MuscleMeat

pouwerpaxck's log

Bezoekers in dit topic

Alsjeblief max ik vind het fijn dat jij er wel iets mee kan.

p.s.Leuk pr van jou trouwens 26 x230 das nie nieks mien jong.
 
By the way, jongens hebben jullie ook last op de "topics" allerlei functies werken bij mij niet meer. Lijkt wel een virusje

Onderaan de pagina staat bij mij "fout op de pagina"
 
Thxn Frans, google heeft geconstateerd dat er een virus via dbb is verspreid.. om dit te voorkomen heeft dbb een aantal functies verwijderd.. zoals dubbele citaten en youtube filmpjes enzo.. komt wel weer goed denk ik
 
ok thanks, net op tijd. Ik zat al met een hamer voor mijn nieuwe pc en wilde hem net een goeie lel geven.
 
computerscan met NOD32 4.2 handmatig laten zoeken, ondanks dat ik alles op aut heb staan 3 infiltraties gevonden en handmatig moeten verwijderen. Ik krijg nu ook geen beveiligings waarschuwing van google meer als ik de site open. Echter sommige functies op dbb werken nog steeds niet of zijn nog altijd uitgeschakeld.
 
Ik had me voorgenomen om eigenlijk de boxsquat of het squatten tegen green-bands te trainen vandaag. Maar het voelde zo goed tijdens het opwarmen...........

squat RAW no belt
8x60
8x100
5x140
3x180 laatste rep 2 sec beneden stil en hoppa staan met die hap
1x200
1x230 nu met Belt only
1x250 BOEM PR

hammer strenght leg press
5x150
5x200
5x250
5x300
2x360 BOEM PR

Verder leg extentions en calf raises en Incline Ab Crunches met een 25kg plate, als assist

Wat hebben wij toch een heerlijke sport als de pr's weer eens na lange tijd gaan rollen. Maar ik moet wel eerlijk bekennen dat ik toch een paar sterretjes zag met die 250.

Ha ha, heerlijk nu kan ik dit weer eens effe links laten liggen en me meer concentreren op setjes en/of zwaar tegen bands trainen. Kan niet wachten tot volgende week.

gr
 
Ik had me voorgenomen om eigenlijk de boxsquat of het squatten tegen green-bands te trainen vandaag. Maar het voelde zo goed tijdens het opwarmen...........

squat RAW no belt
8x60
8x100
5x140
3x180 laatste rep 2 sec beneden stil en hoppa staan met die hap
1x200
1x230 nu met Belt only
1x250 BOEM PR

hammer strenght leg press
5x150
5x200
5x250
5x300
2x360 BOEM PR

Verder leg extentions en calf raises en Incline Ab Crunches met een 25kg plate, als assist

Wat hebben wij toch een heerlijke sport als de pr's weer eens na lange tijd gaan rollen. Maar ik moet wel eerlijk bekennen dat ik toch een paar sterretjes zag met die 250.

Ha ha, heerlijk nu kan ik dit weer eens effe links laten liggen en me meer concentreren op setjes en/of zwaar tegen bands trainen. Kan niet wachten tot volgende week.

gr

Da's toch weer lekker hé Frans, na die "downtjes" ook weer een "up" ;)
Sterk hoor! :cool:
Hoop dat je de stijgende lijn nog een tijdje kunt vasthouden en ben benieuwd waar het schip zal stranden!
 
Da's toch weer lekker hé Frans, na die "downtjes" ook weer een "up" ;)
Sterk hoor! :cool:
Hoop dat je de stijgende lijn nog een tijdje kunt vasthouden en ben benieuwd waar het schip zal stranden!

Ik ook. En thanks René, ben er erg blij mee
 
Erg sterk Frans :thumbs: Morgen waarschijnlijk spierpijn als je 2 legpresses PR's zet in een training haha
 
Erg sterk Frans :thumbs: Morgen waarschijnlijk spierpijn als je 2 legpresses PR's zet in een training haha


*Thanks max. Normaliter doe ik altijd leg press en squatten in een training en heb eigenlijk nergens last van. Alleen een heel lekker afgebeuld gevoel in mijn benen. Heeeeeeeeeerlijk

*Ik probeer de leg press zo zwaar als mogelijk te trainen, meestal met setjes van 5. Ik ga hiermee altijd tot 325 330 maar vandaag voelde ik mee bijz goed. Mijn pr was 3x350. Dus eigenlijk is 2x360 nog niet zo overdreven dan. Zowiezo is mijn manier van trainen de laatste tijd veranderd door de assist oefeningen zo zwaar als mogelijk uit te voeren en hierop maak ik ook hoofdzakelijk mijn werksetjes. Alleen op deze manier heb ik het gevoel dat ik de hoofdoefeningen iets kan ontlasten. Ik hoef dan geen eindeloze setjes hierop meer te maken om vooruit te gaan.

Ach is weer eens een andere benadering. Probeer het maar eens.
Ha, achter een half jaartje heb ik weer iets anders voor mezelf bedacht.


wel te ruste
 
Ook gaan voor de 300 dit jaar Frans? Dan maken we er een leuke race van met zijn allen. Super sterk man
 
Thanks Gijs, Ik vind dit eerlijk gezegd al een bruut gewicht voor mijn leeftijd. Ik weet niet of het lichamelijk verantwoord is om RAW nog hoger te gaan. Ik wil wel misschien een poging wagen om het (300)met belt en Knee Wraps te halen. Het worden toch langzamerhand akkelig gevaarlijk zware gewichten Gijs er hoeft maar het geringste mis te gaan en je ligt met je kl.te op de IC.

Laats een artikel gevonden over de ruggengraat van 40+ kan het effe niet meer vinden(zal zoeken). Het gaat er echter om dat de gehele zooi begint af te takelen na je 25e. Ik vond dit eigenlijk een interessant artikel omdat mij laats iemand vroeg hoe kan dat nou je trekt (deadlift) de 300 20 cm los van de grond en dan laat je hem weer zakken waarom trek je niet gewoon door. Als ik een gewicht lostrek dan weet ik autom dat ik het ook gelift krijg. Tja deze jongeman is 6 of 27 jaar jong. Een ruggengraat met een kilometerstand van 30.000 die van mij is al 3 x de klok rond.
Het is ook een heel vreemd pijnlijk gevoel in de onderrug ik voel dan gewoon dat ik iets kapot trek als ik doorga het lijkt wel of de wervels elkaar aanraken (onzin natuurlijk) met zulke gewichten.
 
Discushernia

Ons lichaam heeft in totaal 24 wervels, met tussen elke twee wervels een tussenwervelschijf of 'discus'. Samen vormen zij onze rug van aan het hoofd tot aan het bekken.

De discus laat bewegingen toe tussen de wervels onderling en vangt zeker ook de schokken op als we stappen of springen. De discus is in feite een ovale schijf met aan de buiterand concentrische lamellen en binnenin een zachte kern. De lamellen (of 'annulus') houden de binnenste zachte kern (of 'nucleus pulposus') vast. De zachte kern bestaat voor een groot gedeelte uit water dat wordt opgenomen uit de omliggende weefsels. 's nachts zuigt deze kern zich vol water en overdag wordt dit water er door de zwaaartekracht terug uitgeperst. We zijn daarom 's morgens ook langer dan 's avonds.

Naarmate we ouder worden (vanaf de leeftijd van 25 jaar !) wordt deze kern echter minder soepel en verdroogt hij (we krimpen). Ook de annulus rondom wordt minder eleastisch en bij zware belasting kunnen er kleine scheurtjes optreden in deze annulus. Op dat ogenblik voele we dit aan als acute lage rugpijn of 'lumbago'. Deze scheurtjes kunnen we ook zien op een Magnetisch Resonantie-onderzoek van de rug.

Uiteindelijk kan er een grote scheur ontstaan waardoor de nucleus bijna de schijf verlaat. Door deze uitpuiling drukt de schijf nu op de nabijgelegen zenuw, waardoor niet alleen lage rugpijn ontstaat maar ook pijn in het been of 'ischias'. In 80 % zal deze scheur genezen binnen 6 weken mits behoorlijke behandeling.


De echte discus hernia (Latijn voor breuk) ontstaat wanneer de schijf het helemaal begeeft en de nucleus of zachte kern helemaal naar buiten komt. Op dit ogenblik zal vnl. De pijn in het been primeren. Deze hernia komt dikwijls in aanmerking voor heelkundige behandeling. Hierbij is het doel de uitgebroken zachte kern te verwijderen, waardoor de platgedrukte zenuw terug kan worden vrijgemaakt. Dit wordt meestal uitgevoerd ofwel via een dagopname ofwel via een overnachtopname (met een kleine gecentreerde incisie welke dus een vlugge heling laat verwachten).

Van zodra de annulus scheurtjes begint te vertonen is de schijf beschadigd en kan Uw rug mogelijk een zwakken plek blijven. Dit wil niet zeggen dat u niets meer mag of kan doen, wel dat uw activiteit en sport best aangepast worden aan deze situatie. Hetzelfde geldt na een discus hernia operatie.




WERVELKANAALSTENOSE VAAK AANZIEN VOOR HERNIA

Klachten over wervelkanaalstenose worden vaak niet als zodanig herkend. Hierdoor lopen mensen onnodig lang hiermee door, terwijl het sinds kort goed te opereren is. Dit stelt dr. G.N. Homminga, orthopaedisch chirurg in Kliniek Klein Rosendael dat onderdeel is van het netwerk van MediNova.

Wervelkanaalstenose komt veelal voor bij mensen van 45 tot 70 jaar en wordt veroorzaakt door slijtage. Druk op de zenuwen veroorzaakt pijn in de benen, waardoor er klachten ontstaan bij lopen en staan. Veel huisartsen denken bij deze klachten aan een hernia of vernauwde bloedvaten. Zij zijn relatief onbekend met de stenose en de behandelingsmogelijkheden vandaag de dag.

Nog steeds wordt in vele ziekenhuizen bij een stenose de gehele wervelboog verwijderd en de belendende wervels vastgezet met grote schroeven en staven: een grote operatie. Sinds kort is het echter simpel op te lossen door een titanium plaatje in de rug tussen de wervels te zetten, die de wervelkolom ‘opkrikt’. Deze operatie wordt volledig vergoed door de verzekering. In Duitsland is deze nieuwe methode al veel gebruikt en met goed resultaat.



Kijk, als ik dit lees dan krap ik met toch op mijn achterhoofd en vraag me dan toch af waar ik in godsnaam mee bezig ben.

ach, het lijkt me nog altijd beter als op de bank voor de tv te liggen en te wachten tot dat de dag komt dat je sterft.
 
Dit artikel is denk ik gebaseerd op de doorsnee man, en Frans dat ben je niet haha:P Zolang het goed voelt voelt het goed toch? In ieder geval zeker uitkijken, ook gezien je werk kun je het niet veroorloven een zware blessure op te lopen. Ik denk echter wel dat een 300 bij jouw zou moeten lukken als je kijkt naar de progressie die je de afgelopen 2 a 2.5 jaar hebt gemaakt.. zelfs met up and downs is die progressie monsterlijk imo.
 
Dit artikel is denk ik gebaseerd op de doorsnee man, en Frans dat ben je niet haha:P Zolang het goed voelt voelt het goed toch? In ieder geval zeker uitkijken, ook gezien je werk kun je het niet veroorloven een zware blessure op te lopen. Ik denk echter wel dat een 300 bij jouw zou moeten lukken als je kijkt naar de progressie die je de afgelopen 2 a 2.5 jaar hebt gemaakt.. zelfs met up and downs is die progressie monsterlijk imo.

:p
 
sinds lange vervlogen tijd weer eens de IFSA boom willen trainen.
IFSA
8x80
3x100 oeps, duizelig, hardkloppingen, shit wat is dit trillend op mijn benen maar opgeruimd en naar huis gegaan.

Nu nadat ik een flinke makreel te hebben opgevreten voel ik me weer kiplekker. Vreemd?

gr
 
Gezond hoor, een makreeltje. ;)
 
Wat je artikel betreft; de meeste mensen sterven nog altijd in bed en niet op de sportschool ;). Rust is roest. Ik heb het al vaker gezegd bij onze leeftijd moet je de juiste balans tussen belasting en belastbaarheid zien te vinden.
En ermee rekening houden dat het herstel wat langer duurd en dat de progressie niet meer zo snel is als bij iemand die 20 jaar jonger is.
 
Wat je artikel betreft; de meeste mensen sterven nog altijd in bed en niet op de sportschool ;). Rust is roest. Ik heb het al vaker gezegd bij onze leeftijd moet je de juiste balans tussen belasting en belastbaarheid zien te vinden.
En ermee rekening houden dat het herstel wat langer duurd en dat de progressie niet meer zo snel is als bij iemand die 20 jaar jonger is.


dit is wat ik vandaag heb ondervonden.
 
dit is wat ik vandaag heb ondervonden.

Maar ik heb soms het idee dat je het liefste iedere training wel een pr zou willen zetten...probeer je er ook rekening mee te houden dat je geen 18 meer bent? ;) Gewoon luisteren naar je lichaam Frans, niemand weet beter dan jij wat kan en niet kan!
 
Back
Naar boven