XXL Nutrition

Post workout shake

Bezoekers in dit topic

Kdw19

Novice
Lid geworden
21 mei 2020
Berichten
6
Waardering
2
Lengte
1m84
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
He allemaal, ik train meestal in de avond en ik eet hierna ook altijd een pot kwark van 500gr ik bulk op het moment kan ik dan de kwark vervangen voor een shake met casein eiwit en rice powder als maaltijd?

Groetjes kevin
 
Als je maar aan je eiwitten, koolhydraten en vetten komt op een dag. De timing heeft niet zo gek veel invloed.
Het enige waarvan duidelijk is dat het een meerwaarde heeft is een enigszins gespreide inname van je eiwitten over de dag.
Als dat het geval is zit je wel safe.

Waarom zou je de kwark willen vervangen voor een caseïne shake?
 
Ik dacht dan misschien beter uit te komen met me koolhydraten. Omdat dan shake neem met rice powder en casein in dit schema want dan zou ik meer kh krijgen en naar de 3400 kcal gaan

Ochtend 6:30
Whey 35gr
Oats 100gr
Halfvolle melk 300ml
Omega 3 en vitame c.

Ochtend rond 10:00
4x volkoren botterham
2x pindakaas +-15gr per botterham
3x plakje kipfiltet
Banaan

Lunch 12:30
80gr ongekookte zilvervliesrijst
100gr rundergehakt
30gr chilisaus.
1x kiwi

Tussendoor 15:00
2x volkoren botterham
1x pindakaas 15gr
3x plakje kipfilet

Avond 18:30
Vaak aardappels +-250gr
Groenten +- 200gr
Vlees +-100gr

Training ongeveer 1.5 uur
Cashewnoten 40gr
20gr blauwebessen
500gr magere kwark
Dit is 3200kcal +- 400gr kh 200e en 90 v
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dan misschien beter uit te komen met me koolhydraten. Omdat dan shake neem met rice powder en casein
En een beetje havermout of muesli door je kwark roeren?

Kan allemaal hoor, zoals ik al zei, als je dagtotaal en eiwitspreiding maar kloppen.

Persoonlijk lijkt het mij juist lekker om nog wat te eten i.p.v. te drinken naar het trainen / voor het slapen.
Daarnaast is het kostentechnisch ook goedkoper om lekker wat kwark met muesli te snavelen..

Doe vooral wat jij het prettigst vindt. :thumbup:
 
Waarom zou je de kwark willen vervangen voor een caseïne shake?
Wanneer ik cut en ik wil snelle suikers zoveel mogelijk geminimaliseerd hebben, vooral s'avonds ben ik meer gebaat bij een casein shake dan kwark. Zelfs magere franse kwark bevat nog steeds een aardige hoeveelheid suiker en laat kwark nu het meest worden genuttigt voor het slapen gaan. Kwark is desalniettemin zeker een goede bron voor trage eiwitten.
 
Wanneer ik cut en ik wil snelle suikers zoveel mogelijk geminimaliseerd hebben, vooral s'avonds ben ik meer gebaat bij een casein shake dan kwark. Zelfs magere franse kwark bevat nog steeds een aardige hoeveelheid suiker en laat kwark nu het meest worden genuttigt voor het slapen gaan. Kwark is desalniettemin zeker een goede bron voor trage eiwitten.
Ik ben zelf nogal fan van de Campina magere kwark, die bevat 2,8 gram lactose per 100 gram. Op een bak van 500 gram is dat dus 14 gram KH. Ik vind dat alleszins meevallen, en gebruik dat ook gewoon in de cut.

In jouw gloriejaren heerste natuurlijk het idee dat je van KH 's avonds dik wordt.. Inmiddels weten we dat het niet uitmaakt hé! :D

TS gaf aan te bulken, dan komt het allemaal niet zo krap..
 
O
En een beetje havermout of muesli door je kwark roeren?

Kan allemaal hoor, zoals ik al zei, als je dagtotaal en eiwitspreiding maar kloppen.

Persoonlijk lijkt het mij juist lekker om nog wat te eten i.p.v. te drinken naar het trainen / voor het slapen.
Daarnaast is het kostentechnisch ook goedkoper om lekker wat kwark met muesli te snavelen..

Doe vooral wat jij het prettigst vindt. :thumbup:
Dat is ook nog een goed idee koste technis is Rice powder wel duurder ja.

Bedankt voor de advies ik gaat weer even naar de reken tafel haha
 
Back
Naar boven