MuscleMeat

Post Workout Maaltijd

Bezoekers in dit topic

@fyrefox, geloof me maar als ik je zeg dat Jeppe echt wel weet waar hij over praat op gebied van voeding!! Zonder hem had ik nooit gestaan waar ik nu stond!! Bij deze nogmaals bedankt he maat!!

Ik weet, maar door een misverstand ging hij bijna een nutteloze, slaapverwekkende discussie van maken. ;)

Laatst bewerkt:
dus is de shake (bijv. whey + malto) inclusieve de insuline werking direkt na de training is geen extra voordeel dan ?
kan man met normale voeding (rijst kip en groenten ofzo ...) de zelfde werking opwekken ? spreek in een korte tijd een shit load of amino's in het bloed krijgen en een transportmiddel omdeze in de cellen te "persen" ?

de insuline werking van malto, dextro tesamen met whey ..... is eventueel overrated ?

dus is de shake (bijv. whey + malto) inclusieve de insuline werking direkt na de training is geen extra voordeel dan ?
kan man met normale voeding (rijst kip en groenten ofzo ...) de zelfde werking opwekken ? spreek in een korte tijd een shit load of amino's in het bloed krijgen en een transportmiddel omdeze in de cellen te "persen" ?

de insuline werking van malto, dextro tesamen met whey ..... is eventueel overrated ?

Inderdaad, stond pas nog in de muscular development! De snelle suikers geven totaal geen groter anabool effect!

Maar er zijn toch studies waar "bewezen" word dat de synthese om het drievoudige verhoogd word door whey/malto ?
En sowiezo dat dmv een verhoogd insulin bouwstoffen beter in de cellen geperst worden ?

insulin kan men natuurlijk ook met witbrood en jam ipv met supplementen verhogen, maar hoe krijg je al die amino's zo snel naar binnnen ?

Maar heeft dat voordelen voor een bodybuilder ? ;)

hmmm goede vraag.
Men zou natuurlijk denken van wel, maar aan de andere kant kan je ook denken, die cellen worden sowiezo gevult.. alleen wat later dan.

Maar wat is met het gebruik van slin & co, dan moet dan theoretisch ook overrated zijn ?

Dat heb ik mij ook al afgevraagd en is over opgezocht.Bij slin gebruik kies je zelf hoeveel slin je inspuit en er gebruikt wordt. Je kan echter niet kiezen hoeveel slin je lichaam produceert, groot verschil denk ik.

Echt waar ik snap er steed minder van.

Wanneer kan ik nu t beste mn whey shake nemen

Voor de training?
tijdens de training
na de training met dextrose of zo?>??

Zoals vordien zou je je whey voor de training als pre-workout shake, en whey met malto na de training kunnen nemen, dat blijft het zelfde.
het gaat er hier alleen om of het overrated is of niet.
Zelf neem ik geen pre-shake, omdat mijn maaltijd (1 uur voor de training) dat dekt, de post shake met de maaltijd een half uur later neem ik wel, omdat in mijn postshake als aanvulling van mijn maaltijd nog andere dingen in zitten die niet in mijn maaltijd zitten

Haha flix daar gaat het nu net om, stop over-analyzing ;) doe gewoon waar je u het beste bij voelt. Doe wat werkt voor jou!

Het geheel van heel de dag, dat is wat telt.

Haha flix daar gaat het nu net om, stop over-analyzing ;) doe gewoon waar je u het beste bij voelt. Doe wat werkt voor jou!

Het geheel van heel de dag, dat is wat telt.

haha, wat ik nu doe is gewoon eten de heledag en na t trainen een shake meestal met vruchtensap of melk. ik heb nooit uit getest of iets anders beter zou werken! zou ook niet zomaar weten waar ik dat aan kan relateren wat beter/slechter zou werken.

Je zegt het nu zelf hé ;) tis 1 maaltijd van de dag, gaat die het verschil maken? Veel mensen vinden die maaltijd percies belangrijker dan heel de dag consistent eten, ik doe net het omgekeerde.

je maaltijd gewoon na de training nuttigen.

Je zegt het nu zelf hé ;) tis 1 maaltijd van de dag, gaat die het verschil maken? Veel mensen vinden die maaltijd percies belangrijker dan heel de dag consistent eten, ik doe net het omgekeerde.

idd, ik probeer om elke maaltijd ongeveer evenveel eiwit binnen te krijgen.

ik neem altijd 75 gram "whey isolate gainer", tis 30% eiwit en 55%KH(maltodextrine) gelijk als ik thuiskom. Dan eet ik een half uur later een 200gram kip+groenten(brocolli/doperwten+peentjes/bonen). Dat maaltijdje bevat dus haast geen KH, is dat erg? want iedereen zegt dat je een koolhydraat rijke maaltijd moet eten na de training, maar ik krijg dat al van die shake toch?

Terug
Naar boven