Fitness Seller

pouwerpaxck's log

Bezoekers in dit topic

grote volume pulldowns! breed als een huis!
 
Ik zie het al het is weer door je week gaan rug. Het hele forum lijkt door zijn rug te zijn gegaan. Het zal wel met de vakanties te maken hebben ofzo. Veel succes man met herstel.
 
thanks mannen. Vandaag kan ik alweer normaal rechtop lopen. Morgen hoop ik weer te kunnen knallen.
 
Vandaag ondanks mijn verklote onderrug toch gaan trainen.

Dit zijn de oefeningen die ik in een klein uurtje op een heel laag pitje heb uitgevoerd.

squat
hammer strenght leg press
mp
schoulder dumbbell press
Shoulder Exercises - Side Lateral Raises
shrugs


Ziezo lekkere doorbloeding.

Ondanks dat ik vanochtend naar de fisio ben geweest voelt mijn onderrug nog altijd k.t aan:mad:. Bij iedere beweging is het wel oe of aaa[Afbeelding niet meer beschikbaar]. Het is moeilijk trainen op deze manier. Maar goed ik heb mijn best gedaan voor vandaag en ik hoop dat mijn onderrug dit weekeinde goed zal herstellen..


toedeloe
 
Er is geen krachtsporter die niet periodiek last heeft van zijn rug en ik ben geen uitzondering. Ik heb echt een paar keer goed in de lappenmand gelegen. Dit is wat ik doe:
Ik ga iedere twee maanden naar de manuele therapeut. Ik wacht niet tot ik klachten heb, ik laat alles iedere twee maanden recht zetten. Heb ik het gevoel dat er iets scheef staat, dan maak ik tussendoor een afspraak.
De meeste aanvullende verzekeringen dekken 9 tot 12 behandelingen dus dat komt altijd goed.
Als ik flink pijn heb ga ik meteen pijnstillers slikken. Ik was daar geen fan van en dacht 'take it like a man' en liep dan twee weken mank. Geen slimme man. De meeste rugpijn komt vanuit je spieren. Vooral als de pijn niet uitstraalt zit het op spierniveau. Door de pijn ga je verkrampt lopen en is je houding net even anders. Dat vindt je rug niet zo leuk, helemaal als alles al op spanning staat en je gaat van de ene pijn naar de andere. In overleg met de manueel op basis van recent onderzoek slik ik bij goede pijn meteen paracetamol en ibuprofen. Allebei tegelijk dus. Dat heb ik weer van een verpleegkundige van de spoedeisende hulp. Die twee versterken elkaars werking. Je moet dat door blijven slikken gedurende de dag, want de dosis bouwt zich op in je lichaam. Tot 6 keer per dag van beiden. Eet smakelijk. Doordat de pijn veel minder is, loop je weer normaal en beweeg je meer waardoor je spieren sneller tot rust komen. Liep ik eerder een week of meer krom, nu is dat na anderhalve dag weg en meestal hoef ik de derde dag al niet meer te slikken. Die combi werkt echt heel goed en het kost geen drol.
Buikspieren trainen is belangrijk om je rug steun te geven, echter flexie van je onderrug is slecht. Onderzoek laat zien dat bij 25.000 flexie bewegingen van je onderrug er een hernia optreedt. Dat hebben ze getoetst met menselijke ruggegraten uit kadavers. Dat betekent dat heel veel crunches en sit ups en wat nog meer met hoge herhalingen de boel alleen maar verzwakken. Mijn ervaring is twee keer per week drie tot vijf sets van een oefening met gewicht is voldoende. Verder helpt het je dwarse buikspieren te trainen, de abdominus transversus. Dat kan met bracing oefeningen. Moet je maar opzoeken op internet anders vervuil ik je log nog meer.
Tenslotte geven je bilspieren en je lats stevigheid aan de peesplaat onderin, dus ook die moeten zwaar getraind worden, vanuit isolatie.
Alles draait om balans in het lichaam. Vaak trekt je lichaam zichzelf kapot, meestal bij de lichtere gewichten. Een coordinatief probleem in plaats van overbelasting. En die coordinatie is na twee tot drie weken niet tot nauwelijks trainen even verminderd. Enfin, succes ermee!
 
Er is geen krachtsporter die niet periodiek last heeft van zijn rug en ik ben geen uitzondering. Ik heb echt een paar keer goed in de lappenmand gelegen. Dit is wat ik doe:
Ik ga iedere twee maanden naar de manuele therapeut. Ik wacht niet tot ik klachten heb, ik laat alles iedere twee maanden recht zetten. Heb ik het gevoel dat er iets scheef staat, dan maak ik tussendoor een afspraak.
De meeste aanvullende verzekeringen dekken 9 tot 12 behandelingen dus dat komt altijd goed.
Als ik flink pijn heb ga ik meteen pijnstillers slikken. Ik was daar geen fan van en dacht 'take it like a man' en liep dan twee weken mank. Geen slimme man. De meeste rugpijn komt vanuit je spieren. Vooral als de pijn niet uitstraalt zit het op spierniveau. Door de pijn ga je verkrampt lopen en is je houding net even anders. Dat vindt je rug niet zo leuk, helemaal als alles al op spanning staat en je gaat van de ene pijn naar de andere. In overleg met de manueel op basis van recent onderzoek slik ik bij goede pijn meteen paracetamol en ibuprofen. Allebei tegelijk dus. Dat heb ik weer van een verpleegkundige van de spoedeisende hulp. Die twee versterken elkaars werking. Je moet dat door blijven slikken gedurende de dag, want de dosis bouwt zich op in je lichaam. Tot 6 keer per dag van beiden. Eet smakelijk. Doordat de pijn veel minder is, loop je weer normaal en beweeg je meer waardoor je spieren sneller tot rust komen. Liep ik eerder een week of meer krom, nu is dat na anderhalve dag weg en meestal hoef ik de derde dag al niet meer te slikken. Die combi werkt echt heel goed en het kost geen drol.
Buikspieren trainen is belangrijk om je rug steun te geven, echter flexie van je onderrug is slecht. Onderzoek laat zien dat bij 25.000 flexie bewegingen van je onderrug er een hernia optreedt. Dat hebben ze getoetst met menselijke ruggegraten uit kadavers. Dat betekent dat heel veel crunches en sit ups en wat nog meer met hoge herhalingen de boel alleen maar verzwakken. Mijn ervaring is twee keer per week drie tot vijf sets van een oefening met gewicht is voldoende. Verder helpt het je dwarse buikspieren te trainen, de abdominus transversus. Dat kan met bracing oefeningen. Moet je maar opzoeken op internet anders vervuil ik je log nog meer.
Tenslotte geven je bilspieren en je lats stevigheid aan de peesplaat onderin, dus ook die moeten zwaar getraind worden, vanuit isolatie.
Alles draait om balans in het lichaam. Vaak trekt je lichaam zichzelf kapot, meestal bij de lichtere gewichten. Een coordinatief probleem in plaats van overbelasting. En die coordinatie is na twee tot drie weken niet tot nauwelijks trainen even verminderd. Enfin, succes ermee!

Kijk hier heb ik wat aan. Ik ga morgen beginnen met de cocktail. Thanks Myo (Robbert toch);)
 
Die coctail is ook mijn wondermiddel, al jááááren. ;)
Maar ik ben blij dat ik er nu al een paar maanden zonder kan. :D
Myo schrijft zinnige dingen. :thumb:

Beterschap Frans, what else can I say..? :dunno:
 
Onderzoek laat zien dat bij 25.000 flexie bewegingen van je onderrug er een hernia optreedt. Dat hebben ze getoetst met menselijke ruggegraten uit kadavers. Dat betekent dat heel veel crunches en sit ups en wat nog meer met hoge herhalingen de boel alleen maar verzwakken

Gelukkig doe ik nooit crunches en sit ups...mijn buik is "dik" genoeg ;)...verklaard meteen waarom ik (zolang ik geen ongewone dingen doe) geen last van mijn rug heb en godzijdank niet regelmatig pijnstillers hoef te slikken. Mijn laatste blessure (ook overigens een rugblessure opgelopen tijdens het DL) stam alweer van 1994...ik loop nu dus al ruim 15 jaar rond zonder pijnstillers en bezoeken aan therapeuten. Mja...ik ben ook een luie krachtsporter die zich hoofdzakelijk richt op bankdrukken :o

Overigens een zinnige bijdrage weer, Robbert!
Daar zullen veel baat bij hebben :)

@ Frans, beterschap kerel!
 
De eerste keer sinds lange tijd weer eens gaan traplopen bij snow-world in Landgraaf. PPPPFFFFFFFF 3 x op en af gelopen waarvan 1 keer om de trede

hier de link naar de trap;[Afbeelding niet meer beschikbaar]

http://www.parkgravenrode.com/index.php?page=8&section=1#




Bij het aankomende NK vrachtwagentrekken voor tweetallen op 18 sept kan ik wat meer conditie gebruiken. De trap training komt goed van pas en is een beetje vergelijkbaar met de korte stapjes die men maakt met het harnas truck-trekken. De lage rugpijn herstelt goed, het recept van Myo helpt goed moet ik zeggen. Ik wilde vandaag ook nog met Maurice Hellebrand slee trekken maar daarvoor heb ik moeten passen:( Ik ga deze en de volgende week zeker nog een paar keer met hem oefenen zowel hand over hand als de harnas pull. Ik zal hier uiteraard uitvoerig over berichten.
 
Zie mijn reactie in Huggy's log. ;)
:bow:
 
Baas boven baas. ;)
 
flat bench met green bands in powerrack
3x8x100
8x120
8x140
8x160
4x180
1x200
0x210
0.85x210 hahahaha dus fail ppppfffff helemaal naar de klote op dit onderdeel
Hammer Strength Incline Press
8x90
8x150
8x170
2x190
flys
3x8x22
tricep extentions machine
8x50
8x100
3x12x120
One Arm Cable Tricep Extension p/a
3x8x25
reverse one arm cable tricep extention p/a
3x8x25
floor Rolling Dumbbell tricep Extensions p/a
8x14
8x18
3x8x22

lekkere training vandaag ik voel mijn onderrug nog een beetje. Morgen staat eigenlijk de onderrug op het programma. Ben benieuwd:D


P.S. Ik heb me voorgenomen om me nog beter te consenteren voor een training. Niet te veel ouwehoeren. Als ik mijn voornemens wil halen zal ik wel moeten;).

toedeloe
 
Just checking: 200 met groene bands, dan neem ik aan dat je bedoelt reverse band benches (dus bovenin vast gemaakt)?

Of ben ik gewoon kippig en heb ik stug niet in de gaten gehad dat je dik boven de 200 bencht? :o
 
Als ik flink pijn heb ga ik meteen pijnstillers slikken. Ik was daar geen fan van en dacht 'take it like a man' en liep dan twee weken mank. Geen slimme man. De meeste rugpijn komt vanuit je spieren. Vooral als de pijn niet uitstraalt zit het op spierniveau. Door de pijn ga je verkrampt lopen en is je houding net even anders. Dat vindt je rug niet zo leuk, helemaal als alles al op spanning staat en je gaat van de ene pijn naar de andere. In overleg met de manueel op basis van recent onderzoek slik ik bij goede pijn meteen paracetamol en ibuprofen. Allebei tegelijk dus. Dat heb ik weer van een verpleegkundige van de spoedeisende hulp. Die twee versterken elkaars werking. Je moet dat door blijven slikken gedurende de dag, want de dosis bouwt zich op in je lichaam. Tot 6 keer per dag van beiden. Eet smakelijk. Doordat de pijn veel minder is, loop je weer normaal en beweeg je meer waardoor je spieren sneller tot rust komen. Liep ik eerder een week of meer krom, nu is dat na anderhalve dag weg en meestal hoef ik de derde dag al niet meer te slikken. Die combi werkt echt heel goed en het kost geen drol.
Er zitten wel meer structuren in je rug dan enkel beenderen, zenuwen en spieren. Ik denk dan vooral aan de dura mater, het verlengde van je hersenvlies rond je ruggemerg. Als je dan paar keer te veel met slechte techniek getraind heb (kromme rug enzo) kan het wel eens voorkomen dat je een discus bulging krijgt, voorloper van discus hernia, waarbij de bult op de discus (want een uitpuilende discuskern is er nog niet zoals bij hernia) duwt tegen die dura mater en wat je niet-uitstralende rugpijn geeft.
Je kan dan idd wat verkrampt lopen van de pijn, wat dan met pijnstillers te verminderen is. Reden dat de pijn dan verdwijnt na enkele dagen, of weken als je pech hebt, is doordat de discus net zijn voedingstoffen krijgt via de onder- en bovenliggende wervels door de wisselende belasting op de wervelkolom zoals bijvoorbeeld bij wandelen voorkomt en waardoor de discus dan kan herstellen.

Lijkt me sterk dat je helemaal verkrampt van de pijn gaat lopen door wat spierpijn. Om echte echte pijn in je spieren te hebben om zo te lopen moeten er al grote scheuren in zitten en die heb je hopelijk niet meerdere keren per jaar zoals je aangeeft want dan is er volgens mij serieus iets mis met je trainingsschema.

Buikspieren trainen is belangrijk om je rug steun te geven, echter flexie van je onderrug is slecht. Onderzoek laat zien dat bij 25.000 flexie bewegingen van je onderrug er een hernia optreedt. Dat hebben ze getoetst met menselijke ruggegraten uit kadavers. Dat betekent dat heel veel crunches en sit ups en wat nog meer met hoge herhalingen de boel alleen maar verzwakken. Mijn ervaring is twee keer per week drie tot vijf sets van een oefening met gewicht is voldoende.!
Vind ik beetje bullshit hoor..
1) niemand doet 25000 flexies bewegingen na elkaar (en bij crunches is er amper beweging in de onderrug als ik men niet vergis, doet ze immers zelf bena nooit)
2) Ieder lichaam is anders, sommige zullen minder aankunnen dan anderen
3) Hoe kan je de belastbaarheid van een levend weefsel nu testen met een dood weefsel? Daar verschillen te veel parameters bij om een vergelijking te kunnen maken.


Verder helpt het je dwarse buikspieren te trainen, de abdominus transversus. Dat kan met bracing oefeningen. Moet je maar opzoeken op internet anders vervuil ik je log nog meer.
Tenslotte geven je bilspieren en je lats stevigheid aan de peesplaat onderin, dus ook die moeten zwaar getraind worden, vanuit isolatie.
Alles draait om balans in het lichaam. Vaak trekt je lichaam zichzelf kapot, meestal bij de lichtere gewichten. Een coordinatief probleem in plaats van overbelasting.
Akkoord.

En die coordinatie is na twee tot drie weken niet tot nauwelijks trainen even verminderd. Enfin, succes ermee!
ALS je natuurlijk die 2-3 weken dat je niet traint uiteraard moeite doet om het coordinatieprobleem op te lossen, anders zit je na paar weken terug met dezelfde shit.
 
lat pull down behind the neck (altijd wide grip)
20x20
20x40
15x60
12x80
10x100
3x8x120
3x5x125
lat pull down front
5x10x70
dumbbell rows p/a
8x30
8x40
8x50
8x60
8x70
Seated Single Arm Cable Row
8x50
8x70
3x8x100
dumbbell bicep curl p/a
6x18
6x22
6x24
6x28
machine bicep curl p/a
3x10x35
pose curl
2x8x20
3x25
dumbbell shrugs
10x40
2x15x30
pppppfffff[Afbeelding niet meer beschikbaar] aaaarrrgggghhhh, biceps helemaal naar de kl.te. Gezien je toch al de biceps bij de bovenrug oefeningen zwaar belast vond ik dit volume voor de bovenarm bolletjes meer dan voldoende

zo genoeg voor vandaag. Eigenlijk staat op dinsdag altijd onderrug op het programma. Maar gezien mijn blessure aan de onderrug heb ik mijn schema deze week veranderd. Ik hoop dat ik de onderrug training as Vrijdag kan inhalen


arrividetie;)
 
Back
Naar boven