MuscleMeat

Post workout vs whey + creatine

Bezoekers in dit topic

karelke

Novice
Lid geworden
30 sep 2012
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m65
Massa
52kg
Ik ben al ongeveer een klein jaar bezig met serieus te fitnessen, dus sindsdien neem ik in de ochtend mijn whey shake en creatine.
Na mijn workout neem ik nog eens een whey shake en creatine.

Zou er verschil zijn als ik na mijn workout een post workout neem?
En ongeveer een een half uur/uur later nog een whey shake neem?

Ik heb zitten kijken en mijn interesse valt wel bij mega grow en advanced post workout.

Bij megagrow zit er wel al creatine ingewerkt, dus veronderstel ik dat ik mijn losse creatine tablets dan wel zou moeten laten vallen.

Gr. Karel
 
Nee dat heeft geen voordeel tenzij je moeite hebt je kcal doelen te halen.
 
In principe is een gewone maaltijd voor en na het trainen ook voldoende.

Een whey shake is een supplement..... dus een aanvulling als je niet genoeg eiwitten uit je voeding kan halen.
En uiteraard is het wel makkelijk om even snel een shake te pakken ipv een maaltijd maar het maakt geen verschil.

Een post workout is eigenlijk dus ook niet nodig maar puur gemak.
 
Een gewone maaltijd ligt wat lastig ook,
Woon namelijk in een kot en daar mag ik zelf niet koken.
Dus daarmee dat ik aan het denken was om makkelijk aan men aantal cal doormiddel van die post workout.
 
Een gewone maaltijd ligt wat lastig ook,
Woon namelijk in een kot en daar mag ik zelf niet koken.
Dus daarmee dat ik aan het denken was om makkelijk aan men aantal cal doormiddel van die post workout.
Dus je eet helemaal geen warme maaltijden op kot?

Eenvoudige post workout: melk + havermout + banaan + scheut olie + evt schep eiwitten.
Weet je ook wat je binnen krijgt ;)
 
Dus je eet helemaal geen warme maaltijden op kot?

Eenvoudige post workout: melk + havermout + banaan + scheut olie + evt schep eiwitten.
Weet je ook wat je binnen krijgt ;)
Niet echt, smiddag’s eet ik wat de pot schaft in de keuken van de kazerne.
S’avonds eerder een opwarm maaltijd of een bord groentes met koude vis/kip enzo.

En klinkt wel interessant die zelfgemaakte :)
 
Niet echt, smiddag’s eet ik wat de pot schaft in de keuken van de kazerne.
S’avonds eerder een opwarm maaltijd of een bord groentes met koude vis/kip enzo.

En klinkt wel interessant die zelfgemaakte :)
Kan je bij de kazerne geen extra maaltijd meenemen?

Voor de avond kan je genoeg alternatieven bedenken die je op kan warmen of koud kan eten
Denk aan wraps die je kan beleggen met zalm/roomkaas of kipfilet pindakaas en ananas of huttenkase met gerookte ham oid. of in plaats van pasta magnetron rijst en een rijst salade maken.

Je kan ook eenvoudige salades maken met bijvoorbeeld mais + tomaat+ paprika+ komkommer + bruine bonen of kidneybonen en dan blikje tonijn of gerookte kip erdoorheen met wat ketchup of yoghurt dressing. Hier kan je ook nog wraps bij eten oid.

Pasta heb je tegenwooridg ook wel voorgekookt in de vriezer. Even opwarmen met wat pastasaus erdoor blikje makreel of tonijn erdoorheen of gerookte kip of hamblokjes.

Denk ook eens aan pannenkoeken (kant en klaar of zelfgemaakt). Kan je ook met van alles beleggen... Ook lekker op wraps of pannenkoeken is insmeren met pesto en reepjes paprika uit pot en wat kant en klare kipfilet beleg.

Er zijn zoveel alterantieven als je niet kan koken om toch lekker te eten. :)

Meer tips nodig.. kom maar met vragen hoor :) en als je bepaalde dingen vaak eet op kamers... ik geef je graag nog meer tips.

Oh ja.. je kan ook prima een potje witte bonen in tomatensaus combineren met mais en groente en vlees/kip/vis...

Van die miesoepen en zelf wat vlees en groente erbij doen.

Tarwemie en rijstnoodles hoef je niet eens te koken maar gewoon 3 minuten in heet water wellen. ;)
 
Back
Naar boven