XXL Nutrition

RBN full body (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Training 7:
Squat:
3 x 8 x 70kg (+4kg)
Bench press:
3 x 5x 80kg (+4kg)
Barbell row
3 x 8 x 60kg
Crunches:
3 x 15 x bw
Plank:
2 x 1 minuut


Voeding:
kcal: 2038
E: 158g
K: 224g
V: 51g


Gewicht:
78.4kg in de ochtend na opstaan.

Toelichting:
Training iets aangepast ten opzichte van geplande training. Alle sets hierboven zijn exclusief opwarmen. Bij squatten merk ik dat ik meer aan kan, maar helaas gaat dit niet lukken in verband met het materiaal dat ik tot mijn beschikking heb. Dus hier ga ik focussen op meer herhalingen en/of sets.

Bij het bankdrukken merk ik dat ik bij dit gewicht weer last krijg van mijn linkerpols. Altijd hetzelfde liedje vanaf ongeveer 80kg. Fikse steken door de pols. Kracht gaat niet achteruit hierdoor, maar mentaal houdt het me tegen om te verhogen of meer reps te maken.

Al met al tevreden met deze training. Ongeveer een uur bezig geweest en alles met een goede techniek kunnen uitvoeren. Voeding om en nabij 400 kcal minder dan normaal in verband met overschot van 400 kcal gisteren.
 
Voeding:
kcal: 2390
E: 177g
K: 174g
V: 108g


Gewicht:
78.3kg in de ochtend na opstaan.

Weekgemiddelde:
78.5kg (-1.1kg ten opzichte van start)

Toelichting:
Stats van gisteren (zondag). Vanavond training op het programma. Merk dat ik toch al iets ben afgevallen en dat ik ten opzichte van 2 weken terug al iets omlaag ben in gewicht. Ik houd dit aantal kcal dus nog even aan. Gewichten kan ik nog verhogen en gewicht is iets aan het dalen (deze ochtend 78.0kg en dus eindelijk iets van beweging weer).
 
Laatst bewerkt:
Training 8:
Bench press:
5x 5 x 76kg (+2kg ten opzichte van laatste 5 x 5 bench press)
Squat:
3 x 6 x 76kg (+6kg)
OHP:
3 x 6 x 50kg (+4kg, veel moeite met laatste twee herhalingen)
Barbell row
3 x 8 x 60kg


Voeding:
kcal: 2406
E: 185g
K: 157g
V: 112g


Gewicht:
78.0kg in de ochtend na opstaan.

Toelichting:
Redelijke training. Rust tussen setjes verhoogd met 30 seconden naar 2,5 minuut tussen elke set. Op elke oefening kunnen plussen, behalve de barbell row. Aangezien deze woensdag of donderdag focus heeft, besloten om deze op zelfde gewicht als vorige keer te houden, aangezien ik vrij vermoeid begon te raken op het einde van de training.
 
Training 9:
Barbell row:
5 x 5 x 62kg (+2kg)
Bench press:
3 x 8 x 72kg (+2kg)
Barbell lunges:
3 x 8 x 42kg (+2kg)
Dumbell side raises:
2 x 12 x 6kg


Voeding:
kcal: 2406
E: 177g
K: 160g
V: 101g


Gewicht:
78.1kg in de ochtend na opstaan.

Toelichting:
Besloten om vanaf nu alleen nog de trainingsdagen te loggen. Rustdagen en kcal op rustdagen zijn ook niet zo heel interessant haha.
Vandaag klote training. Weinig kracht. Ten opzichte van begin log op deze training 2 kg kunnen plussen op 1e drie oefeningen. Side raises zijn erg licht, maar had geen zin om gewichten te veranderen. Biceps curls weggelaten, omdat ik een aanhechting in de binnenkant van de elleboog al 2 dagen voel 'zeuren'. Wellicht eens tijd om een dag langer rust te nemen tussen training. Qua gevoel slechtste training tot nu toe helaas. Volgende keer beter.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn schema iets aangepast en zal vanaf vandaag op deze manier trainen:

Training maandag
Squat 4 x 6
Bench 4 x 6
Row 4 x 6
Side raises 3 x 8

Training woensdag
Deadlift 4 x 6
Lunges 4 x 6
OHP 4 x 6
Dumbell flys 4 x 8

Training vrijdag

Squat 4 x 6
Bench 4 x 6
Row 4 x 6
Side raises 3 x 8

De oefeningen blijven veelal gelijk, maar de verdeling in sets/herhalingen iets aangepast. Omdat ik bij sommige oefeningen niet meer gewicht kan toevoegen wegens gebrek aan goed materiaal, zal ik bij maximaal gewicht herhalingen of sets gaan toevoegen.
 
Training 10:

Bench press:
12 x 30kg
12 x 40kg
8 x 50kg
8 x 60kg
4 x 6 x 80kg (+4kg)

Barbell Row:
10 x 40kg
10 x 40kg
8 x 60kg
4 x 6 x 64kg
(+4kg)

Voeding:

kcal: 2430
E: 183g
K: 232g
V: 81g

Gewicht:
78.3kg in de ochtend na opstaan.

Toelichting:
Training niet kunnen afmaken vanwege onweer en harde regen buiten. Onder het afdak nog even verder kunnen gaan, maar al snel werd ook onder het afdak alles nat. Eigenlijk stond squatten en side raises nog op het programma, maar dit zal ik dan morgen doen. Gewicht is nu gemiddeld 300 gram lichter ten opzichte van vorige week. Dus val langzaam af, kcal blijven dus nog even gelijk.
 
Training 11:

Squat:
8 x 40kg
8 x 60kg
4 x 6 x 80kg
8 x 40kg

Bench press:
12 x 40kg
8 x 60kg
4 x 6 x 80kg

Barbell Row:
10 x 40kg
8 x 60kg
4 x 6 x 64kg


Side raises:
3 x 8 x 8kg


Voeding:

kcal: 2126
E: 159g
K: 256g
V: 46g

Gewicht:
78.5kg in de ochtend na opstaan. Gemiddeld 400 gram gezakt ten opzichte van 1 week eerder. Deze ochtend gewicht wat hoger omdat ik gisteren +600 kcal had gegeten ten opzichte van schema.

Toelichting:
Vanochtend voor het werk getraind. Pijn in binnenkant elleboog blijft aanhouden. Wel nog te doen, maar wel in de gaten blijven houden. Lichaamsgewicht gaat nog omlaag, terwijl ik gewichten kan verhogen of stabiel blijven. Vrijdag weer proberen te verhogen.
 
Training 12:

Deadlift:
12 x 40kg
10 x 50kg
8 x 60kg
4 x 6 x 80kg

OHP:
8 x 40kg
4 x 6 x 46kg

One legged squat:

4 x 8 x BW

Voeding:

kcal: 2327
E: 182g
K: 232g
V: 72g

Gewicht:
78.1kg in de ochtend na opstaan.

Toelichting:
Kortere training vandaag. Het weer sloeg om, dus laatste twee oefeningen die gepland stonden niet kunnen doen. In de plaats daarvoor met behulp van de trap in de woonkamer nog one legged squat gedaan. Stelde niks voor, maar goed. Deadlift na lange tijd weer toegevoegd. Rustig opbouwen in verband met blessure onderrug die voorheen heftig opspeelde na deadlift. Op dit gewicht nu nog geen last. Misschien ook goed om even iets rustiger te trainen vandaag i.v.m. linkerarm (binnenkant elleboog), die heb ik afgelopen dagen goed gevoeld na de training van maandag.

Qua gewicht weer iets omhoog gegaan na het weekend, maar verwacht de laatste dagen van deze week naar getal in de 77kg te droppen. Doel voor volgende week is dan om de 78kg ook niet meer te zien voorlopig.
 
Training 13:

Squat:
8 x 40kg
8 x 60kg
4 x 6 x 82kg (+2kg)

Bench press:
12 x 40kg
4 x 8 x 70kg

Barbell Row:
10 x 40kg
4 x 6 x 60kg


Voeding:

kcal: 2198
E: 174g
K: 195g
V: 75g

Gewicht:
78.1kg in de ochtend na opstaan.

Toelichting:
Squat +2 kg ten opzichte van maandag. Bench en Row bewust gewicht iets lager gepakt, omdat ik gisteren ook heb getraind.
Maandag weer proberen te verhogen ten opzichte van afgelopen maandag. Nu even 3 dagen rust, misschien nog wat core oefeningen in het weekend.
 
Even door je logje gescrold. Die elleboog van je? Enig idee of gevoel door welke oefening het zou kunnen komen.
 
Even door je logje gescrold. Die elleboog van je? Enig idee of gevoel door welke oefening het zou kunnen komen.
Ik vermoed zelf bij de bench press. Dit is ook de oefening waarbij ik hem het meest voel. Denk dat het vooral komt door het optillen van de stang uit de houders. Deze staan bij het Kettler bankje erg dicht bij elkaar. Heb het gevoel dat dit het probleem is geweest.
Na training gisteren op dit moment geen noemenswaardige last meer, dus hoop dat het na het weekend voorbij is!
 
Training 14:

Squat:
warming up
4 x 6 x 86kg (+4kg)

Bench press:
warming up
4 x 6 x 83kg (+3kg)

Barbell Row:
warming up
4 x 6 x 66kg
(+6kg)

Wandelen:
1,5 uur (ongeveer 8 kilometer)


Voeding:
kcal: 2200
E: 191g
K: 185g
V: 75g

Gewicht:
77.9kg in de ochtend na opstaan.

Toelichting:
Squat +4 kg ten opzichte van vorige week maandag. Bench +3kg ten opzichte van vorige week. Op de row het meest kunnen plussen met 6kg extra ten opzichte van vorige week.
Na de training nog 1,5 uur gewandeld met mijn vrouw en onze hond. Calorieën vandaag 200 lager gehouden t.o.v. schema. Eventueel ‘sparen’ voor later in de week. Qua gewicht doel voor vorige week bereikt, de week kunnen beginnen onder de 78 kilogram.
 
Laatst bewerkt:
Training 15:

Deadlift:
Warming up
3 x 6 x 90kg (+10kg)

OHP:
Warming up
3 x 6 x 48kg (+2kg)

Dumbell Flys:
Warming up

3 x 10 x 18kg

Voeding:

Om en nabij 2200 kcal.

Gewicht:
77.7kg in de ochtend na opstaan.

Toelichting:
Om 05.45 uur begonnen op lege maag vanwege het warme weer in de loop van de dag. Vanwege tijdnood dus 1 setje overal ingekort. Deadlift +10kg kunnen bijleggen, ging over het algemeen met gemak, maar voelde wel weer mijn onderrug/bilspier rechts, dus even aankijken hoe dit ontwikkelt komende dagen. Anders ga ik bij de deadlift toewerken naar 1 set met hoog gewicht. OHP kunnen verhogen, had ook makkelijk een 4e set ingezeten. Ik lift deze nu vanaf de grond, volgende week weer in de sportschool, dus verwacht dan meer te kunnen verhogen.
Flys met gemak, kan helaas niet veel meer bijleggen op de dumbells, omdat ik bepaalde schijven mis. Gewicht is vanaf het begin van de week onder de 78. Verwacht een halve kilo te verliezen ten opzichte van vorige week. Maandag en dinsdag 200 kcal minder gegeten. Vandaag probeer ik ook op 2200 uit te komen, maar als het 2400 wordt, is het ook geen ramp.
 
Laatst bewerkt:
Ja ken het die OHP s thuis doen en die nog eens van de grond tillen. Is al een rep op zich haha. En verder op lege maag trainen heb dat vorig jaar in augustus gedaan toen ik terug begon, maar dat werkte niet meer toen ik terug stilaan richting oud niveau ging. Toen aangepast dat ik een uur op voorhand toch zeker genoeg binnen heb.

keep up the progressie :D
 
Ja ken het die OHP s thuis doen en die nog eens van de grond tillen. Is al een rep op zich haha. En verder op lege maag trainen heb dat vorig jaar in augustus gedaan toen ik terug begon, maar dat werkte niet meer toen ik terug stilaan richting oud niveau ging. Toen aangepast dat ik een uur op voorhand toch zeker genoeg binnen heb.

keep up the progressie :D
Haha ja. Was in het begin even wennen, maar het lukt wel aardig nu. In de sportschool is het net wat meer comfortabel. Ik heb voor de sluiting van de sportschool altijd op lege maag getraind, met alleen een cafeïne supplement. Tot een bepaalde hoogte werkt het inderdaad, maar het is fijner om al wat in de maag te hebben. Volgende week woensdag en vrijdag weer naar de sportschool. Om 05.00 uur in de ochtend ingeschreven, zodat ik waarschijnlijk met niet al te veel anderen aanwezig ben en in een keer door kan trainen op de volgorde die ik voor ogen heb. Helaas zal het dan ook op lege maag worden haha :o
 
Training 16:

Squat:
warming up
1 x 6 x 86kg
2 x 6 x 80kg


Bench press:
warming up
4 x 6 x 80kg

Barbell Row:
warming up
3 x 6 x 62kg


Voeding:
kcal: 2400
E: 187g
K: 255g
V: 62g

Gewicht:
77.2kg in de ochtend na opstaan.

Toelichting:
Training niet helemaal geweldig. Begonnen met bankdrukken, vervolgens Barbell Row en op het einde gaan squatten. Dit kan ik voortaan beter als eerste oefening plannen, aangezien ik weinig energie over had (training wederom op lege maag in de ochtend). Daarnaast begon de zon volop te schijnen en werd het behoorlijk warm. Benen lopen achter en zodra de gym weer open is, wil ik hier ook wat meer focus op leggen. Weet alleen nog niet precies hoe.

Gewicht gaat nog steeds omlaag. Gemiddeld gezien 100 kcal minder gegeten deze week ten opzichte van vorige week (2300 kcal gemiddeld vs 2400 gemiddeld).
Deze week zit ik nu gemiddeld op 0.5kg minder gewicht vs vorige week. Komende 14 dagen ga ik dus naar 2300 kcal ipv 2400.
 
Ja squatten zou ik sowieso eerst doen. En benen die achterlopen. Ken het.. Maar het is wat het is.. Aanpakken die handel 😁

Je gaat nog wel eventjes kunnen doorgaan met stats evenwaardig met je bench
 
Ja squatten zou ik sowieso eerst doen. En benen die achterlopen. Ken het.. Maar het is wat het is.. Aanpakken die handel 😁

Je gaat nog wel eventjes kunnen doorgaan met stats evenwaardig met je bench
Ja absoluut! Bench is eigenlijk altijd het sterkst geweest van de drie, rug begint nu bij te trekken qua kracht. Heb het idee dat ik daar best nog wel wat bij kan leggen volgende week.

Het gekke is ook: ik heb eerder het idee dat ik met de BP sneller zou kunnen groeien dan met mijn benen, zo zwak voelt het. Weet ook niet of ik qua groei van benen wellicht meer moet gaan focussen op andere oefeningen.
 
Ja absoluut! Bench is eigenlijk altijd het sterkst geweest van de drie, rug begint nu bij te trekken qua kracht. Heb het idee dat ik daar best nog wel wat bij kan leggen volgende week.

Het gekke is ook: ik heb eerder het idee dat ik met de BP sneller zou kunnen groeien dan met mijn benen, zo zwak voelt het. Weet ook niet of ik qua groei van benen wellicht meer moet gaan focussen op andere oefeningen.

Als je louter gaat squatten zullen je benen ook wel groeien. Maar als je alles eruit wil halen misschien wat isoleren. Zou ik squat als kracht referentiepunt nemen en dan legpress, extension en leg curl om te isoleren ofzo. Zelf boeit het mij niet meer. Wil nog wel dikkere poten, maar als ik nu al de beperkingen opmerk van broeken, werkbroeken etc. Ben al blij dat tegenwoordig de large maten qua t shirt wel oke zijn.
 
Training 17:

Squat:
warming up
3 x 5 x 88kg (+2kg)

Bench press:
warming up
3 x 5 x 80kg

Barbell Row:
warming up
3 x 5 x 70kg (+4kg) (PR)


Voeding:
kcal: 2300
E: 190g
K: 214g
V: 65g

Gewicht:
77.4kg in de ochtend na opstaan.

Toelichting:
Vanwege tijdgebrek voor het werk 3 sets ipv 4 aangehouden. Squat naar voren gehaald en 2kg verhoogd. Dit ging redelijk, maar tussen 2 containers niet ideaal haha. Containers verschuiven met oppakken van bar dus dan is het met terugleggen lastig. Bench gelijk gehouden om kracht over te houden voor Barbell Row. Deze kunnen verhogen met 4kg. Hoogste wat me gelukt is tot nu toe op deze oefening. Vanavond nog enkele core oefeningen en een wandeling op de planning. Voeding staat gepland op 2300 kcal max.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven