Fitness Seller

Post je huisdieren topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Verder heert Weekendwarrior wel een punt als hij zegt dat ik weinig tot geen ervaring heb met Pitbulls. Ik kan me voorstellen dat het irritant is als iemand op basis van weinig tot geen ervaring bepaalde veronderstellingen doet, vanwege mediaberichten en 'van horen zeggen' onder andere.

Toch blijf ik vermoeden dat een Pitbull wel degelijk een van nature wat agressiever karakter heeft dan bijvoorbeeld een Golden Retriever. Dat dit mogelijk is, lijkt me sowieso niet discutabel. Het ene dier is van nature nu eenmaal agressiever dan het andere, vergelijk bijvoorbeeld eens een schaap met een koe. Of het in dit geval werkelijk zo is, is natuurlijk weer een ander verhaal. In ieder geval is de Pitbull toch een stuk sterker en in dat opzicht tot het aanrichten van veel meer schade in staat dan menig andere hond. Lijkt me dat het niet voor niets is dat juist onder andere deze honden populair zijn als vechthonden. Een reden te meer voor mij om geen Pitbull te nemen.

Dat is dus niet correct. De hele reden dat die achterlijke Pitbullwet is afgeschaft was juist dat er geen tot zeer weinig bijtincidenten voorkomen waar Pitbulls (volgens de wet zo'n beetje elke hond die er een beetje "eng" uitziet) bij betrokken zijn. Raad maar eens welke honden verreweg het meeste bijtincidenten veroorzaken. Labradors dus. Hoewel ik denk dat Chihuahua's binnenkort bovenaan staan. En dat dus terwijl een grote hoeveelheid rassen (zeker meer dan 10) volgens de wet onder "pitbull" vallen.

De honden zijn populair als vechthonden omdat ze fysiek gezien hiervoor gefokt zijn, niet omdat ze bijzonder agressief zijn. En vechthonden vechten voornamelijk andere honden of dieren, enige agressie die er in is gefokt is puur gericht op andere honden (voornamelijk die van hetzelfde geslacht), niet op mensen.

Het hele stigma rond pitbull-achtigen is niet alleen incorrect, het is zelfs het tegenovergestelde van wat waar is.
 
dat is dus niet correct. De hele reden dat die achterlijke pitbullwet is afgeschaft was juist dat er geen tot zeer weinig bijtincidenten voorkomen waar pitbulls (volgens de wet zo'n beetje elke hond die er een beetje "eng" uitziet) bij betrokken zijn. Raad maar eens welke honden verreweg het meeste bijtincidenten veroorzaken. Labradors dus. Hoewel ik denk dat chihuahua's binnenkort bovenaan staan. En dat dus terwijl een grote hoeveelheid rassen (zeker meer dan 10) volgens de wet onder "pitbull" vallen.

De honden zijn populair als vechthonden omdat ze fysiek gezien hiervoor gefokt zijn, niet omdat ze bijzonder agressief zijn. En vechthonden vechten voornamelijk andere honden of dieren, enige agressie die er in is gefokt is puur gericht op andere honden (voornamelijk die van hetzelfde geslacht), niet op mensen.

Het hele stigma rond pitbull-achtigen is niet alleen incorrect, het is zelfs het tegenovergestelde van wat waar is.

+1
 
Verder heert Weekendwarrior wel een punt als hij zegt dat ik weinig tot geen ervaring heb met Pitbulls. Ik kan me voorstellen dat het irritant is als iemand op basis van weinig tot geen ervaring bepaalde veronderstellingen doet, vanwege mediaberichten en 'van horen zeggen' onder andere.

Toch blijf ik vermoeden dat een Pitbull wel degelijk een van nature wat agressiever karakter heeft dan bijvoorbeeld een Golden Retriever. Dat dit mogelijk is, lijkt me sowieso niet discutabel. Het ene dier is van nature nu eenmaal agressiever dan het andere, vergelijk bijvoorbeeld eens een schaap met een koe. Of het in dit geval werkelijk zo is, is natuurlijk weer een ander verhaal. In ieder geval is de Pitbull toch een stuk sterker en in dat opzicht tot het aanrichten van veel meer schade in staat dan menig andere hond. Lijkt me dat het niet voor niets is dat juist onder andere deze honden populair zijn als vechthonden. Een reden te meer voor mij om geen Pitbull te nemen.

Dat zeggen sommige mensen ook over Duitse herders:'' Ja,wat een valse rot honden zijn dat,ik blijf daar liever uit de buurt'' .Nou,geloof me,komt door de mens (hetzij opvoeding of soms door heel veel inteelt).
 
Dit topic heb ik blijkbaar gemist.
Een hoop prachtige dieren, vooral Lauw zijn katten.

Hier is onze hyperactieve kat.
(Theoretisch van de buren, maar die mensen hebben 8 huisdieren en geven deze kat amper affectie.
Dus komt ze elke dag een heel aantal uren bij ons om gestreeld te worden en te slapen)

[afbeelding niet meer beschikbaar]
[afbeelding niet meer beschikbaar]
[afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Een tamme gans heb ik.. vanuit het ei :D
En damn wat schijten die beesten veel.. gat in de tuin gegraven en een oude badkuip in gepleurd zodat ie kan zwemmen, gras geplant en hoppaa dat beest is weer gelukkig :P

ook nog een tamme kip, eendje en vlaamsereus gehad.. binnenkort krijg ik ook nog een emoe dus dat wordt wel weer gezellig :P
Zal eens even kijken of ik wat foto's kan vinden van dat beest
 
2 hunden

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
pitt-bull-1.jpg
 
hey dat is mijn hond.......... maar dan zonder de stekels hahahaha

bullen hebben hele hoge pijn grens
 
Momenteel bekijken: 6 (6 leden en 0 gasten) gebruikers dit onderwerp
Kraft*, dumba, hatchet, klarendaller, MennoNMGN, WHC

Ojee, nu komt het hoor. :D
 
Momenteel bekijken: 6 (6 leden en 0 gasten) gebruikers dit onderwerp
Kraft*, dumba, hatchet, klarendaller, MennoNMGN, WHC

Ojee, nu komt het hoor. :D

Ha ha, ze staat al in mijn logje en op het avatar.:)
 
Kan je zo'n dier ook strelen?
Ziet er heel schattig uit.

ja hoor :) hij wil niks anders dan de hele tijd bij je zijn, dat kan ook irritant zijn dus..

Toen ie klein was kroop ie graag tussen mn nek en schouder in, lekker warm en dan hoorde je m genieten haha

Nu hij groot is leeft ie in de tuin, komt af en toe binnen maar dat hebben we liever niet.. ik moet elke keer met een rol wc papier achter zn kont aan.
Laat m vaak ook uit.. gewoon in t park loopt ie achter me aan, mensen die verbaasd kijken, honden die er bang voor zijn.. vette shit :D
 
Mijn oude bandog
 
Laatst bewerkt:
ja hoor :) hij wil niks anders dan de hele tijd bij je zijn, dat kan ook irritant zijn dus..

Toen ie klein was kroop ie graag tussen mn nek en schouder in, lekker warm en dan hoorde je m genieten haha

Nu hij groot is leeft ie in de tuin, komt af en toe binnen maar dat hebben we liever niet.. ik moet elke keer met een rol wc papier achter zn kont aan.
Laat m vaak ook uit.. gewoon in t park loopt ie achter me aan, mensen die verbaasd kijken, honden die er bang voor zijn.. vette shit :D

haha, lijkt me echt een leuk dier.

@ Cools: die heb je al gepost :)
 
klopt, echt vet :D tenminste een keer wat anders hehe

binnenkort een emoe, iemand heeft een paar eieren en ik krijg er 1. ook wel lachen, die zijn nog n kopje groter dan een gans, hoop dat mn gans dan een beetje moeder kan spelen ghehe :D
 
Back
Naar boven