MuscleMeat

pouwerpaxck's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

WEEK 43

maandag 18 oktober

flat dumbbell press 8x55 p/a
Floor press 3x150 max zit niet meer in, snap er niks meer van
Rolling dumbbell tricep Extensions 5x36 p/a PR voelt erg lekker nu, deze oefening.
reverse one arm cable tricep extention
One Arm Cable Tricep Extension
Flys 8x20 ppffff godv… kl.te stekende pijn in linker schouder

Linker schouder voelt pijnlijk en erg zwak aan. Met zware gewichten bij bv bench of overhead oefeningen is de pijn ondragelijk. Tja ouwe man, wat nu???.

55min.

Dinsdag 19 oktober

Goodmornings onderrug voelt goed aan maar wil het niet overdrijven ben tot 120kg gegaan
Stiff legg deadlift hmmm 8x140 kg wauw hahahaha
one arm dumbbell Side swing abdominal
Flat dumbbell pullover
Schuinebank abs met 25 kg plate

Weer een korte training van een uurtje. Op deze manier kan ik mezelf in bedwang houden, dit om geen domme dingen te doen………………….. Als de spiertjes warm zijn na een uurtje trainen, wil ik nogal eens alles vergeten en voluit gaan.

1 uur.

Woensdag 20 oktober

Lat pull down behind the neck 5x125
Lat pull down frond
One arm seated cable row 8x125 p/a
Hammer curl 5x38 p/a aaaarrrrgggggggggggghhhhhhh
Bicep machine curl
Pose curl
Lat pull Hammer strength

Hmmm, lekker getraind, niet voluit gegaan. Ik merk dat ik langzaam herstellende ben..Ha, ik zal maar niet te hard roepen anders heb ik dadelijk weer een terugval.

1.5 uur.

Donderdag 21 oktober

Box squat met green bands (55kg) 5x140 / 1x180 PR / 0x200 FAIL arrgghhh
Hammer strength legg press 2x350
Hammer strength calf reases
Abs schuine bankje met 25kg plate
Abdominal exercises


Jezus, die box squat een echte killer. Met de 200 (255) en volle concentratie naar beneden zakken op de verhoging zitten en……………..niet meer dan 20 cm los komen. Helemaal naar de klote op deze rep..ha lekker… Die bands toch heerlijk om daar me te trainen dit moest iedere PL / strongman onder de kerstboom vragen.

1.45 uur.

Vrijdag 22 oktober

Vanmorgen de eerste keer van mijn leven naar een manueel therapeut gegaan. Werd tijd zei hij, verschillende wervels weer op z’n plek gezet.

Overhead-press 3x8x60
Log-barbell press 3x6x60
Dumbbell shrugs
Side rows
Front rows
Smith machine shoulder press
Barbell shrugs


Lichte training (alweer). Onderrug voelt goed aan, anders, beweeglijker, krachtiger. Ok, we zullen wel zien de volgende week. Ach;), volgens de therapeut kon het zo zijn dat mijn blessure, in een behandeling verholpen kon zijn. Ik heb zelf wel ervaring met een chiropractor en ben toen een half jaar in behandeling geweest. Vreemd toch?

1uur.


I'll see you next week.

toedeloe
 
Zo, dat was een hele toer om alles te lezen Frans.
Toch wel wat mooie dingen zien langskomen.
Vond je die Hammer curls zo verkeerd..?
3x150 Floor press is niets om je voor te schamen, maar wat is je PR daar op dan?
De "Rollin Thunders":D doe je dan toch even een PR zetten, dus... :dunno:
Je staat er beter voor dan menigéén hier! :thumb:
 
Zo, dat was een hele toer om alles te lezen Frans.
Toch wel wat mooie dingen zien langskomen.
Vond je die Hammer curls zo verkeerd..?
3x150 Floor press is niets om je voor te schamen, maar wat is je PR daar op dan?
De "Rollin Thunders":D doe je dan toch even een PR zetten, dus... :dunno:
Je staat er beter voor dan menigéén hier! :thumb:


Zeker een hele toer om te lezen maaaaaaaaaaaar wel overzichtelijker toch?
Hammer curls zeker niet verkeerd maar bijz.
Floor press = PR 3x160
Rollin Thunders (?;)) tja super oefening nu, in het begin heel lastig m.b.t. elleboog irritaties.
 
Ik wil ook weer eens wat Rollin' thunders gaan proberen.
Kijken of mijn ellebogen het goed vinden.
10kg minder op de floor press is natiirlijk geen ramp éh Frans. ;)
 
Ondanks alle pijntjes en kwaaltjes waar je nu effies mee zit te worstelen zijn dit toch wel behoorlijk pittige trainingen, Frans.
Hoop dat je snel weer helemaal pijnvrij kunt trainen en je doelstellingen zult gaan verwezenlijken! :)
 
Thanks mannen;), volgende week vrijdag misschien wat meer te rapporteren.:D
 
Thanks mannen;), volgende week vrijdag misschien wat meer te rapporteren.:D

O.K. krijgen we nu een wekelijks rapport te zien? Dat jij dat allemaal kunt onthouden ;)
En rustig aan Frans...het hoeft niet persé meer te zijn...als je je maar goed erbij voelt :)
 
Laatst bewerkt:
O.K. krijgen we nu een wekelijks rapport te zien? Dat jij dat allemaal kunt onthouden ;)
En rustig aan Frans...het hoeft niet persé meer te zijn...als je je maar goed erbij voelt :)

nee René, ik wordt volgende maand 45 dan gaat dat onthouden toch iets minder.
Ik hou voor mezelf een log bij en een keer per weer krijgen jjjjjjulllliee een rapport daarover,
 
nee René, ik wordt volgende maand 45 dan gaat dat onthouden toch iets minder.
Ik hou voor mezelf een log bij en een keer per weer krijgen jjjjjjulllliee een rapport daarover,

Volgende maand ben je jarig? :)
Ik ook! (15 november om precies te zijn, ik hoop dan overigens 42 te worden)

Ik zie weer uit naar je volgende rapport (doet me denken aan mijn schooltijd ;)).
 
Ok, mijn weekoverzicht werd niet in dank afgenomen had ik het gevoel.

dus dan maar weer zo.


FLAT DUMBBEL BENCH
8x14
8x18
8x22
8x26
8x30
8x34
8x38
8x42
8x46
8x50
8x55
8x60 ziezo dat is dat
FLYS
8x14
8x18
8x26 schouder zeurt te veel, stop maar met deze oefening:o
ROLLIN THUNDER
8x14
8x20
8x26
8x30
HAMMER STRENGHT INCLINE PRESS
8X50
8X90
8X130
8X170
CABLE TRICEP EXTENTIONS
8X60
8X100
2X10X125
ONE ARM CABLE TRICEP EXTENTIONS P/A
5x12
5x20
2x25
5x30
5x35
5x40
5x45
5x50
5x65

ok, lekkere training. De pijn in mijn schouder is echter constant aanwezig:o. Ik hoop dat het niet meer te lang duurt. Eerst de onderrug die roet in het eten gooit en nu mijn schouder. Optimistisch blijven Frans, toch?
 
Zal wel meevallen als ik zo naar die gewichten kijk Frans. ;)
Sterke dumbbell presses man! :bow:
Beterschap.

---------- Toegevoegd om 19:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:34 ----------

Hammerstregth zal ook heel sterk zijn, maar die ken ik niet. ;)
 
Juist, die hadden we wel op de sportschool waar ik eerst trainde, maar gebruikte hem nooit.
Op dat filmpje lijkt me toch nauwelijks incline eigenlijk.
 
Juist, die hadden we wel op de sportschool waar ik eerst trainde, maar gebruikte hem nooit.
Op dat filmpje lijkt me toch nauwelijks incline eigenlijk.

HHHHMMM het is hoe je erna kijkt John. Het bankje bij ons in de school is best schuin hoor. Het is natuurlijk ook weer een vraag van hoe schuin moet het bankje zijn om het incline barbbell bench press te mogen noemen.

---------- Toegevoegd om 19:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:57 ----------

Ik denk ook, als je de beweging goed bestudeerd, dat je nooit onder die hoek deze oefening met een losse barbbell kunt uitoefenen, toch?
 
Ik wil hem ook wel eens proberen...maar waarom geef je de voorkeur aan een machine en bijvoorbeeld niet aan de incline bench versie met een barbell?
De vraag is overigens niet negatief bedoeld hoor, ik zou graag je beweegreden weten.:)

Omdat sommige oefeningen mijn schouders niet fijn vinden en incline bench barbbel press is er een van. Ook vind ik het een overgewaardeerde oefening ik doe hem nooit.
 
Omdat sommige oefeningen mijn schouders niet fijn vinden en incline bench barbbel press is er een van. Ook vind ik het een overgewaardeerde oefening ik doe hem nooit.

Thnx voor je toelichting Frans! :)
Ik heb dat exact hetzelfde, dat bepaalde oefeningen mijn lichaam niet zo fijn vindt (vrijwel elke oefening, op bankdrukken na ;)).
Niet verder vertellen, maar ik vind incline bench ook een overgewaardeerde oefening (en doe hem ook nooit) ;)
 
kijk, twee handen op een buik.
 
Die van jou, of die van Hugz..?
 
Back
Naar boven