Fitness Seller

Post Training Shake (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

AreZje

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
28 feb 2005
Berichten
385
Waardering
0
Weet niet hoe het verhaal zit met weightgainers, maar weet wel dat het niet leuk blijft om 6 maaltijden te gaan bereiden over and over again :rolleyes:

Nou wou ik Whey in ieder geval gaan bestellen om bij het ontbijt en na de trainen iets minder te hoeven proppen aan voedsel :D Nou is dat een prima idee, maar zou een post training shake als volgt (bedoelt als maaltijd) okay zijn? lijkt me namelijk erg makelijk.

Een shake met

400 ml melk
50 gr weightgainer (xxlnutrition.nl)
40 gr whey (xxlnutrition.nl)
30 gr dextrose

Ik neem aan dat een weightgainer goede koolhydraten bevat!?
 
ik ben zelf bezig met mammoth van interactive nutrition en moet zeggen dat het aardig goed gaat
ik ben 3,5 kg aangekomen in 2 weken
 
met andere woorden: het is dus niet verkeerd om poeders te gaan zitten bikken ipv vast voedsel na de training, want daar komt mn vraag eigenlijk op neer?
 
Ik zou altijd minimaal 3 maaltijden met vast voedsel aan blijven houden. De rest aanvullen met poeder shakes moet kunnen denk ik. Als je dan aan je calorie en proteine behoefte komt. Bij mij werkt het in ieder geval. Maar als het even kans werkt vast voedsel toch nog net iets beter als je snel zwaarde wil worden met veel spiermassa.
 
Na je training gewoon een shake(neemt goed op)
 
Neem zelf altijd een post training shake. Lekkerste maaltijd van de dag. Prima idee, niks mis mee. Alleen kies ik zelf voor onderstaande ipv dextrose/weightgainer:

magere melk
brinta
whey
lijnzaadolie (proef je niks meer van, maakt het geheel zelfs lekkerder)
 
AreZje zei:
Een shake met

400 ml melk
50 gr weightgainer (xxlnutrition.nl)
40 gr whey (xxlnutrition.nl)
30 gr dextrose
Die weightgainer zou toch al whey en een vorm van koolhydraten moeten hebben?
Waarom wil je er nog meer dextr en whey bij gooien?
 
bestoldschool zei:
Die weightgainer zou toch al whey en een vorm van koolhydraten moeten hebben?
Waarom wil je er nog meer dextr en whey bij gooien?

Qua inhoud van de shake heb ik er nog niet over nagedacht. Het ging me nu meer om de vraag of poedervorm niet teveel afdeed aan een vaste maaltijd. Aan de reacties nu te horen is het dus een prima idee als we het hebben over post training. Moet hem uiteraard nog wel even bijstellen/afstellen maar het idee is prima. Thxn! :D
 
na je training zou ik altijd beginnen met een shakje, en dan ongeveer 45min erna een maaltijd
 
Om even offtopic te gaan: het valt me eigenlijk wel op dat velen hier draaien met de wind. Enkele maanden geleden zou echt bijna iedereen hier gezweerd hebben bij "dextrose na de training". Opeens zeggen enkele mensen dat ze het niet nodig achten en iedereen volgt. Maar dat ff ter zijde...

Ik heb het nooit gedaan; niet in de cut niet in de bulk. Ik eet altijd een banaan na m'n training en daarnaast drink ik m'n shake.
30à60min. later eet ik thuis een complete maaltijd.
 
Santoz zei:
Om even offtopic te gaan: het valt me eigenlijk wel op dat velen hier draaien met de wind. Enkele maanden geleden zou echt bijna iedereen hier gezweerd hebben bij "dextrose na de training". Opeens zeggen enkele mensen dat ze het niet nodig achten en iedereen volgt. Maar dat ff ter zijde...


Ik doe nog altijd een shake van whey dextrose en creatine na mijn workout hoor. En ik blijf erbij dat dit voor mij het beste werkt.
 
Melk, whey en dextrose.
 
AreZje zei:
met andere woorden: het is dus niet verkeerd om poeders te gaan zitten bikken ipv vast voedsel na de training, want daar komt mn vraag eigenlijk op neer?
Probeer zoveel mogelijk poeders te vermijden. Maar na de training kan je een snel opneembare WG verkiezen. Alleen moet je daarna nog steeds een vaste maaltijd voorzien (uur of 2 later).
 
Poeders voegen niks toe aan het thermische effect.
 
Centaur zei:
Poeders voegen niks toe aan het thermische effect.

Wat is dat het thermische effect?
 
denysis zei:
Wat is dat het thermische effect?
Hij bedoelt het effect dat je lichaam energie verbuikt om je eten te verwerken en dat genereert warmte(thermogeen effect). Maar dit doet je lichaam alleen bij vast voedsel(staat een stuk over in BFFM) en niet bij shakes, dus als je teveel op shakes leeft, gaat je metabolisme ook omlaag.
 
S0m30n3 zei:
Hij bedoelt het effect dat je lichaam energie verbuikt om je eten te verwerken en dat genereert warmte(thermogeen effect). Maar dit doet je lichaam alleen bij vast voedsel(staat een stuk over in BFFM) en niet bij shakes, dus als je teveel op shakes leeft, gaat je metabolisme ook omlaag.


Ook shake's ed moeten verteerd/verwerkt worden en leveren dus een bepaald thermogeen effect.

De afbraak is wat eenvoudiger en het effect zal dus minder zijn, maar je kan niet spreken van geen effect

Komt ook nog bij dat veel Kant&klare post-workout voeding glucosepolymeren bevatten waarvan een gedeelte complexer is al bv rijst. aardappellen en brood en dus juist een hoger thermogeen effect opleveren.
 
Dus als ik 3 flinke maaltijden p.d eet en de rest bijvul met WG...dan ben ik verkeerd bezig?!?!?
 
Back
Naar boven