niet mogelijk is.

Als het al mogelijk is de setpoint terug omlaag te schroeven door langdurig met een laag vetpercentage rond te lopen, dan denk ik dat dat eerder met gedragswijzigingen (eet- en beweeggewoonten) en mogelijk eetlust (insuline gevoeligheid bv.) te maken heeft. Maar die dingen kunnen ook heel snel weer in de verkeerde zin veranderen.

Zwaar bulken blijft in mijn ogen alleszins geen wijze onderneming omdat de setpoint permanent terug omlaag krijgen alles behalve voordehandliggend is.
 
Geen wetenschappelijke onderbouwing, autonome ondervinding. Pin me er ook niet op vast dat het voor anderen wel merkbaar is, ben nogal star dus een straf voedingsschema en veel cardio staat me nooit tegen.

Overigens, neem jij bij je ontbijt slechts 27 gram eiwit waarvan ook nog eens een aantal niet dierlijk?! En na je training slechts 23 gram en een uur later 10 met jou gewicht? ???

Merk toch dat ik zelf met 100 kg beter een 3 uur cyclus kan aanhouden met hoge pieken waarin aminozuren worden benut dan kortere intervals. 50 gram per 3 uur hou ik aan en tel alleen dierlijke mee.

Zou ook die visolie bij je ontbijt nemen, voordat je hersenen en energie voorraden er merkbaar van profiteren ben je veel verder in de dag.
 
Laatst bewerkt:
1) Leg eens uit waarom jij denkt dat je makkelijk een lean BMI van 27+ denkt te kunnen behalen?
Misschien dat de foto's in je galerij verouderd of bedrieglijk zijn, maar daar lijk je dichter bij de 25 te zitten dan bij de 27.
Een zekere historische progressie naar de toekomst extrapoleren is altijd gevaarlijk.

2) De curve laat nog altijd 1/10000 toe met een LBMI van 27. Dus indien je gelijk zou hebben dat je 27 zou kunnen bereiken dan is dat op zich nog geen noodzakelijke reden om de curve naar rechts te verschuiven.

3) Beweren dat je niet genetisch bevoordeeld zou zijn als je een LBMI van 27 hebt, is 100% zeker fout. Of lopen de naturals bij jouw in de gym er zo misschien allemaal bij?

4) Ik ben dan ook wel eens benieuwd welke getallen er bij jou dan uit deze calculator rollen: http://www.weightrainer.net/bodypred.html
1) Foto is van zomer 2008, ik weeg inmiddels 25kg zwaarder.
2&3) Nee, maar 90% van die mensen die naturel zijn doen maar wat en eten 2 beschuitjes en een appel per dag en verwachten dan te gainen.
4)
[FONT=Arial, Helvetica, Verdana, sans-serif]The WeighTrainer[/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, Verdana, sans-serif]Maximum Muscular Bodyweight and Measurements Calculator

[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, Verdana, sans-serif]Height:[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, Verdana, sans-serif]77 in[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, Verdana, sans-serif]Wrist:[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, Verdana, sans-serif]8.7 in[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, Verdana, sans-serif]Ankle:[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, Verdana, sans-serif]11.3 in [/FONT][FONT=Arial, Helvetica, Verdana, sans-serif]
Your estimated maximum muscular bodyweight at ~[FONT=Arial, Helvetica, Verdana, sans-serif]10[/FONT]% bodyfat is: [FONT=Arial, Helvetica, Verdana, sans-serif]257 lbs[/FONT]
[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, Verdana, sans-serif]
Your estimated maximum muscular measurements (@ ~8%-10% bodyfat) are:

[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, Verdana, sans-serif]Chest:[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, Verdana, sans-serif]55.7 in[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, Verdana, sans-serif]Biceps:[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, Verdana, sans-serif]20 in[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, Verdana, sans-serif]Forearms:[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, Verdana, sans-serif]16 in [/FONT][FONT=Arial, Helvetica, Verdana, sans-serif]Neck:[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, Verdana, sans-serif]19.5 in[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, Verdana, sans-serif]Thighs:[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, Verdana, sans-serif]29.6 in[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, Verdana, sans-serif]Calves:[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, Verdana, sans-serif]19.8 in[/FONT]
Dus LBMI van 27.6-28.2 bij 8-10% vet, dat zal nog wel wat hoger zijn bij hogere VPs.. Nou, ben benieuwd naar mezelf over x aantal jaar.
 
108 + 25 = 133. Ik vrees dat Nadia de anavar maar uit de kast moet halen indien ze onder wil bij 69.
 
Je ziet het trouwens ook geen pro doen. Die gaan over het algemeen na een wedstrijd hooguit terug naar de 12% at best.

pro's vergelijken met normale mensen :o de reden dat die lui niet boven de volgens jou 12% komen heeft met 2 andere dingen te maken, superieure genen en anabolen
 
sidechest-1.jpg


Bulk bij +/- 105 bw

En ik kom uit op 203 Lbs met 10%. Dat is leuk daar ben ik al overheen.......
 
Bulk bij +/- 105 bw

En ik kom uit op 203 Lbs met 10%. Dat is leuk daar ben ik al overheen.......
Nice, heb je een link naar dat flimpje waar dit plaatje uit komt?
 
Back
Naar boven