Fitness Seller

RBN full body (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ja 10 kilo doet al veel :D maar nog steeds goed bezig hier!!
 
Training 28:

HS plate loaded leg press:
4 x 5 x 190 kg

Bench press:
Warming up
5 x 90 kg
4 x 90 kg
6 x 80 kg
6 x 80 kg

Pull ups:
4 x 8 x BW

Cardio:
15 minuten fietsen + in de avond 8 km wandelen


Voeding:
kcal: 2317
E: 186g
K: 219g
V: 72g

Gewicht:
76.2 in de ochtend. Gewicht deze week hoger dan vorige week. Lijkt te stagneren/zelfs iets te verhogen ondanks meer beweging ten opzichte van vorige week. Nog geen reden tot paniek. Mocht dit nog een week aanhouden, dan zit ik op een plateau en zal ik moeten verlagen. In eerste instantie niet trainingsdagen naar 2000 kcal en trainingsdagen 2300 kcal.

Toelichting:
Geen geweldige training. Vroeg op, (te) weinig geslapen en weinig energie/motivatie. Deze week nog 1 keer trainen. Denk aanstaande zaterdag of zondag. Volgende week iets meer rust pakken.
 
Training 28:

HS plate loaded leg press:
3 x 5 x 200 kg (+10 kg)

Seated calve raises:
3 x 12 x 40 kg

Bench press:
Warming up
5 x 90 kg
5 x 90 kg
5 x 85 kg


Barbell row:
Warming up
5 x 75 kg

5 x 70 kg

5 x 65 kg

OHP:
Warming up
5 x 55 kg (+5 kg)

5 x 50 kg
5 x 50
kg

Cardio:
30 minuten loopband (± 220 kcal)


Voeding:
kcal: 2302
E: 163g
K: 264g
V: 63g

Gewicht:
75.8 in de ochtend na opstaan. Na aantal dagen op plateau gezeten te hebben, afgelopen 2 dagen weer gezakt.

Meting:
Omtrek middel: 86 cm (94 bij start)
Omtrek heup: 96 cm
Omtrek nek: 39 cm

Toelichting:
Fijne training. Overal voor mijn gevoel een goede techniek, behalve eerste set barbell row. OHP loopt bij 55 kg wel tegen de max op het moment. De setjes met 50 gingen met gemak. Ook hier is de lijn tussen fijn werkgewicht en falen erg dun, idem als bij squat. Misschien dat ik moet focussen op meer reps proberen toe te voegen als overload i.p.v. gewicht verhogen. Morgen rustdag, wellicht nog cardio en wat core oefeningen.
 
Uiteindelijk ga je toch die 5 reps niet meer halen, maar dat is dan in mijn ogen weer geen falen. Ik persoonlijk zou die low reppers stilaan ook gaan opzoeken of om eens te deloaden een week en de laatste topweek te herproberen ofzo en misschien dat je dan nog even door kan. Maar je bent ook aan het afvallen en wie weet waar zit de sweet spot waarbij je kracht gaat afnemen...
 
Ik persoonlijk zou die low reppers stilaan ook gaan opzoeken of om eens te deloaden een week en de laatste topweek te herproberen ofzo en misschien dat je dan nog even door kan.
Goeie tip idd, thanks! Ik denk dat als ik gemiddeld op 75 kg zit, ik een weekje ga deloaden. Dat zal vanaf nu een week of 2/3 zijn ongeveer.

Wat betreft het afvallen heb je ook gelijk idd. Uiteindelijk stopt de progressie natuurlijk met een kcal tekort.

Eens kijken of het deloaden dan zin heeft en als ik daarna weer tegen een plateau loop, is het een kwestie van proberen vast te houden. Wil nog zo’n 3/4% zakken qua vetpercentage, voordat ik een lean bulk kan starten.

Denk dat ik er niet aan ga ontkomen om dan nog ongeveer 4 weken te zakken naar 2000 kcal als ik op 75 kg zit.
 
Goeie tip idd, thanks! Ik denk dat als ik gemiddeld op 75 kg zit, ik een weekje ga deloaden. Dat zal vanaf nu een week of 2/3 zijn ongeveer.

Wat betreft het afvallen heb je ook gelijk idd. Uiteindelijk stopt de progressie natuurlijk met een kcal tekort.

Eens kijken of het deloaden dan zin heeft en als ik daarna weer tegen een plateau loop, is het een kwestie van proberen vast te houden. Wil nog zo’n 3/4% zakken qua vetpercentage, voordat ik een lean bulk kan starten.

Denk dat ik er niet aan ga ontkomen om dan nog ongeveer 4 weken te zakken naar 2000 kcal als ik op 75 kg zit.

Ben benieuwd hier.. Ik zoek over een jaar denk ik ook richting de 75kg te gaan. Nu even voldoende kracht kweken en als die doelen behaald zijn ga ik het ook eens proberen. Zal hier wel maar max 4 kilo worden. Meer zie ik niet zitten
 
Zal hier wel maar max 4 kilo worden. Meer zie ik niet zitten
Qua afvallen bedoel je, max 4 kilo eraf? Zo'n acht weken qua cutten denk ik dan? Lijkt me een mooie tijd idd.

Ik heb zelf de fout gemaakt dat ik (toen ik weer begon 2 jaar terug) te snel ben gezakt naar 2000 kcal, vooral tijdens Stronglifts. Heb zeker 1 jaar tot 1,5 jaar toen 2000 kcal max gegeten. Ben van 86 kg naar 71.5 kg gezakt toen. Kon ook eigenlijk niet veel anders, aangezien ik denk ik een vetpercentage had van 23/25% ofzo.

Nu merk ik dat ik op 2300 kcal veel langer kracht kan vasthouden en veel minder de vervelende kanten van het cutten ervaar. Dus heb eigenlijk ook weinig behoefte om lang terug te gaan naar 2000 kcal, want ik weet dat ik op een bepaald moment daar heel chagrijnig van wordt en daarin ga doorslaan (constant alleen nog maar met voeding bezig zijn als een obsessie). Dat ervaar ik momenteel niet. Ik hoef ook niet per se 10% te staan, maar rond de 12/13% zou ik prima vinden. Vanuit daar zou ik dan weer rustig bulken tot waar ik nu sta (16% ongeveer) max en dan weer terug naar 12/13.
 
Qua afvallen bedoel je, max 4 kilo eraf? Zo'n acht weken qua cutten denk ik dan? Lijkt me een mooie tijd idd.

Ik heb zelf de fout gemaakt dat ik (toen ik weer begon 2 jaar terug) te snel ben gezakt naar 2000 kcal, vooral tijdens Stronglifts. Heb zeker 1 jaar tot 1,5 jaar toen 2000 kcal max gegeten. Ben van 86 kg naar 71.5 kg gezakt toen. Kon ook eigenlijk niet veel anders, aangezien ik denk ik een vetpercentage had van 23/25% ofzo.

Nu merk ik dat ik op 2300 kcal veel langer kracht kan vasthouden en veel minder de vervelende kanten van het cutten ervaar. Dus heb eigenlijk ook weinig behoefte om lang terug te gaan naar 2000 kcal, want ik weet dat ik op een bepaald moment daar heel chagrijnig van wordt en daarin ga doorslaan (constant alleen nog maar met voeding bezig zijn als een obsessie). Dat ervaar ik momenteel niet. Ik hoef ook niet per se 10% te staan, maar rond de 12/13% zou ik prima vinden. Vanuit daar zou ik dan weer rustig bulken tot waar ik nu sta (16% ongeveer) max en dan weer terug naar 12/13.

Ja inderdaad een 4 a 5 kilo. Heb ook bijna een jaar op 87kg gestaan. Altijd verzadigd en mooie massa aan overgehouden, echt wel! Weet momenteel wel niet hoeveel Kcals ik eet. Ik ben een gevoelsmatige eter en zorg gewoon dat ik géén honger heb :D. Vroeger wou ik altijd 10% staan op 80kg, maar dat hoeft al lang niet meer. Ik zie me gestaag nog een beetje massa aanzetten als natty, maar is géén noodzaak. Die tevredenheid en we zien wel wat komt houding is een verademing. Wel heb ik dan wel krachtdoelen waar ik me aan vasthou.

Ja die relaxte houding zal mentaal zeker goed doen ;)
 
Ik ben een gevoelsmatige eter en zorg gewoon dat ik géén honger heb :D.
Dit lijkt me we heel relaxed. Merk dat ik zelf 24/7 bezig ben met MyFitnessPal en aan het plannen ben.

Ergens geeft het een gevoel van controle, maar downside is dat die controle ook lastig op te geven is, vind ik.
 
Dit lijkt me we heel relaxed. Merk dat ik zelf 24/7 bezig ben met MyFitnessPal en aan het plannen ben.

Ergens geeft het een gevoel van controle, maar downside is dat die controle ook lastig op te geven is, vind ik.

Weet je ik ben ooit begonnen met louter de eiwitten en maakte toen vooruitgang en viel zelfs af. Dan meer beginnen eten en echt gek beginnen doen met voeding, wat achteraf op niks sloeg. Nu eet ik wel dagelijks bijna alles hetzelfde buiten het avondeten wat mag zijn wat het wil. s avonds durf ik ook wel pizza eten nog, maar dat is recent. Heb gemerkt dat ik best nog iets meer mag snoepen :D. Nu verder eet ik echt basic: banaan, granola(quaker+melk), 3 boterhammen(met pak kipfilet), potje skyr yogurt(smaak), eiwitshake(+ havermout), soms zo een havermoutreep/notenreep, avondeten(kan van alles zijn), 250gr kwark met fruit(momenteel seizoen blauwe bessen) en dat is het zo wel. vind het best nog weinig, maar afvallen doe ik niet. EN dit voelt niet gedwongen, ben geleidelijk dit gaan doen door wat aan te passen over de tijd heen. en dit doe ik nu ondertussen toch meer dan een halfjaar zo.

Zoals jij dat doet met een App, dat kan ik gewoon niet. dat voelt te gedwongen. De controle zit bij mij nu vooral in de gewichten die ik verplaats. Mede ook doordat ik tevreden ben met mijn fysiek voor nu. De weegschaal gebeurd nu vaak om de 2 weken een keertje.
 
Weet je ik ben ooit begonnen met louter de eiwitten en maakte toen vooruitgang en viel zelfs af. Dan meer beginnen eten en echt gek beginnen doen met voeding, wat achteraf op niks sloeg. Nu eet ik wel dagelijks bijna alles hetzelfde buiten het avondeten wat mag zijn wat het wil. s avonds durf ik ook wel pizza eten nog, maar dat is recent. Heb gemerkt dat ik best nog iets meer mag snoepen :D. Nu verder eet ik echt basic: banaan, granola(quaker+melk), 3 boterhammen(met pak kipfilet), potje skyr yogurt(smaak), eiwitshake(+ havermout), soms zo een havermoutreep/notenreep, avondeten(kan van alles zijn), 250gr kwark met fruit(momenteel seizoen blauwe bessen) en dat is het zo wel. vind het best nog weinig, maar afvallen doe ik niet. EN dit voelt niet gedwongen, ben geleidelijk dit gaan doen door wat aan te passen over de tijd heen. en dit doe ik nu ondertussen toch meer dan een halfjaar zo.

Zoals jij dat doet met een App, dat kan ik gewoon niet. dat voelt te gedwongen. De controle zit bij mij nu vooral in de gewichten die ik verplaats. Mede ook doordat ik tevreden ben met mijn fysiek voor nu. De weegschaal gebeurd nu vaak om de 2 weken een keertje.
Herkenbaar. Ik eet zelf ook veel dezelfde dingen behalve het avondeten. En dan ook heel basic. Havermout, banaan, kipfilets, brood, af en toe vis en extra groenten. Fijne manier waarop je het nu doet inderdaad, geeft ook rust lijkt me.

Merk dat ik een poos terug veel te veel bezig geweest ben met elke kcal tellen. Mezelf niets meer gunnen, bij sociale gelegenheden dingen afslaan enzo. Dat heb ik deze cut minder, ook omdat ik wat ruimte heb ten opzichte van de 2000 kcal max. 2300/2400 geeft mij net de ruimte om het relaxed door te komen en te cutten tot een vetpercentage wat ik zelf acceptabel vind. De app loslaten is me voor nu nog wat vroeg haha.
 
Training 29:

Bench press:
Warming up
6 x 80 kg
6 x 80 kg
6 x 80 kg

Barbell row:
Warming up
8 x 55 kg
8 x 55 kg
8 x 55 kg

Low incline dumbell press:
3 x 10 x 18 kg

Lateral pulldown:
3 x 10 x 57 kg

Triceps pushdown:
3 x 8 x 21.25 kg

EZ-bar bicep curls:
3 x 8 x 28 kg

Face pulls:
2 x 15 x 8.75 kg

Side raises:
2 x 15 x 4 kg

Cardio:
35 minuten fietsen (± 200 kcal verbrand)


Voeding:
kcal: 2302
E: 185g
K: 210g
V: 76g

Gewicht:
75.6 in de ochtend na opstaan.

Toelichting:
Gestart met het intermediate UB/LB schema uit de stickies. Denk dat dit mijn lichaam net iets meer hersteltijd gaat bieden, omdat ik spiergroepen 2 keer per week ga aanpakken in plaats van 3 keer per week.
Deze training was vooral bedoeld om even te kijken waar ik ga starten met gewichten. Heb ook de gewichten op de bench press en de barbell row even wat verlaagd, om mezelf wat rust te gunnen tijdens de cut.
De face pulls zijn op een multistation gedaan, waarvan het gewicht erg laag lijkt. Op een ander station gaf het gewicht 23 kg aan paar maanden terug. Gewichtverdeling op dit apparaat is enigszins vreemd.

Over het algemeen tevreden over de training, ondanks dat ik gestart was om 00.30 uur. De focus blijft vooral liggen op de 2 main oefeningen. De andere oefeningen doe ik ter ondersteuning. De laatste twee oefeningen zijn optioneel en houd ik er voorlopig in. Als het zwaarder wordt, laat ik ze achterwege.
 
Herkenbaar. Ik eet zelf ook veel dezelfde dingen behalve het avondeten. En dan ook heel basic. Havermout, banaan, kipfilets, brood, af en toe vis en extra groenten. Fijne manier waarop je het nu doet inderdaad, geeft ook rust lijkt me.

Merk dat ik een poos terug veel te veel bezig geweest ben met elke kcal tellen. Mezelf niets meer gunnen, bij sociale gelegenheden dingen afslaan enzo. Dat heb ik deze cut minder, ook omdat ik wat ruimte heb ten opzichte van de 2000 kcal max. 2300/2400 geeft mij net de ruimte om het relaxed door te komen en te cutten tot een vetpercentage wat ik zelf acceptabel vind. De app loslaten is me voor nu nog wat vroeg haha.

Ja inderdaad als ik met vriendin en dochter weg ben en mijn dochter laat een ijsje staan, wat moet ik dan? Het opeten natuurlijk ;)
Ja inderdaad relaxed door niet te laag te gaan en slechtgezind achter te blijven :D
 
Gisterenochtend LB1 gedraaid van dit schema en vervolgens besloten om toch verder te gaan zoals ik bezig was. Merk dat ik liever 3 keer per week FB train en eventueel aanvul met cardio als ik daar zin in heb.
Anders ben ik nu 4 weken nog met dit schema bezig en ga ik alsnog naar 3 keer per week zodra ik weer ga werken. Dus dan houd ik het liever consistent.

Ik ben denk ik afgelopen weken wat te hard van stapel gelopen en heb te weinig rust gepakt. Daarnaast vind ik het niet handig om tijdens het cutten te switchen van schema terwijl ik nog progressie maak.
Na de LB van gisteren weer constant last van blessure onderrug/bilspier rechts. Altijd na squatten of deadlift dus. Ik kijk het even aan en anders houd ik hier rekening mee door deze oefeningen voorlopig even te skippen en te vervangen door machine/plate loaded oefeningen voor mijn benen. Daar ervaar ik veel minder last mee.
 
Laatst bewerkt:
Training 30:

Bench press:
5 x 40 kg
5 x 50 kg
5 x 60 kg
3 x 90 kg
5 x 80 kg
5 x 80 kg
5 x 80 kg


HS plate loaded leg press:
4 x 5 x 190 kg

HS plate loaded seated calve raise:
3 x 10 x 40 kg

Wide grip pull ups:
4 x 6 x BW

Triceps rope pushdown:
3 x 8 x 25 kg

EXTRA:

Machine flyes:
3 x 10 x 87.5 kg

Face pulls:
2 x 15 x 11.25 kg


Voeding:
kcal: 2000
E: 185g
K: 149g
V: 63g

Gewicht:
75.7 in de ochtend na opstaan.

Toelichting:
Terug naar full body dus. Vind dit veel fijner trainen dan UB/LB. Twee extra oefeningen naast mijn geplande oefeningen gedaan. Gisteren LB getraind dus daarom even wat minder beenoefeningen.
De 90 kg op de bench ging me erg gemakkelijk af. De 3 x 5 x 80 kg daarna gingen ook te makkelijk. Wide grip pull ups gingen ook erg makkelijk met volledige ROM. Wellicht tijd om een belt aan te schaffen waar ik extra gewicht aan kan hangen.

Vandaag minder kcal omdat ik gisteren 3000 kcal heb gegeten ipv 2300. Daarom vandaag 2000 kcal en zo'n 100 verbrand met cardio. Dan kom ik gemiddeld deze 2 dagen alsnog uit op ± 2300 kcal.
 
Laatst bewerkt:
Of de halter tussen je benen steken.. Doe ik al jaren. Enkel de downside is dat ik 1 keer mijn teen heb gebroken daardoor. Belt lijkt me idd de meest veilige optie.
 
Enkel de downside is dat ik 1 keer mijn teen heb gebroken daardoor.
Haha dat zou mij dus ook gebeuren. Laat ik het maar niet doen.

Volgens mij hebben ze in mijn gym zo’n riem liggen, dacht ik. Morgen ff checken!
 
Training 31:

Bench press:
5 x 40 kg
5 x 50 kg
5 x 60 kg
5 x 90 kg (+ 2 reps)
5 x 82,5 kg (+ 2,5 kg)
5 x 82,5 kg
5 x 82,5 kg


HS plate loaded leg press:
4 x 5 x 195 kg (+5 kg)

HS plate loaded seated calve raise:
3 x 10 x 30 kg (-10 kg maar betere uitvoering)

Wide grip pull ups:
4 x 7 x BW (+1 rep elke set)

Triceps rope pushdown:
3 x 10 x 25 kg (+2 reps elke set)

EXTRA:

Cable flyes:

2 x 15 x 12,5 kg

Chest supported row machine:
2 x 15 x 50 kg

Leg extension:
3 x 10 x 65 kg

Cardio:
20 minuten fietsen (125 kcal verbrand)


Voeding:
kcal: 2030
E: 185g
K: 229g
V: 40g

Gewicht:
75.6 in de ochtend na opstaan.

Toelichting:
Afgelopen dagen nog 2 keer extra getraind, maar niet gelogd. Beetje freestyle en cardio, omdat ik me voorgenomen had vandaag echt met dit schema te starten. Voeding van vandaag wordt aangevuld tot 2300 kcal, aangezien ik nog wat extra cardio heb gedaan deze ochtend en eergisteren een dik uur cardio (±450 kcal verbrand).

De Fortex riem in de gym was helaas niet compleet. De sluiting mist, waardoor ik geen gewicht aan de riem kon hangen. Wellicht zelf een riem kopen.

Onderstaand in de spoiler een foto van huidige shape. Ik heb nog even te gaan, maar ben niet ontevreden tot nu toe. Was overigens niet het meest beste licht haha. Ik word nog steeds sterker en mijn gewicht blijft gemiddeld 0.4 kg per week zakken (75.5 kg gemiddeld afgelopen week).

71A846CC-C30B-4D10-87CB-BB543362667E-29E63CF7-5321-4BF1-863C-6F00BE9E63FA.JPG
 
Training 31:

Bench press:
5 x 40 kg
5 x 50 kg
5 x 60 kg
5 x 90 kg (+ 2 reps)
5 x 82,5 kg (+ 2,5 kg)
5 x 82,5 kg
5 x 82,5 kg


HS plate loaded leg press:
4 x 5 x 195 kg (+5 kg)

HS plate loaded seated calve raise:
3 x 10 x 30 kg (-10 kg maar betere uitvoering)

Wide grip pull ups:
4 x 7 x BW (+1 rep elke set)

Triceps rope pushdown:
3 x 10 x 25 kg (+2 reps elke set)

EXTRA:

Cable flyes:

2 x 15 x 12,5 kg

Chest supported row machine:
2 x 15 x 50 kg

Leg extension:
3 x 10 x 65 kg

Cardio:
20 minuten fietsen (125 kcal verbrand)


Voeding:
kcal: 2030
E: 185g
K: 229g
V: 40g

Gewicht:
75.6 in de ochtend na opstaan.

Toelichting:
Afgelopen dagen nog 2 keer extra getraind, maar niet gelogd. Beetje freestyle en cardio, omdat ik me voorgenomen had vandaag echt met dit schema te starten. Voeding van vandaag wordt aangevuld tot 2300 kcal, aangezien ik nog wat extra cardio heb gedaan deze ochtend en eergisteren een dik uur cardio (±450 kcal verbrand).

De Fortex riem in de gym was helaas niet compleet. De sluiting mist, waardoor ik geen gewicht aan de riem kon hangen. Wellicht zelf een riem kopen.

Onderstaand in de spoiler een foto van huidige shape. Ik heb nog even te gaan, maar ben niet ontevreden tot nu toe. Was overigens niet het meest beste licht haha. Ik word nog steeds sterker en mijn gewicht blijft gemiddeld 0.4 kg per week zakken (75.5 kg gemiddeld afgelopen week).

Nette shape :thumbup:
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven