Fitness Seller

pouwerpaxck's log

Bezoekers in dit topic

niet te bang worden voor de zware gewichten Frans, ouwe oldtimer! :D

Zoals Rene zegt, rust is roest, maar train met verstand. Naarmate je ouder wordt moet je gewoon slimmer trainen. En wijsheid komt met de jaren toch?

Gr
 
niet te bang worden voor de zware gewichten Frans, ouwe oldtimer! :D

Zoals Rene zegt, rust is roest, maar train met verstand. Naarmate je ouder wordt moet je gewoon slimmer trainen. En wijsheid komt met de jaren toch?

Gr

Mooi samengevat Ruben! :)
 
Maar ik heb soms het idee dat je het liefste iedere training wel een pr zou willen zetten...probeer je er ook rekening mee te houden dat je geen 18 meer bent? ;) Gewoon luisteren naar je lichaam Frans, niemand weet beter dan jij wat kan en niet kan!


Klopt als een bus René. Ik wil het liefst iedere training een PR neerzetten. Jammer genoeg lukt me dat natuurlijk niet. Ik denk dat dat de aard van het beestje is en heb dit altijd al gehad met deze sport sinds ik ermee begon (1982) weliswaar dat ik toen bodybuilding belangrijker vond maar het neemt in de intentie niets af. Mijn motto is ook doe het voor 300% of blijf thuis op de bank liggen. Alleen zo kun je je lichaam prikkelen om het maximale uit jezelf te halen.

Ik zie vaak genoeg mensen3 uur in de sportschool rond hangend, trainen en vraag mezelf dan af hoe het kan dat er geen enkele druppel zweet op hun voorhoofd te ontdekkend valt. Als je 1 tot 1.5 uur keihard traint heb je genoeg gedaan voor die dag. Kijk heb altijd geleerd om niet meer dan 1 a 2 min rust tussen de sets te hebben alleen zo kun je je spieren afbeulen en afbreken om ze te trainen sterker te zijn voor de volgende training. Dit is een slopend en langdurig proces voor sommige bij de ene werkt het sneller als de andere.

Maar goed we dwalen weer af. Je hebt gelijk, ik voelde wel degelijk de zware training van donderdag gisteren en denk dat leeftijd (herstel) hier een grote factor in heeft gespeeld. Ik leer hiervan en zal er de volgende keer rekening mee houden.

Het positieve van de training van gisteren is dat ik de boom weer eens pijnvrij heb kunnen trainen, mijn schouder voelt weer goed aan, nadat ik deze verdoet had met de 140(aug vorig jaar weet je nog). Het zijn toch weer 6 mnd. geleden dat ik weer eens op dat ding een serieuze poging waag om hem te trainen. Ach volgende week kan ik mezelf los laten op dat ding 'we shall see" toch?

gr

---------- Toegevoegd om 10:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:29 ----------

niet te bang worden voor de zware gewichten Frans, ouwe oldtimer! :D

Zoals Rene zegt, rust is roest, maar train met verstand. Naarmate je ouder wordt moet je gewoon slimmer trainen. En wijsheid komt met de jaren toch?

Gr


Je raakt de nagel op zijn kop Ruben. Alleen wint bij mij mijn gretigheid vaker als mijn wijsheid in deze sport.

Pompen of verzuipen. Aaaeeaaeeaaaaah .
 
Laatst bewerkt:
Het is natuurlijk niet zo heel vreemd dat je graag progressie wilt boeken, want dat is het doel van iedere serieuze krachtsporter. De één wil graag sterker worden, de ander gespierder enz.
We willen allemaal grenzen verleggen (ik ook).
Waarvoor we ons moeten hoeden is dat we echter niet teveel hooi op de vork nemen waardoor je je doel voorbij streeft en juist degeneratie of in het ergste geval zelfs hardnekkige blessures in de hand werkt i.p.v. progressie.
Daarom is het verstandig om zware met lichtere trainingen af te wisselen.
Wellicht zou het je helpen om een serieus schema te maken (als je het nog niet mocht hebben) waarin je naar een bepaalde doelstelling toewerkt met ook op geregelde tijden een deloadweekje ertussen door.
En met deload bedoel ik niet thuis op de bank liggen, maar gewoon een stuk lichter dan wat je gewend bent :).
 
Het is natuurlijk niet zo heel vreemd dat je graag progressie wilt boeken, want dat is het doel van iedere serieuze krachtsporter. De één wil graag sterker worden, de ander gespierder enz.
We willen allemaal grenzen verleggen (ik ook).

Waarvoor we ons moeten hoeden is dat we echter niet teveel hooi op de vork nemen waardoor je je doel voorbij streeft en juist degeneratie of in het ergste geval zelfs hardnekkige blessures in de hand werkt i.p.v. progressie.

Daarom is het verstandig om zware met lichtere trainingen af te wisselen.

Wellicht zou het je helpen om een serieus schema te maken (als je het nog niet mocht hebben) waarin je naar een bepaalde doelstelling toewerkt met ook op geregelde tijden een deloadweekje ertussen door.

En met deload bedoel ik niet thuis op de bank liggen, maar gewoon een stuk lichter dan wat je gewend bent .


Hmmmm of ik een schema…je maakt toch zeker een grapje hé.

Het gevoel van de dag speelt bij mij daarbij een hele grote rol. Kijk je kunt schema's hebben tot het sint-jutmis als de tijd komt dat je moet pieken moet je je wel uitzonderlijk-goed voelen toch.

Dit laatste heb je vaak op wedstrijden waar de druk hoog ligt. Ik bedoel een ex-sportvriend van me vaak genoeg gezien dat hij met de gedachten er niet echt bij was of zich niet lekker voelde.. ook winnen moet in je bloed zitten. Je kunt uitblinken in de sportschool zoveel je ook maar wilt op de wedstrijd moet je het doen. Ook grote sporthelden hebben wel eens hoofdpijn of slecht gegeten op een of andere manier kunnen die dat gevoel uitschakelen dat is wat hun ook groot maakt.

6 of zeven x sterkst man van limburg Jan de Hoog een goede vriend van me en een vroegere training koempel van Marcel ….( he zijn achternaam kwijt) zei laatst tegen me dat hij nog nooit van Marcel tijdens de training had kunnen winnen. Echter Marcel maakte zich zo druk en zenuwachtig voor de wedstrijd dat hij bv nog geen 100kg op de boom kon drukken.

Altijd voor 100% trainen na gelang het gevoel van de dag is en met verstand nadenken hoe je een gewicht kunt bedwingen/veroveren dat is een uitdaging voor mij maar voor ieder ander anders. Ik heb het je zo vaak horen zeggen wat voor de een werkt hoeft niet per definitie voor de andere te werken. Voor mij werkt mijn trainings programma uitstekend. Als ik me te veel aan schema's moet houden (geloof me ik heb er zat geprobeerd) dan is er voor mij al snel de lol er vanaf.

Over een andere grote PL las ik laatst dat zijn squat behoorlijk vooruit was gegaan doordat hij de dumbbell rows loei zwaar was gaan trainen. Hoe kan dat nu zou je zeggen, kijk voor hem werkt dat voor mij waarschijnlijk niet "go figure"

Ik weet dat je het heeeeel goed bedoeld en respecteer en waardeer dat natuurlijk. Misschien eens iets om samen over te breinen ik zal je mijn schema eens in een mail toesturen en kun jij je visie er eens op loslaten.
 
Alstemblieft, 250 raw squat, good stuff Frans!

En idd niet schrikken voor de zware gewichten, dat kan dat "ouwe" lijf van je heus nog wel hebben ;)
 
Alstemblieft, 250 raw squat, good stuff Frans!

En idd niet schrikken voor de zware gewichten, dat kan dat "ouwe" lijf van je heus nog wel hebben ;)


Thanks sanca, ik zag wel effe sterretjes
 
Hmmmm of ik een schema…je maakt toch zeker een grapje hé.

Het gevoel van de dag speelt bij mij daarbij een hele grote rol. Kijk je kunt schema's hebben tot het sint-jutmis als de tijd komt dat je moet pieken moet je je wel uitzonderlijk-goed voelen toch.

Dit laatste heb je vaak op wedstrijden waar de druk hoog ligt. Ik bedoel een ex-sportvriend van me vaak genoeg gezien dat hij met de gedachten er niet echt bij was of zich niet lekker voelde.. ook winnen moet in je bloed zitten. Je kunt uitblinken in de sportschool zoveel je ook maar wilt op de wedstrijd moet je het doen. Ook grote sporthelden hebben wel eens hoofdpijn of slecht gegeten op een of andere manier kunnen die dat gevoel uitschakelen dat is wat hun ook groot maakt.

6 of zeven x sterkst man van limburg Jan de Hoog een goede vriend van me en een vroegere training koempel van Marcel ….( he zijn achternaam kwijt) zei laatst tegen me dat hij nog nooit van Marcel tijdens de training had kunnen winnen. Echter Marcel maakte zich zo druk en zenuwachtig voor de wedstrijd dat hij bv nog geen 100kg op de boom kon drukken.

Altijd voor 100% trainen na gelang het gevoel van de dag is en met verstand nadenken hoe je een gewicht kunt bedwingen/veroveren dat is een uitdaging voor mij maar voor ieder ander anders. Ik heb het je zo vaak horen zeggen wat voor de een werkt hoeft niet per definitie voor de andere te werken. Voor mij werkt mijn trainings programma uitstekend. Als ik me te veel aan schema's moet houden (geloof me ik heb er zat geprobeerd) dan is er voor mij al snel de lol er vanaf.

Over een andere grote PL las ik laatst dat zijn squat behoorlijk vooruit was gegaan doordat hij de dumbbell rows loei zwaar was gaan trainen. Hoe kan dat nu zou je zeggen, kijk voor hem werkt dat voor mij waarschijnlijk niet "go figure"

Ik weet dat je het heeeeel goed bedoeld en respecteer en waardeer dat natuurlijk. Misschien eens iets om samen over te breinen ik zal je mijn schema eens in een mail toesturen en kun jij je visie er eens op loslaten.

Ik ben verder niet zo'n expert in schema's en een schema is ook maar een middel en geen doel. Ik weet wel dat alle echte toppers meestal een soort van schema hebben met diverse cylci door het jaar, waarin ze periodiseren met ook een deload op zijn tijd. Nu zijn de meeste schema's die circuleren op internet veel te algemeen en zijn ze niet afgestemd op Frans Heuts of René Hamers ;). Voor een serieus schema te kunnen maken moet je ook enigzins wat afweten van trainingsleer. Veel sporters willen zich hierin niet verdiepen. Sommigen hebben de luxe dat iemand anders dat voor hen uitzoekt. Hoe dan ook, alleen als je echt weet waarmee je bezig bent zal het uiteindelijk ook zoden aan de dijk zetten.
Eigenlijk is het best wel vreemd...we willen vele uren per week (sommigen zelfs per dag ) trainen, maar ons verdiepen in training(sleer) hebben we geen zin of tijd meer voor :(.

Ik ken Jan de Hoog overigens ook! :)
Hij is voor zover ik weet 3x achter elkaar sterkste man van Limburg geweest en toen nam Raimond Merckx de fakkel van hem over.
Ik weet nog heel goed dat Jan (ik meen dat hij politieagent was) vrij groot is en dat hij de 1e keer dat hij meedeed moeite had met het aanvangsgewicht DL van 180kg...het jaar erop kon hij 300kg aan.
Behoorlijke progressie ;)
Ik deed toen (dat was eind jaren 80 beginjaren 90) ook aan SM en ken ook Marcel Hendriks (dat is de achternaam die jij kwijt bent) uit die tijd.
 
Laatst bewerkt:
IDD trainingsleer, die materie is voor mij te saai. Mijn trainingsleer is deze, in bed als ik niet kan slapen en geen zin heb om te spelen, bedenk ik me welke training ik de dag erop wil gaan doen.

Meneer Hendriks natuurlijk hoe kan ik die achternaam nou vergeten.

Jan had natuurlijk een speciaal merk pindakaas daar zijn er al meerdere mee groot geworden. Kijk je geen tv René. Je weet toch hoeveel vitaminen in bier en pindakaas zitten.

Jan is maar kort politie agent geweest. Hij kon er niet zo goed tegen, heeft via een interne vacature een positie als logistiek medewerker gekregen.
 
in bed als ik niet kan slapen en geen zin heb om te spelen, bedenk ik me welke training ik de dag erop wil gaan doen.

haha daar herken ik mezelf volledig in !
 
Schouder verrekt. Geen training voor mij vandaag.
 
ja. mijn neefje (25) wilde effe stoeien en ik gek ga erop in. Doei ben werken
 
Dat gaat toch ook niet meer man, stoeien... met dat ouwe lijf, :D
Doei, ben slapen! ;)
 
flat dumbbell press
8x20
8x30
8x40
8x55
4,3x70 ik ging voor de 7- 6 is rep pr jammer. toch iets last van schouder maar niet slecht al zeg ik het zelf.
3x8x40 om het af te leren
flys
8x12
8x18
8x24
8x26
8x32
8x38
Hammer Strength Incline Chest Press
8x100
8x150
2x1x200 ha, geen puf meer
Standing Tricep Push Down
10x50
10x100
3x10x120
One Arm Cable Pushdown tricep
7 sets 8 reps p/a 12 tot 65 kg p/a max

comments;

schouder blessure valt mee. Ik had gedacht dat ik er meer last van zou hebben tijdens het banken. Morgen de lat pull denk dan meer last te ondervinden.



gr
 
Laatst bewerkt:
Sterk Frans.
De blessure gewoon negeren. ;)
Beest!
 
Zo te lezen heb je inderdaad geen last meer van je schouder :)

Sterke dumbbellpresses hoor! :thumbs:
 
dank je mannen
 
light upper back and biceps day.
lat pull down behind the neck
8x30-50-70-90-110-125
one arm dumbbell rows
8x30-40-50-60 p/a
hammer strenght plate loaded low row
8x100 * 2x8x150
pose curls en machine biceps curls als assist

comments;
Yep, feeling good but not satisfied.

p.s. schouder geïrriteerd, dus maar ietsjes rustiger gedaan vandaag.

gr
 
Back
Naar boven