MuscleMeat

Post je huisdieren topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Heb geen huisdier, maar als ik er ooit een zou nemen (en dan moet ik wel buiten wonen, met veel ruimte), zou het een Golden Retriever worden. Snap overigens niet waarom sommigen een Pitbull of een Bulldog nemen.

golden_retriever.jpg
 
Heb geen huisdier, maar als ik er ooit een zou nemen (en dan moet ik wel buiten wonen, met veel ruimte), zou het een Golden Retriever worden. Snap overigens niet waarom sommigen een Pitbull of een Bulldog nemen.

golden_retriever.jpg

Zelf heb ik ook een Golden Retriever gehad. Als er niet te veel mee gefokt is zijn het ontzettend gehoorzame en lieve honden :).
 
Heb geen huisdier, maar als ik er ooit een zou nemen (en dan moet ik wel buiten wonen, met veel ruimte), zou het een Golden Retriever worden. Snap overigens niet waarom sommigen een Pitbull of een Bulldog nemen.


iedere mens heeft een eigen smaak he :) daarom zijn er zoveel verschillende mensen met zoveel verschillende voorkeuren. Ik vind pitbulls of am.stafs gewoon geweldige beesten en veel liever dan bv golder retrievers. ^^
 
Heb geen huisdier, maar als ik er ooit een zou nemen (en dan moet ik wel buiten wonen, met veel ruimte), zou het een Golden Retriever worden. Snap overigens niet waarom sommigen een Pitbull of een Bulldog nemen.

golden_retriever.jpg

Wat een kortzichtige domme uitspraak zeg, en lijkt me ook geen goed idee dat je uberhaupt een hond moet nemen, omdat je nul verstand hebt ervan...

Daarbij zijn er veel mensen (waaronder jij) die idd een hond willen, maar verder te lui zijn om zich te verdiepen in honden en de karaktereigenschappen van de verschillende rassen, dus dan word er maar op safe gespeeld omdat een labrador of golden retriever altijd goed zou zijn in hun ogen....
 
En dan komen ze er achter dat labradors en golden retrievers helemaal niet zo leuk zijn omdat ze nog wel eens kinderen willen bijten en dan wordt dat beest afgemaakt.
 
En dan komen ze er achter dat labradors en golden retrievers helemaal niet zo leuk zijn omdat ze nog wel eens kinderen willen bijten en dan wordt dat beest afgemaakt.

Dat is best even kortzichtig als de uitspraak van joep...
 
Dat is de realiteit hoor. Het zijn gewoon geen makkelijke honden, ze moeten echt duidelijk weten wie de baas is anders lopen ze over je heen en worden ze vals. De meeste mensen gaan ze als pup dan verwennen en als schattig speelgoed behandelen en dan zijn ze groot en dan is het niet meer zo schattig als ie een kind in zn poten bijt.
 
dit is echt een gaaf topic, jullie hebben echt leuke huisdieren alleen die van arnoldfan is wat minder:p
 
Dat is de realiteit hoor. Het zijn gewoon geen makkelijke honden, ze moeten echt duidelijk weten wie de baas is anders lopen ze over je heen en worden ze vals. De meeste mensen gaan ze als pup dan verwennen en als schattig speelgoed behandelen en dan zijn ze groot en dan is het niet meer zo schattig als ie een kind in zn poten bijt.

wij hebben thuis een golden retriever, dat het een goede gezinshond is geloof ik wel.

Verder zit er op elk ras wel wat verschil.
Toch denk ik dat opvoeding een belangrijkere sleutel is dat het rassoort van de hond.
 
Wat een kortzichtige domme uitspraak zeg, en lijkt me ook geen goed idee dat je uberhaupt een hond moet nemen, omdat je nul verstand hebt ervan...

Daarbij zijn er veel mensen (waaronder jij) die idd een hond willen, maar verder te lui zijn om zich te verdiepen in honden en de karaktereigenschappen van de verschillende rassen, dus dan word er maar op safe gespeeld omdat een labrador of golden retriever altijd goed zou zijn in hun ogen....

Pfff. Over aannames gesproken. Je neemt meteen maar aan dat ik nul verstand heb van honden en idem geen ervaring. Ik heb zelf geen hond gehad, maar heb vaak genoeg voor langere tijd met de honden van vrienden/familie opgetrokken.

Het is verder niet geheel zeker uit je post op te maken, maar ga je er nu ook maar vanuit dat ik te lui ben om me te verdiepen in honden? Wat een goede post zeg... :rolleyes:
 
Het was erg duidelijk dat je 0,0 verstand hebt van honden door de uitspraak "Snap overigens niet waarom sommigen een Pitbull of een Bulldog nemen".

Dit betekent dat je deze hondenrassen ziet als vals of moeilijk terwijl dit juist niet zo is.
 
Nog over mijn post:

Ik doe een uitspraak naar aanleiding van mijn persoonlijke voorkeur, wellicht niet wat goed geformuleerd. Met "ik snap niet" bedoelde ik niet te zeggen dat ik het me in het geheel niet kan voorstellen...

In ieder geval vind ik Pitbulls en Bulldogs (en nog een hele hoop andere honden) lelijke beesten. Je kan zeggen dat ik geen expert ben op het gebied van hondenrassen, je gaat me niet vertellen dat Pitbulls gemiddeld genomen niet een stuk agressiever en gevaarlijker zijn dan bijvoorbeeld Golden Retrievers. En ja, ik weet ook heus wel dat er onder doorgefokte Golden Retrievers ook zeer agressieve expemplaren zullen rondlopen.

Bezitters van Pitbulls of Bulldogs moeten hier maar niets van aantrekken, en als ze slim zijn doen ze dat ook niet. Het is slechts mijn smaak, en wat maakt die belangrijker dan de jouwe? Niets. Dus trek je er niets van aan en wees blij met je Pitbull. :)
 
Dat is dus helemaal niet zo. Ze zijn inderdaad lelijk, maar helemaal niet aggressiever dan een Labrador. Dit hele beeld komt omdat aso's dit soort honden vaak vals maken, wat leidt tot een veroordeling van het hele ras door mensen die er geen verstand van hebben.

Bulldogs zijn eerder juist een van de vriendelijkste rassen.
 
Dat is dus helemaal niet zo. Ze zijn inderdaad lelijk, maar helemaal niet aggressiever dan een Labrador. Dit hele beeld komt omdat aso's dit soort honden vaak vals maken, wat leidt tot een veroordeling van het hele ras door mensen die er geen verstand van hebben.

Bulldogs zijn eerder juist een van de vriendelijkste rassen.

De misleiding zit er gewoonweg in dat golden retrievers en labradors en dergelijke een hele grote aaibaarheidsfactor hebben.
 
We hebben 9 wildvangdiscussen (4 heckels, 5 groene tefe's) in de bak, daarnaast nog wel andere visjes zoals groepje altispinosa's, speciale L-nummers, etc. Hele amazone biotoop nagebouwd met ook alleen vissen die daar leven.

Vrij lastig om van wildvangdiscussen jongen te krijgen, maar het water is zo goed en ze voelen zich heel erg goed. Vorige week had er eentje eieren gelegd, de ander ging ze bewaaieren en uiteindelijk werden ze opgegeten. Zou leuk zijn als er wat gebeurd, maar hoeft niet persé..we wachten geduldig af en ondertussen genieten we van ze ;)

Leuk dat je dat wist trouwens (dat het discussen waren), heb je zelf ook vissen?

Idd hele mooie vissen. Heb vroeger ook nog een aquarium gehad. :D Ik heb maanvissen, kersenbuikcichlides en wat gewonere soorten gehad. Van deze had ik er ook erg veel, leuke visjes :D :

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Kosten die discussen trouwens niet erg veel? 100€+/stuk was vroeger niets speciaal voor zo'n visje. :o
 
Geef mij maar een kat, die heeft tenminste haar eigen idee.
 
Idd hele mooie vissen. Heb vroeger ook nog een aquarium gehad. :D Ik heb maanvissen, kersenbuikcichlides en wat gewonere soorten gehad. Van deze had ik er ook erg veel, leuke visjes :D :

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Kosten die discussen trouwens niet erg veel? 100€+/stuk was vroeger niets speciaal voor zo'n visje. :o

Minimaal 100 euro,afhankelijk van het formaat en de kleur....maar door concurrentie (marktplaats etc.) kunnen ze het niet maar al te duur maken.En dan te bedenken dat ze ze in Brazilie (of het was een ander land :o) gewoon op eten :eek:.
 
Dat is de realiteit hoor. Het zijn gewoon geen makkelijke honden, ze moeten echt duidelijk weten wie de baas is anders lopen ze over je heen en worden ze vals. De meeste mensen gaan ze als pup dan verwennen en als schattig speelgoed behandelen en dan zijn ze groot en dan is het niet meer zo schattig als ie een kind in zn poten bijt.

Is met alle honden zo.Sommige mensen denken niet na voordat dat ze een hond nemen en verschilt totaal van een kat qua zorg en aandacht.

Ik vind het ook absoluut niet verstandig om een grote hond te nemen als je kinderen hebt.Ik zie het maar al te vaak.En tuurlijk is het ook niet best als een Jack Russel een kind aan valt,maar een Deense Dog of een labrador maakt wel iets meer schade.
 
Back
Naar boven