Fitness Seller

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Peiling Peiling Hoe bak jij je steak?

• Totaal stemmers
    140

Bezoekers in dit topic

• Donderdag komt 12.5 kilo oats binnen in chocolade smaak. Hopelijk is het niet goor anders is dat een taaie 12.5 kilo. Dan alleen nog s'ochtends rijstepap en de s'middags en s'avonds oats. Scheelt ook veel per kilo in prijs.
    20250415_181619.jpg

• Like
    Waarderingen: Luppie, MarkGripStrength, Brownie88 en 4 andere personen
    1000024306.jpg

• Like
    Waarderingen: Luppie, MarkGripStrength, Brownie88 en 6 andere personen
    Veldsla, krulsla, raddichio, lenteuitjes, augurkjes, radijsjes, kaas, avocado, pistachenootjes, cashewnoten, gebroken lijnzaad en hennepzaad.
    Zwarte en cayennepeper, peterselie, selderzout, gemberpoeder, kurkumapoeder en ras el hanout.

1000065851.jpg

• Like
    • Tasty
    Waarderingen: DutchGiant2.0, Luppie, MarkGripStrength en 7 andere personen
    Aanrader

Bijlagen

• IMG_2681.jpeg
      IMG_2681.jpeg
      227,7 KB · Weergaven: 26
    • 65c8b147-7b0f-4e50-987a-88218ec3abd9.jpeg
      65c8b147-7b0f-4e50-987a-88218ec3abd9.jpeg
      222 KB · Weergaven: 30
    • Like
    Waarderingen: DutchGiant2.0, Luppie, MarkGripStrength en 3 andere personen
    20250415_194247.jpg
    kipshoarma met oude geraspte kaas.

• Like
    Waarderingen: The Novice, DutchGiant2.0, Luppie en 8 andere personen
    Shoarma met spinazie

Bijlagen

• IMG_5656.jpeg
      IMG_5656.jpeg
      455,5 KB · Weergaven: 12
    • Like
    Waarderingen: DutchGiant2.0, molenaar d, Loca en 3 andere personen
    Net een durum op maar die heb ik al op dus geen foto

• Like
    Waarderingen: DutchGiant2.0 en molenaar d
    Donderdag komt 12.5 kilo oats binnen in chocolade smaak. Hopelijk is het niet goor anders is dat een taaie 12.5 kilo. Dan alleen nog s'ochtends rijstepap en de s'middags en s'avonds oats. Scheelt ook veel per kilo in prijs.20250415_181619.jpg
    Mocht je er vanaf moeten…😋👌🏻

• Haha
    • Like
    Waarderingen: DutchGiant2.0 en WLB
    1000024340.webp

• Like
    Waarderingen: DutchGiant2.0, molenaar d, Tommyx en 4 andere personen

Wel mooi dat ze beweren dat de sinaasappel onder de pesticiden zit omdat deze puntgaaf is. Ik weet niet hoor... Maar dat is bio spul ook. En bio paprika's en appels zijn evengoed roder dan uit een moestuin.

Ze hebben het over het seizoen, maar ik kan mij niet voorstellen dat er bij seizoensproducten minder bestrijdingsmiddelen worden gebruikt. Misschien hooguit dat de Nederlandse wetgeving wat strenger is? Die laatste zin ook. Stukje zit vol met tegenstrijdigheden

• Like
    Waarderingen: DutchGiant2.0
    Wel mooi dat ze beweren dat de sinaasappel onder de pesticiden zit omdat deze puntgaaf is. Ik weet niet hoor... Maar dat is bio spul ook. En bio paprika's en appels zijn evengoed roder dan uit een moestuin.

Ze hebben het over het seizoen, maar ik kan mij niet voorstellen dat er bij seizoensproducten minder bestrijdingsmiddelen worden gebruikt. Misschien hooguit dat de Nederlandse wetgeving wat strenger is? Die laatste zin ook. Stukje zit vol met tegenstrijdigheden
    Klopt. T ging mij meer om t parkinson gedeelte.

• Like

Biologisch betekent niet zonder bestrijdingsmiddelen, hoogstens geen chemische.

Mogelijk is er bij biologische teelt een groter deel dat het vak niet haalt.

Biologische teelt is echt niet zoveel beter of gezonder als de hippies ons willen doen geloven. Veel minder efficiënt bovendien.

Parkinson (round up, toch?) is wel een drama onder boeren.

• Like
    Biologisch betekent niet zonder bestrijdingsmiddelen, hoogstens geen chemische.
    Nee, dat wordt daarin ook gezegd. Maar ik ben een beetje sceptisch dat biologisch echt verschil maakt. Het is allemaal te vaag en een te makkelijk verdienmodel
    Mogelijk is er bij biologische teelt een groter deel dat het vak niet haalt.

Biologische teelt is echt niet zoveel beter of gezonder als de hippies ons willen doen geloven. Veel minder efficiënt bovendien.

Parkinson (round up, toch?) is wel een drama onder boeren.
    Ja, maar gelukkig is er de afgelopen jaren veel veranderd. Mijn vaker heeft vroeger met verfsoorten gewerkt waardoor hij nu een vorm van kanker heeft die altijd binnen 10 jaar terug komt. Die stoffen zijn nu gelukkig verboden. In mijn beleving past dat in hetzelfde rijtje

Round up doodt alles, dat was meer onkruidbestrijding dan gewasbescherming. Denk aan slootwallen en het erf enz

• Heart
    • Like
    Waarderingen: DutchGiant2.0 en Mentat
    Nee, dat wordt daarin ook gezegd. Maar ik ben een beetje sceptisch dat biologisch echt verschil maakt. Het is allemaal te vaag en een te makkelijk verdienmodel

Ja, maar gelukkig is er de afgelopen jaren veel veranderd. Mijn vaker heeft vroeger met verfsoorten gewerkt waardoor hij nu een vorm van kanker heeft die altijd binnen 10 jaar terug komt. Die stoffen zijn nu gelukkig verboden. In mijn beleving past dat in hetzelfde rijtje
    De lobby is sterk in Europa, dus dat spul waar je van die gele velden van krijgt is iirc nog steeds niet verboden.

EDIT

• Like
    De lobby is sterk in Europa, dus dat spul waar je van die gele velden van krijgt is iirc nog steeds niet verboden.
    Zie toevoeging. En roundup roundup is een merknaam, glyfosaat is niet zo makkelijk meer te verkrijgen.

Hoe vaak zie jij in het echt (dus niet van je scherm) nog hele gele velden?

• Like
    Terug
    Naar boven