MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!) (4 bezoekers)

Hoe bak jij je steak?


  • Totaal stemmers
    54

Bezoekers in dit topic

  • Dan heeft kalkoenshoarma superiore macro's.
    Bekijk bijlage 545458
    75% minder vet, praktisch 0 carbs, 40% minder kcal, 50% meer eiwitten.

    Vandaar de vraag waarom geen dierlijke shoarma? Kalkoenshoarma is top voor in de cut. Is waarschijnlijk nog goedkoper ook (€6 per kg bij de Turk).

    Denk zelfs dat kalkoenshoarma 1 van de beste bronnen van eiwitten is in de cut gelet op macro's, smaak en prijs. Snel klaar en kan overal bij. Rijst, salades, brood, bij aardappelen. Los. Met beetje yoghurt of zelfgemaakt knoflooksausje op yoghurt en waterbasis. Of met siriracha voor nog minder kcal.

    Fuck ik krijg honger.
    Voor mij is het de bron. Eens per maand een uitzondering maken voor een klein stukje zalm wil ik nog wel doen maar dat is het wel voor mij.
    Betaal liever wat meer voor ietwat mindere macro's en dat het van een plant af komt dan van een beestje.

    Kom zelf van een familie van boeren en heb daar vaak zat dingen gezien die ik achteraf, toen ik volwassen begon te worden, tamelijk fuckup vond.
    Ook voor het werk meerdere keren bij Vion en Van Rooi geweest en daar hield mijn behoefte om vlees te eten van de 1 op de andere dag compleet op.
    Was altijd een die-hard vlees eter, liefst vlees op brood, 2 stuks vlees bij het avondeten. Tot de dag dat ik met de vrachtwagen 2 uur mocht wachten bij Vion op de dag dat kalfjes geslacht werden. Nooit meer iets anders dan sporadisch een stukje vis kunnen eten zonder me daar echt intens schuldig over te voelen.

    Ik weet dat als je wel zuivel producten eet dat je dan best hypocriet bent omdat je dan nog het stiertjes slachten betaalt. Ook betaal je alsnog dezelfde boer die de kalfjes laat slachten aangezien je hem dan betaalt voor z'n melk. Maar gelukkig kan ik helemaal niet goed tegen zuivel, dus mijn dieet is sowieso 98% vegan. Heb lange tijd 100% vegan geprobeerd maar ik vind die wannabe kaas disgusting en begon me daar met veel sporten echt best wel crappy onder te voelen (wat ik tot op de dag van vandaag eigenlijk best wel jammer vind tbh).
     
    Voor mij is het de bron. Eens per maand een uitzondering maken voor een klein stukje zalm wil ik nog wel doen maar dat is het wel voor mij.
    Betaal liever wat meer voor ietwat mindere macro's en dat het van een plant af komt dan van een beestje.

    Kom zelf van een familie van boeren en heb daar vaak zat dingen gezien die ik achteraf, toen ik volwassen begon te worden, tamelijk fuckup vond.
    Ook voor het werk meerdere keren bij Vion en Van Rooi geweest en daar hield mijn behoefte om vlees te eten van de 1 op de andere dag compleet op.
    Was altijd een die-hard vlees eter, liefst vlees op brood, 2 stuks vlees bij het avondeten. Tot de dag dat ik met de vrachtwagen 2 uur mocht wachten bij Vion op de dag dat kalfjes geslacht werden. Nooit meer iets anders dan sporadisch een stukje vis kunnen eten zonder me daar echt intens schuldig over te voelen.

    Ik weet dat als je wel zuivel producten eet dat je dan best hypocriet bent omdat je dan nog het stiertjes slachten betaalt. Ook betaal je alsnog dezelfde boer die de kalfjes laat slachten aangezien je hem dan betaalt voor z'n melk. Maar gelukkig kan ik helemaal niet goed tegen zuivel, dus mijn dieet is sowieso 98% vegan. Heb lange tijd 100% vegan geprobeerd maar ik vind die wannabe kaas disgusting en begon me daar met veel sporten echt best wel crappy onder te voelen (wat ik tot op de dag van vandaag eigenlijk best wel jammer vind tbh).
    Soja is ook niet zaligmakend als je ziet wat daar voor gekapt (en aan ecosystemen voor gesloopt) wordt.

    Maar ik snap je redenering opzich wel. Is dat wild dan geen optie? Beestjes leven hun leven vrij in de natuur en worden dan geschoten.
     
    Voor mij is het de bron. Eens per maand een uitzondering maken voor een klein stukje zalm wil ik nog wel doen maar dat is het wel voor mij.
    Betaal liever wat meer voor ietwat mindere macro's en dat het van een plant af komt dan van een beestje.

    Kom zelf van een familie van boeren en heb daar vaak zat dingen gezien die ik achteraf, toen ik volwassen begon te worden, tamelijk fuckup vond.
    Ook voor het werk meerdere keren bij Vion en Van Rooi geweest en daar hield mijn behoefte om vlees te eten van de 1 op de andere dag compleet op.
    Was altijd een die-hard vlees eter, liefst vlees op brood, 2 stuks vlees bij het avondeten. Tot de dag dat ik met de vrachtwagen 2 uur mocht wachten bij Vion op de dag dat kalfjes geslacht werden. Nooit meer iets anders dan sporadisch een stukje vis kunnen eten zonder me daar echt intens schuldig over te voelen.

    Ik weet dat als je wel zuivel producten eet dat je dan best hypocriet bent omdat je dan nog het stiertjes slachten betaalt. Ook betaal je alsnog dezelfde boer die de kalfjes laat slachten aangezien je hem dan betaalt voor z'n melk. Maar gelukkig kan ik helemaal niet goed tegen zuivel, dus mijn dieet is sowieso 98% vegan. Heb lange tijd 100% vegan geprobeerd maar ik vind die wannabe kaas disgusting en begon me daar met veel sporten echt best wel crappy onder te voelen (wat ik tot op de dag van vandaag eigenlijk best wel jammer vind tbh).


    Inderdaad. Zie ook wel eens van die boeren over het gras razen met hun grote maai machines. Arme paardebloemen, madeliefjes en andere bloemen/plantjes!

    Daarom eet ik alleen maar vlees.
     
    De veehouderij sectoren zijn gewoon best fokt op. Zie bijv. alle jonge haantjes die in de gehaktmolen verdwijnen.


    Het mag van mij allemaal wel wat humaner. Al merken die kleine haantjes er niks van.
     
    Soja is ook niet zaligmakend als je ziet wat daar voor gekapt (en aan ecosystemen voor gesloopt) wordt.

    Maar ik snap je redenering opzich wel. Is dat wild dan geen optie? Beestjes leven hun leven vrij in de natuur en worden dan geschoten.
    Is opzich een optie, maar sinds dat ik eigenlijk niets dierlijks eet behalve her en der een eitje en soms wat whey hydro ben ik ook van bijna al m'n buik klachten af.
    Ze zijn bezig met een systeem in te voeren in de pluimvee sector dat eieren scant voordat ze uitgebroed worden, die dan kan laten zien of het een kip of een haan wordt, als het blijkt dat het gaat om een haan dan wordt het ei al vernietigd voordat het uberhaupt uit komt. Vind dat een top ontwikkeling.

    Ik dacht in de fase dat ik stopte met vlees ook dat dit een drama zou gaan worden qua sporten en eiwitten, maar heb er met sporten (voor mijn gevoel) geen last van, voel me ook best wel een stuk energieker en heb ook helemaal geen darm discomfort meer. Dus het is weer zo'n geval van: wat voor de een werkt, werkt voor de ander niet. Sinds dat de sportscholen dicht zijn heb ik alle whey hydro ook even uit m'n dieet gegooid en m'n buik heeft nog nooit zo goed gezeten als laatste maand.

    Heb overigens de laatste week wel echt zitten kwijlen bij jouw mega gyros project. Ken de smaak nog goed, weet ook nog heel goed hoe lekker vlees is en vond het ook geweldig voor je hoe lekker je het vond en hoeveel plezier je ermee gehad hebt. Maar voor mij blijkt door trial & error dat ik eigenlijk veruit het beste ga op zo min mogelijk dierlijks.

    Dat punt van die soja klopt inderdaad ook, maarja, moet ergens op leven toch?:roflol:
     
    Ze zijn bezig met een systeem in te voeren in de pluimvee sector dat eieren scant voordat ze uitgebroed worden, die dan kan laten zien of het een kip of een haan wordt, als het blijkt dat het gaat om een haan dan wordt het ei al vernietigd voordat het uberhaupt uit komt. Vind dat een top ontwikkeling.
    Dat is alleen maar voor de bühne, het kuikentje dat in zo’n ei zit op het moment van scannen is zo goed als levensvatbaar.
     
    Dat is alleen maar voor de bühne, het kuikentje dat in zo’n ei zit op het moment van scannen is zo goed als levensvatbaar.
    Ach, de meeste dierenactivisten zijn van die progressieven die bij de homo sapiens abortus tot in de 9e maand promoten.

    Bedrijven zijn dol op voor de bühne, zeker als het kosten scheelt of de omzet verhoogt.
     
    Bedrijven zijn dol op voor de bühne, zeker als het kosten scheelt of de omzet verhoogt.
    Als je daar als werknemer een graantje van meepikt is iedereen blij. Lang leven de diervriendelijke, milieubeschermende en klimaatbewuste circulaire industrie.
     
    Haha ben zeker geen dierenactivist en m'n politieke voorkeur zou ik ook niet omschrijven als "progressief".
    Heb me niet ingelezen in heel dat ei verhaal maar kijk totaal niet op van dat dat voor de "buhne" is. Jammer.

    Ik hou wel van beestjes.
    Maarja ik weet ook dat de keuze om weinig dierlijks te eten vol zit met hypocriet gedrag hoor.
    Wél soms eieren eten? Wél soms whey gebruiken? Een fucking vleesverwerkmachine als huisdier hebben?

    Maarja mijn systeem lijkt het er top op te doen:D
     
    Is opzich een optie, maar sinds dat ik eigenlijk niets dierlijks eet behalve her en der een eitje en soms wat whey hydro ben ik ook van bijna al m'n buik klachten af.
    Ze zijn bezig met een systeem in te voeren in de pluimvee sector dat eieren scant voordat ze uitgebroed worden, die dan kan laten zien of het een kip of een haan wordt, als het blijkt dat het gaat om een haan dan wordt het ei al vernietigd voordat het uberhaupt uit komt. Vind dat een top ontwikkeling.

    Ik dacht in de fase dat ik stopte met vlees ook dat dit een drama zou gaan worden qua sporten en eiwitten, maar heb er met sporten (voor mijn gevoel) geen last van, voel me ook best wel een stuk energieker en heb ook helemaal geen darm discomfort meer. Dus het is weer zo'n geval van: wat voor de een werkt, werkt voor de ander niet. Sinds dat de sportscholen dicht zijn heb ik alle whey hydro ook even uit m'n dieet gegooid en m'n buik heeft nog nooit zo goed gezeten als laatste maand.

    Heb overigens de laatste week wel echt zitten kwijlen bij jouw mega gyros project. Ken de smaak nog goed, weet ook nog heel goed hoe lekker vlees is en vond het ook geweldig voor je hoe lekker je het vond en hoeveel plezier je ermee gehad hebt. Maar voor mij blijkt door trial & error dat ik eigenlijk veruit het beste ga op zo min mogelijk dierlijks.

    Dat punt van die soja klopt inderdaad ook, maarja, moet ergens op leven toch?:roflol:
    Ja ik snap je dilemma opzich wel. Vooral als het je lichaam discomfort oplevert.

    Dat met die eieren heb ik gezien. Mooie technologische ontwikkeling maar ik denk dat de prijs van die eieren nog veel te hoog is voor de meeste mensen. Maar in de toekomst zal het wel goedkoper worden natuurlijk.

    Zelf vind ik dat het ook allemaal beter mag al ben ik zelf niet in de financiële positie om dan maar dagelijks wild te gaan eten. Daarnaast vind ik vlees te lekker om te laten liggen. Wat vaker vis op het bord is ook goed al is die sector ook niet zonder schanden. Tonijn eet ik niet.


    Daarentegen ben ik wel dankbaar aan het beestje dat hij mij voedt en probeer ik echt zo min mogelijk vlees weg te gooien. Vrijwel alles gebruik ik. Is het iig niet voor niets gestorven.
     
    IMG_20220109_093020.jpg

    Ff een refeed met vers brood met eigengemaakte tonijnsalade. De rest van de dag gewoon normale dieet. Maar dat dieet smaakt mij vrij goed. Het is het uren vasten wat het zwaar maakt. Maar ik ga off topic.
     
    Planten hebben ook gevoel.
    Daar mag je als vegetariër ook best een beetje medelijden mee hebben.
    De gruwel van een grasmaaier, of de kweker met zijn ruwe handen die de bijna rijpe vruchten plukt, vlak voordat die rijp zijn voor de dieren.
     
    Is dit weer zo'n niet zo zin in koken daarom staat dit 6 uur te pruttelen en kan zo geserveerd worden in een restaurant prakkie?😌
    Die slowcooker is voor mij wel een uitkomst ja 😬 Mik alles er in, en paar uur later is het klaar.

    D'r zou eigenlijk nog een timer op moeten zitten, zodat het vanzelf aan gaat en rond etenstijd klaar is :o
     
    Die slowcooker is voor mij wel een uitkomst ja 😬 Mik alles er in, en paar uur later is het klaar.

    D'r zou eigenlijk nog een timer op moeten zitten, zodat het vanzelf aan gaat en rond etenstijd klaar is :o
    Tijdschakelaar met stekker lost alle opstart problemen op.
     
    Back
    Naar boven