Fitness Seller

Post workout maaltijd (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RougeMonkey

King of the hill
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
6.263
Waardering
2
Ik woon nog thuis, dus ik eet gewoon met de pot mee en ik zit altijd goed vol daarna.Ik train meestal zo snel mogelijk na mijn avondmaal, dat betekend dat ik na mijn avondmaal binnen een half uur 3 kwartier in de sportschool zit. . Als ik terug kom van trainen zit ik eigenlijk nog steeds vol van het eten en heb ik ook helemaal geen honger. Is het dan nog nodig om toch nog te eten na de training, ik neem iig wel altijd snelle suikers. Ik eeet gewoon niet met een lekker gevoel als ik nog vol zit
 
Laatst bewerkt:
volgens doe je het toch niet goed.

Hi

kijk ik ben ook nog een beginner maar dit is echt een klassieke fout volgens mij. Ongeveer 1,5 a 2uur voor training eten. Dan trainen. En dan post wordkout maaltijd. Schijnt dat de maaltijd die je na de training neemt het beste wordt opgenomen vanwege de hoge insulinepiek. Ik zou dan je maaltijd in 2en splitsen en eentje voor en eentje na de trainen tot me nemen. Alhoewel dit is misschien toch niet echt verstandig als je bulkt. T ?

Groetjes, Xerxes
 
Na een training kun je alles vloeibaar tot je nemen. Hoef je niet eens te eten.

Ik hou juist van eten:)
 
wat xerxes al zei 1.5 /2 voor je training eten want tijdens je training verteer je je voedsel heel slecht vandaar dat jij na je training nog vol zit en probeer dus gelijk na je training ook wat te eten

succes
 
Originally posted by Reinier
Ik woon nog thuis, dus ik eet gewoon met de pot mee en ik zit altijd goed vol daarna.Ik train meestal zo snel mogelijk na mijn avondmaal, dat betekend dat ik na mijn avondmaal binnen een half uur 3 kwartier in de sportschool zit. . Als ik terug kom van trainen zit ik eigenlijk nog steeds vol van het eten en heb ik ook helemaal geen honger. Is het dan nog nodig om toch nog te eten na de training, ik neem iig wel altijd snelle suikers. Ik eeet gewoon niet met een lekker gevoel als ik nog vol zit

Niet goed, je spijsvertering kan je beter rustig laten verlopen, bovendien zal training meer bloed sturen naar je spieren en zo de maag/darmfunctie belemmeren.
Probeer 1.5 tot 2 uur voor de training nog iets met eiwit en koolhydraten te eten.

Vervolgens ALTIJD eten na een training ik kan dit niet genoeg benadrukken, als je wil groeien onontbeerlijk.
Liefst idd in 2 maaltijden een met snelle suikers en eiwit en 30 minuten tot 1 uur later eentje met iets meer complexe koolhydraten en trage eiwitten (vlees, casseïne)
 
Re: Re: Post workout maaltijd

Originally posted by admin


Niet goed, je spijsvertering kan je beter rustig laten verlopen, bovendien zal training meer bloed sturen naar je spieren en zo de maag/darmfunctie belemmeren.
Probeer 1.5 tot 2 uur voor de training nog iets met eiwit en koolhydraten te eten.

Vervolgens ALTIJD eten na een training ik kan dit niet genoeg benadrukken, als je wil groeien onontbeerlijk.
Liefst idd in 2 maaltijden een met snelle suikers en eiwit en 30 minuten tot 1 uur later eentje met iets meer complexe koolhydraten en trage eiwitten (vlees, casseïne)


k thnx
ik at ook altijd na de training maar het voelde nooit lekker
 
Re: volgens doe je het toch niet goed.

Originally posted by xerxes
Hi

kijk ik ben ook nog een beginner maar dit is echt een klassieke fout volgens mij. Ongeveer 1,5 a 2uur voor training eten. Dan trainen. En dan post wordkout maaltijd. Schijnt dat de maaltijd die je na de training neemt het beste wordt opgenomen vanwege de hoge insulinepiek. Ik zou dan je maaltijd in 2en splitsen en eentje voor en eentje na de trainen tot me nemen. Alhoewel dit is misschien toch niet echt verstandig als je bulkt. T ?

Groetjes, Xerxes

Die insuline piek krijg je juist omdat je in je postworkout meestal snelle carbs doet. Dat is ongeveer het enige moment waarop die snelle carbs geen kwaad kunnen... Door de insuline pomp je direct alle voedingsstoffen die je op dat moment binnen krijgt in je spieren...
 
om je sociale contacten niet helemaal om te gooien kan je ipv met de pot mee te eten, een lichtere maaltijd gebruiken die wat sneller verteerd en je hap van de pot bewaren voor de maaltijd na je training. Direct na je training kan je dan de wei+dextrose etc drinken.. als je dan weer thuis bent warm je de bewaarde maaltijd op.
 
Kan je anders niet wat later gaan na het eten? Of eten jullie extreem laat? Waar train je trouwens in Hilversum ?
 
Originally posted by DarkLegion
Kan je anders niet wat later gaan na het eten? Of eten jullie extreem laat? Waar train je trouwens in Hilversum ?

Ik zorg wel dat ik voor het eten getraind heb, zo heb ik ook de avond vrij en bovendien is het minder druk smiddags. Ik train bij club sportive, jij?
 
club sportive.. waar zit ie ook alweer? Ik train bij van hellemond sport.
 
Huizen!!!!!!!!!!

Ik train ook altijd een uur na mijn avondeten.
En na trainen heb ik altijd gruwelijk honger:D:D
 
Originally posted by DarkLegion
club sportive.. waar zit ie ook alweer? Ik train bij van hellemond sport.

club sportive zit naast de lieberg daar ergens, ik ken wel een paar mensen bij van hellemond sport
 
Originally posted by Reinier


club sportive zit naast de lieberg daar ergens, ik ken wel een paar mensen bij van hellemond sport

Ohh ja!! das waar ook! beetje mooi daar?is allemaal nieuw spul he?Van hellemond is bij mij om de hoek, dus das wel relaxed :)
 
Ik eet mijn avond voedsel misschien 30 min voor mijn training... heb nooit ergens last van. Zit altijd wel lekker vol, maar na mijn training eet ik meteen weer ook al heb ik geen honger.
 
Na mijn training eet ik (meestal binnen een half uur) een complete maaltijd. Groente, aardappels en vlees :D soms neem ik direct naar de training een koolhydraten shake.
Dit lijkt me ook wel een goed iets.

Trouwens direct na het eten trainen kan je maag sweren krijgen en zelfs scheuren in de maagwand. Wat iedereen hier al zegt minimaal 90 minuten na het eten pas gaan trainen.

PS: Als ik vlak voor het eten een paar "kale"(brood met helemaal niks erop) boterhammen (bruin brood) naar binnen werk merk ik dat ik veel meer energie heb dan dat ik het niet doe. Is dit illusie? En is dit ook slecht? (4 boterhammen is heel weinig dus denk niet dat het veel uitmaakt :D)
 
Laatst bewerkt:
Bij jou lukt het dan mischien wel. De een heeft een uur nodig ende ander 2 uur... iedereen heeft weer een andere spijsvertering.

Originally posted by Kostmand
Huizen!!!!!!!!!!

Ik train ook altijd een uur na mijn avondeten.
En na trainen heb ik altijd gruwelijk honger:D:D
 
Back
Naar boven