XXL Nutrition

Post pics+specs van je HT, Audio, gaming en video-gear

Bezoekers in dit topic

larsv

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
12 jan 2010
Berichten
100
Waardering
4
Lengte
1m89
Massa
88kg
Bij het lezen van het film-review topic had ik toch de indruk dat er enkele echte filmliefhebbers zijn. Nu was ik benieuwd hoe die liefhebbers hun filmpjes bekeken. ;)
Titel vertelt het doel van het topic al. Leuk om te vermelden is ook waarom je voor het een of ander product (niet) hebt gekozen of wat je goed – minder goed – slecht vindt aan je tv, playstation of geluidsinstallatie. Wat zijn jou upgradeplannen of wat heb je op het oog? Geef je veel om goed geluid/beeld?


Ik zal starten:
Specs van mijn ‘hometheater’


Mediaplayer:
Asus O!play hdpr-1 (beeldkwaliteit is dankzij upscaling zeer goed te noemen, alleen reageert het menu niet snel genoeg en is de maximale doorspoelsnelheid 32x)

TV:
Wegens het geld(het gebrek hieraan), en tegenwerkende ouders, geen tv voor mij, maar een 23” monitor: Dell Ultrasharp U2311H. Wel een IPS paneel (kijkhoeken en kleurweergave is enorm veel beter dan doorsnee TN paneeltjes van de goedkope monitoren). Waar een IPS monitor van deze grootte meestal +/- 350 kost heb ik de mijne voor 190 inclusief verzenden kunnen krijgen (en ouders hebben betaald :))

Audio:
El Cheapo 4.1 systeempje van US Blaster (gekocht toen ik 11 was ofzo), waarvan ik nu alleen maar de frontluidsprekertjes van aansluit (geen zin om kabels te trekken door kot):(

Mediaverzameling:
+/- 55 gig aan muziek, en ongeveer 200 films. Enkele in 1080p, enkele 720p en beetje meer in 540p (zoek op HDlite bij www.torrentz.com --> zeer goede beeldkwaliteit, covers en subs (engels en vaak ook NL) en 2CH audio netjes in mapjes erbij. 1,5 tot 2,5 gig per film zo). De rest is in Divx kwaliteit (van toen downloadlimiet nog 25 gig was). Als ik geen downloadlimiet had ( Een dikke welgemeende ‘F*ck you’ richting telenet en belgacom etc.), downloade ik wel meer in 1080p…

HD:
Op het moment de 500 gig op mijn laptopje die al vol staat + 320 gig extern schijfje dat vol staat.

Upgradeplannen:
-2 Terabyte extra opslag is on his way
-Mooi 2.0 of 2.1 systeem (budget ongeveer 500-600 euries). Surround moet ik niet hebben want ik heb geen DVD/BR die dat ondersteunt. Ik ga eens bij Intosurround kijken/luisteren in Eindhoven voor een setje XTZ satellieten (en misschien een subje) i.c.m. een onkyo stereo versterker ofzo.
- Misschien mijn oude xbox mee naar kot nemen

Foto’s heb ik helaas (nog) niet. Geen camera :(
Ik ben benieuwd naar de Specs van mede-DBB'ers, en met name van Big T, aangezien hij bij mij echt als een filmliefhebber overkomt
 
Niet echt een film liefhebber neig iets meer richting de Tv series. Altijd wel handig om een shit load aan tv series en films op je com te hebben. Altijd wel lachen om wat afleveringen te kijken of een filmpje.

Specs: 24'' Acer Full HD scherm + 5.1 X530 van Logitech echt een topset!
Daarnaast volgens mij 5 of 6 harde schijven, met een totaal van 2,5TB.

Verzameling:
800+ Albums / 25.741 nummers
339 Films
106 Tv Series / Aantal afleveringen ga ik niet tellen :D

Opzich mis ik nog wel paar tv series die ik zou willen hebben, maar zo blijf ik bezig. Vind 2,5TB wel zat. Al is het wel verleidelijk, kon eerst 2TB kopen voor 80 euro extern. Wie weet wat voor later, is wel handig om een media collectie te hebben van 10TB.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Rechts -10 links -12 :cool:
 
Back
Naar boven