AndroidHealthClinic

Post work out maaltijd

Bezoekers in dit topic

Nijlpaard

Novice
Lid geworden
12 jan 2012
Berichten
28
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
80kg
Iemand op of aanmerkingen op mijn post work out maaltijd?

ik neem na het sporten meteen een eiwitshake met 250 ml magere melk (38 gram eiwit, 13 gram koolhydraten, 213 kcal in totaal)

en als maaltijd neem ik een maaltijd van 1 paprika, 1 ui, 2 teentjes knoflook, blik witte bonen in tomatensaus en lepeltje chili, gebakken in zonnebloem/olijfolie (ja het is een fles met die 2 gemixt, vind ik erg lekker) voedingswaarden van de maaltijd:

21 gram eiwit, 55 gram koolhydraten, 15 gram vet waarvan 2 gram VERZADIGD vet, 22 gram vezels zie ik toevallig, kijk ik eigenlijk nooit echt naar, krijg er genoeg binnen. en in totaal 417 kcal.

dus shake + maaltijd = 630 kcal, 68 gram koolhydraten, 59 gram eiwit en 15 gram vet waarvan 2 gram verzadigd.

iemand tips of aanmerkingen?

ik vind het zelf iet wat vet, maar wel grotendeels goede vetten natuurlijk :)
ik gebruik witte bonen in tomatensaus omdat daar lekker wat suiker bij zit haha en ik nooit winden ga laten van witte bonen (van andere peulvruchten wel heel erg, niet erg geweldig)

en vraag me af of het niet HEEL VEEL eiwitten in 1 x zijn..

iemand tips of aanmerkingen?
 
Maak de whey shake aan met water. Melk zorgt voor een trage opname.
Je kunt deze whey shake het beste nemen in combinatie met bijvoorbeeld dextro druivensuiker of neem een banaan erbij, dit zorgt voor een nog snellere opname
 
Maak de whey shake aan met water. Melk zorgt voor een trage opname.
Je kunt deze whey shake het beste nemen in combinatie met bijvoorbeeld dextro druivensuiker of neem een banaan erbij, dit zorgt voor een nog snellere opname

met water oke top. met dextro, snelle suikers ok. maar dan erna ALSNOG de maaltijd? word dat niet veel?
 
dus voor het slapen zou een shake met melk wel goed zijn
 
Ik denk niet dat het veel in 1 keer is. Die shake en suikers moet je op de sportschool drinken/eten. En dan eenmaal thuis je maaltijd nog maken, daar zit natuurlijk ook nog tijd tussen.

---------- Post toegevoegd Mon 19 Mar 2012 om 15:09 ----------

dus voor het slapen zou een shake met melk wel goed zijn
Ja precies dan wel, maar ik eet altijd kwark voor het slapen werkt volgens mij nog trager.
 
Ik denk niet dat het veel in 1 keer is. Die shake en suikers moet je op de sportschool drinken/eten. En dan eenmaal thuis je maaltijd nog maken, daar zit natuurlijk ook nog tijd tussen.

---------- Post toegevoegd Mon 19 Mar 2012 om 15:09 ----------


Ja precies dan wel, maar ik eet altijd kwark voor het slapen werkt volgens mij nog trager.

ik woon wel echt 3 minuten van de sportschool vandaan, en de maaltijden zitten in de koelkast/vriezer, dus zijn klaar om op te warmen :) dus veel tijd zit er niet tussen, kan ik natuurlijk even wachten.

maar de shake met dextrose is dus echt beter? oke oke top. en dan daarna een maaltijd. dan wel die witte bonen aanhouden? want die gebruik ik mede voor de suiker in de saus.

en inderdaad om voor het slapen NOG een shake te nemen, dan zit ik op 3 per dag.. dat vind ik ver gaan.. ik haal het liever uit mijn voeding, en voor het slapen eet ik een altijd bak kwark van 450 gram, dat zit ook vol met trage eiwitten :)
 
Back
Naar boven