Fitness Seller

Post Workout

Bezoekers in dit topic

Edwinn

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
3
Lengte
1m71
Massa
70kg
Beste DBB'ers,

Ik heb een vraag over de Post Workout.
Op het forum lees ik veel dat mensen na hun training een Whey-shake nemen en dat de eerste maaltijd na de workout groot moet zijn.
Nu train ik zelf vaak in de ochtend en middag, dus mijn grotere maaltijden zijn dan voornamelijk na mijn workout. Zeker als ik in de middag train, dan komt het avondeten als eerste maaltijd na mijn workout.
Maar als ik in de ochtend train, neem ik de eerste maaltijd na mijn training zo rond een uur of 12, half 1. Dit bestaat dan vaak uit 2 boterhammen met beleg en een blik tonijn (130 gr) en een banaan/appel. Ik neem dus GEEN whey-shake na mijn training.
Dit doe ik omdat ik er in de ochtend al 1 neem, en soms voor mijn ontbijt, als ik op een nuchtere maag ga trainen. Als ik er dan ook nog 1 na mijn training zo nemen, zit ik dus op de 3 shakes.. dit lijkt me iets overdreven, zeker omdat ik dan wel op zo'n 210gram eiwitten kom.

Nu is de vraag eigenlijk, is het beter om een Whey-shake te nemen, of een blik tonijn. Qua eiwitten komt het wel gelijk uit. Ik lees veel dat je je eiwitten uit zo veel mogelijk bronnen moet halen (dus tonijn). Maar er wordt ook gezegd dat een Whey-shake vooral snelle eiwitten zijn, dus goed na je training.
Moet ik mij hier druk om maken als beginner (6 maanden serieus) of zeggen jullie van daar moet je je pas later druk om gaan maken?

Alvast bedankt!
Edwin

Micromanagment is voor de wannabe pro's en bro's imo.
Hard trainen en goed eten.
Gewoon zorgen dat je dagtotalen kloppen, de rest is van dermate kleine invloed dat je jezelf af moet vragen of het je tijd, kosten en moeite waard is.

Hoi Edwin,

dat je eiwitten uit zoveel mogelijk voedingsbronnen moet halen klopt, dus wat dat betreft zou ik voor de tonijn gaan. Aan de andere kant zie ik nergens terug hoe laat je precies traint 's ochtends. Als dit van 9 tot 10 is zou er dus twee uur zitten tussen je training en je eerste maaltijd, dus dan zou ik gewoon die extra shake pakken na de training. De eerste 15 minuten na een training staan je receptoren vol open, dus alles wat je dan tot je neemt wordt effectiever verwerkt.

Drie shakes op 1 dag is niet veel, en 210 gram eiwitten ook niet. Dan zou je ongeveer 3 gram eiwitten per KG lichaamsgewicht binnen krijgen wat een mooi getal is. Wat betreft je lunch van 2 boterhammen... Koolhydraten zijn minstens even belangrijk om te groeien als eiwitten, dus dat aantal boterhammen mag je wel opschroeven naar 4 of meer.

Misschien zijn er mensen die er anders over denken?

--15 minuten na je training staan de receptoren vol open!!!-- Wat is dat nou weer? De anabolik windoooo

En waarom roept iedereen hier toch dat voeding beter is dan shakes??
Voor wat?
Verzadiging, prijs, smaak wellicht.
Maar het is een complete proteïne en volgens mij niet "slechter" als het puur om je eiwitjes gaat hoor.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Micromanagment is voor de wannabe pro's en bro's imo.
Hard trainen en goed eten.
Gewoon zorgen dat je dagtotalen kloppen, de rest is van dermate kleine invloed dat je jezelf af moet vragen of het je tijd, kosten en moeite waard is.

Bedankt voor je reactie.
Ik let goed op de dagtotalen, eiwit 2/3g per kg, vet 0.8-1g per kg, rest met kh.
Hard trainen en goed eten, dat zijn inderdaad de factoren haha!

---------- Post toegevoegd Wed 24 Oct 2012 om 17:39 ----------

Hoi Edwin,

dat je eiwitten uit zoveel mogelijk voedingsbronnen moet halen klopt, dus wat dat betreft zou ik voor de tonijn gaan. Aan de andere kant zie ik nergens terug hoe laat je precies traint 's ochtends. Als dit van 9 tot 10 is zou er dus twee uur zitten tussen je training en je eerste maaltijd, dus dan zou ik gewoon die extra shake pakken na de training. De eerste 15 minuten na een training staan je receptoren vol open, dus alles wat je dan tot je neemt wordt effectiever verwerkt.

Drie shakes op 1 dag is niet veel, en 210 gram eiwitten ook niet. Dan zou je ongeveer 3 gram eiwitten per KG lichaamsgewicht binnen krijgen wat een mooi getal is. Wat betreft je lunch van 2 boterhammen... Koolhydraten zijn minstens even belangrijk om te groeien als eiwitten, dus dat aantal boterhammen mag je wel opschroeven naar 4 of meer.

Misschien zijn er mensen die er anders over denken?

Als ik in de ochtend train, train ik rond half 11 tot een uur of 12. zodat mijn eerste maaltijd de middagmaaltijd is. 2 Boterhammen is inderdaad aan de magere kant, misschien worden dit er wel 3.. Ik ben momenteel bezig om mijn laatste 'oude' vetresten weg te werken, om zo clean te kunnen beginnen zegmaar. vandaar dat ik niet al te veel boterhammen in 1 maaltijd eet.

Bedankt voor je reactie!

Terug
Naar boven