AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!) (1 bezoeker)

Hoe bak jij je steak?


  • Totaal stemmers
    54

Bezoekers in dit topic

Het heeft alleen weinig met gulash te maken, al ziet het er wel prachtig uit.
In Gulash horen een shitload aan paprika's; geen tomatenpuree maar gulyas kreme ( te koop bij lekkersuithongarije.nl ), je kunt kiezen uit een pittige of normale variant, maar wat mij betreft hoort het een beetje pittig te zijn. Om een goede zoet-zuur-zout-bitter verhouding te krijgen kan je ook nog wat wortel toevoegen, dat maakt het zoet.
Verder moet er karwijzaad in en binden doe je met aardappels; die kook je mee zodat je vanzelf de consistentie tussen soep en stoof krijgt.
Als je het helemaal goed wil doen, dan laat je de pan ook nog een nacht in de koeling staan, dat maakt 'm nog dikker en de smaken trekken goed in.
Probeer maar eens, het is goddelijk.

Waar had je dit recept vandaan?

Wist ik al dat het niet echte goulash is, dat word toch ook anders bereid? En goulash is toch eigenlijk soep in hongarije?
Op google gewoon zoeken en dan wat aanpassen, staan stuk of 100 verschillende. Deze is het lekkerst. :D
Karwijzaad zat er ook in!
Dat van in de koelkast kende ik niet, ik maak vaak stoofvlees 's avonds zodat het daarna hele nacht en de volgende dag tot aan de avond kan intrekken. Koelkast is dus nog beter?

Als ik eieren pocheer leg ik altijd een bord onderin mijn pan zodat het ei niet direct aan hitte wordt blootgesteld. Het water hoeft niet te koken, 80 graden is warm zat. Tegen de kook aan dus.
Azijn of iets dergelijks hoef je niet toe te voegen aan het water, kan de smaak verpesten.

Een bord in de pan? Oke ook eens proberen dan haha.

Uw eitje in wat vershoudfolie draaien en dan in het water leggen. Veel makkelijker! :-)

Dat lijkt me wel handig! Morgen eens proberen, bedankt!
 
Low carb dinner: 210 gr steak du boeuf met een salade!
Recept:
De salade was een probeersel maar zeker de moeite waard!
-2 handjes sla, ik had veldsla en gemengde rucola
-halve paprika
-3 cherry tomaten
-1 bosui
-Wat feta voor er bovenop
Dressing
-1 eetlepel olijfolie
-1 theelepel balsamico azijn
-wat knoflookpoeder
-wat uienpoeder
-peper en snufje zout
Het maken spreekt voor zich. :)
Macros: 354kcal 47e 11k 14v en 3 vezels

2z8ayap.jpg
 
Low carb dinner: 210 gr steak du boeuf met een salade!
Recept:
De salade was een probeersel maar zeker de moeite waard!
-2 handjes sla, ik had veldsla en gemengde rucola
-halve paprika
-3 cherry tomaten
-1 bosui
-Wat feta voor er bovenop
Dressing
-1 eetlepel olijfolie
-1 theelepel balsamico azijn
-wat knoflookpoeder
-wat uienpoeder
-peper en snufje zout
Het maken spreekt voor zich. :)
Macros: 354kcal 47e 11k 14v en 3 vezels

2z8ayap.jpg


Met zo een klein beetje sla ben ik wel niet gevuld. Ik eet minstens een halve krop ijsberg sla, met 1 tomaat en een 4de komkommer, handje noten en en dan nog een 150gr a 200gr kip. Dan heb ik vrij laag in kcal gegeten en zit ik toch goed vol :p
 
Kogelbeef met ui. Zoete aardappel puree met beetje melk en kaneel.

k*t foto doet het niet
 
Laatst bewerkt:
Restje van de BBQ. Couscous, gegrilde courgette en humus. Vlees was natuurlijk allemaal al op...

uploadfromtaptalk1400433556779.jpg
 
Iemand ervaring met whey perfection peach mango? Heb deze gisteren binnengekregen, had hiervoor altijd andere smaken (watermeloen, cookies, aardbei etc). Deed deze net in de blender met bevroren fruit en sojamelk om een ontbijtsmoothie te maken en er kwam in ene een fluff uitrollen :p.

Ik blij want stond net op het punt om caseïne te bestellen, speciaal om om fluffs te kunnen maken

ik heb deze al gehad en vond 'em wel lekker. Maak altijd een shake in de blender met amandelmelk;)
 
Dafq zilvervliesrijst moet 20min koken heb ik gezien in de winkel!

Zijn er winkels waar er een andere versie is die sneller klaar is misschien?
 
Ja dat met die rijst snap ik ook geen hol van idd. De ah basic ( 1 kilo voor 95 cent !! ) kook je in 25 min, en die van lassie is wel in 8 min klaar. maargoed vind die veel te duur.


amw55i.jpg


2h4lutc.jpg
 
wut ik heb nog nooit rijst gehad die langer dan 11 minuten maximaal moet koken. Wist niet eens dat het bestond :o


wat van m'n insta geplukt:
broccoliburgers met tomaten+hutenkase en vegagehakt+tauge, superrandom maar wel lekker :p
pastasalade met avocado, ei, hutenkase en tomaat
protein pancakes met pindakaas en banaan
aardappels uit de oven + spinazie + omelet + tofu en wokgroenten + hutenkase + light mayo
2yyqqo9.jpg
 
Ja dat met die rijst snap ik ook geen hol van idd. De ah basic ( 1 kilo voor 95 cent !! ) kook je in 25 min, en die van lassie is wel in 8 min klaar. maargoed vind die veel te duur.

zijn vooral de goedkopere merken is mij al opgevallen, misschien dat die andere merken iets van stoom gebruiken bij de bereiding waardoor ze al een beetje gaar zijn?

mooie maaltijden hierboven! vraag me wel altijd af hoe die vegetariers aan hun eiwitten komen, of is tofu etc eiwitrijk?
 
Ja tofu is wel oke, verder heb ik niet zo heel veel vleesvervangers (veel zijn hoog in kcal of vet of koolhydraten en ben aan het cutten). Dus ik heb tofu, vegagehakt, quorn en verder veel eieren, hutenkase, whey. Kom wel aan de 2gr per kg lichaamsgewicht iig :D
 
Ja tofu is wel oke, verder heb ik niet zo heel veel vleesvervangers (veel zijn hoog in kcal of vet of koolhydraten en ben aan het cutten). Dus ik heb tofu, vegagehakt, quorn en verder veel eieren, hutenkase, whey. Kom wel aan de 2gr per kg lichaamsgewicht iig :D

ohja, probeer ook quinoa eens ipv rijst, bevat geloof ik ook 13gram/100

goed dat je het haalt, je laag BW helpt daar ook wel in mee ;)
 
Chocolade mug cake (magnetron cake)
2r5q2xe.jpg




Appel chocolade eiwit muffins

dlj15d.jpg

 
Back
Naar boven