AndroidHealthClinic

pouwerpaxck's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

lat pull down behind the neck / front / hammer strenght low row (100kg p/k) /Seated Cable Rows / one arm dumbbell press (50kg max 5x R 3 x L strikt) / dumbbell side reases and front / bicep dumbbell curl / seated one arm dumbbell curl / machine bicep curl / one arm bicep machine curl / pose curl / dumbbell shrugs (4 sets 8 R 40kg)

comment; Nice.

excuseer me dat ik niet overal de gewichten vermeld maar daar is een hele simpele verklaring voor ze staan er bij de meeste machines niet op, Lol:p
 
Ziet er weer indrukwekkend uit :D maar leest van geen meter big guy! ;)
 
ok;
lat pull down behind the neck and front
hammer strenght low row (100kg p/k)
Seated Cable Rows
one arm dumbbell press (50kg max 5x R 3 x L strikt)
dumbbell side reases and front
bicep dumbbell curl tot 30kg p/a
seated one arm dumbbell curl
machine bicep curl
one arm bicep machine curl
pose curl
dumbbell shrugs (4 sets 8 Reps 40kg)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn leesbrilletje weer eens even af kunnen zetten Frans, thanks! :D
 
grapje John,:p Ik vind dit soort trainingen moeilijk om te beschrijven en maken eigenlijk ook niet echt veel uit ten opzichte van de grote 3
 
I know.
Ik heb het idee dat je nu even je trainingen neerzet omdat je het zo gewend bent, en niet meer omdat je er later nog eens naar terug wilt kijken. ;)
Veel zinnig commentaar kunnen "wij" ook niet geven met zulke summiere verslagen.
Behalve natuurlijk: STERK Frans! enz. enz. ;)
Zolang je maar lekker blijft buffelen en "ons" verbazen met je prestaties 'ouwe' :D
 
flat barbell bench; touch and go
8x60 / 8x100 / 5x140 pppffff pijn in schouder is niet te harden:mad:ik hou het maar voor gezien zo.
Flys; 8x14 / 8x20 / 8x28 / 8x34 / 8x38 / 3x42.5
hammer strenght incline chest press; max 5x220 in totaal 6 sets tot aan dit gewicht
dumbbell floor press; max 5x42.5 in totaal 6 sets tot aan dit gewicht

assist;
6 verschillende oefeningen triceps waarvan ieder 5 sets en 8 reps p/oef
dumbbell shrugs 6x15x42.5

comment; flat barbell benchen doet weer hopeloos pijn. Ik denk dat ik hem de komende maanden uit mijn schema verban. Bij dumbbell chest press heb ik er minder last van dus doe ik deze er maar voor in de plaats. Deze blessure heb ik al eens gehad daardoor bijna een jaar geen bankdrukken kunnen doen, enkel de dumbbell chest pressen. De problemen in mijn schouder zijn toen ook zo weggegaan. Vreemd genoeg daardoor toch vooruit gegaan op de bank "go figure"
 
Laatst bewerkt:
Als bankdrukken zo'n last veroorzaakt zou ik hem in jouw geval dan inderdaad vervangen door dumbbellpress.
Je traind er in principe dezelfde spiergroep mee en gaat er niet minder door drukken, toch?
Voor mij zou het geen optie zijn, daar ik aan bankdrukwedstrijden meedoe en dus ook regelmatig zal moeten bankdrukken (maar ik heb dan ook nog geen last van mijn schouders, en dat hoop ik ook te voorkomen).
Waarschijnlijk zou de pijn ook al minder zijn als je minder zwaar zou gaan...maar dat is voor jou (en voor mij) geen serieuze optie...we houden ervan om zware gewichten te pressen, toch? ;)
 
Als bankdrukken zo'n last veroorzaakt zou ik hem in jouw geval dan inderdaad vervangen door dumbbellpress.
Je traind er in principe dezelfde spiergroep mee en gaat er niet minder door drukken, toch?
Voor mij zou het geen optie zijn, daar ik aan bankdrukwedstrijden meedoe en dus ook regelmatig zal moeten bankdrukken (maar ik heb dan ook nog geen last van mijn schouders, en dat hoop ik ook te voorkomen).
Waarschijnlijk zou de pijn ook al minder zijn als je minder zwaar zou gaan...maar dat is voor jou (en voor mij) geen serieuze optie...we houden ervan om zware gewichten te pressen, toch? ;)


Het "probleempje" is dat deze school de dumbbells "maar" tot 50kg heeft. Gewoon wat meer reps denk ik. Ik ben wel van plan om de volgende week eens de "sling shot"te proberen misschien helpt dat.

Zware gewichten zijn voor mij eigenlijk bij iedere oefening een beetje een must. Frustrerend is het wel dat je mede door een k.t blessure in één heel jaar geen enkele progressie boekt op het bankdrukken.
 
Laatst bewerkt:
Probeer de slingshot eens met een wat smallere greep (ik weet eigenlijk niet of je al wat smaller pakt trouwens...)
Bryan W op Loods2 heeft dat ook gedaan las ik laatst.
Ik zou zeggen koop een wat ruim bankdrukshirt van iemand, dat helpt ook.
(Bij mij is het duidelijk ook nog niet weg hoor Frans...)
Succes man!

Oh ja.... 30 sets triceps..?!!! :eek: Dude! :suicide:
 
Laatst bewerkt:
Probeer eerst de slingshot. Ook wil ik eerst met dumbbell chest pressen beginnen zodat ik mijn schouder optimaal opwarm. Misschien wil het wel helpen, ach kwitoknie:dunno:

Die 30 sets triceps waren merendeels met een lichtgewicht John:p
 
Oké dan.
Met lichte gewichtjes mag dan wel. ;)
 
squat RAW
8x100 / 8x140 / 5x180 /3x220 belt / 3x250 belt kneewraps
hammer strenght legg press tot 3x300 max 5 sets van 8 reps tot aan dit gewicht
Stiff legged deadlift tot 8x180 max 3 sets van 8 reps tot aan dit gewicht
calf reases 5 sets van 8 reps

comment; Was behoorlijk moe van een intensieve werkdag vandaag. Een kleine impressie van deze dag; Vanochtend 7.00 uur bij 1e klant in Echt 2e in Linne 3e in Soerendonk 4/5/6/7e klant in Heerlen ongeveer een kleine 200 km gereden. Met deze werkdruk ben ik altijd bang dat ik altijd mijn volgende afspraak niet haal. Dus ook nog eens als een waanzinnige bij iedere klant zonder pauze mijn werkzaamheden verricht, een kopje thee en een boterhammetje maar tijdens het rijden genuttigd. Omdat ik dan zweet als een wildzwijn, 4 x een nieuw T-shirt moeten aantrekken ( heb meerdere schone shirts altijd in de auto liggen).
Tja, al dit merk ik s ’avonds tijdens de training. Al met al toch niet ontevreden. Toch nog effe een heeeel klein scheutje in mijn onderrug gevoeld tijdens het squatten. Dat geeft me weer een waarschuwing hoe belangrijk het is ook met de lichtere gewichten je goed te blijven concentreren.

p.s. OOooohh nog vergeten te vertellen ben 6 kg afgevallen(ben nu 125kg), enkel en alleen door overdag geen rotzooi meer te vreten (Mec-drek / delifrance / gebakken vis / broodje kebab hhhmmmm enz). Dit door netjes als een verstandig mannetje mijn boterhammetjes, fruit en een kannetje thee mee naar het werk te nemen. Ik ben hiermee nu 14 dagen bezig eens kijken hoe ver ik in gewicht zo kan afvallen. "Holy shit" misschien krijg ik nog een sixpaxck's :p
 
Laatst bewerkt:
mooie training maat! En mooi dat de kilo's er zo goed af gaan man.
 
Hi Frans,
Mijn uitleg over het 5/3/1 systeem van Jim Wendler. ;)
 
Hi Frans,
Mijn uitleg over het 5/3/1 systeem van Jim Wendler. ;)

Thanks John, mooie post en bedankt voor jou gedane moeite hierin .

Heeeeel interessant onderwerp dit, laat me alleen maar nadenken hoe ik het een of ander in mijn trainingsprogramma kan combineren of kopiëren . Mooi om te lezen hoe hij denkt over assist oefeningen, iets waar ik zelf ook een beetje ben achter gekomen.
 
Ja, ik vind dat je moeilijk anders dan het met hem eens zijn kan. ;)
Als je wilt maak ik zo eens een schema voor je hoor.
Kost me niet veel moeite.
Dan heb ik alleen je 1RM's nodig voor de 4 hoofdoefeningen.
Heb je een beetje structuur en wat periodisering om blessures te voorkomen en te laten genezen als je wilt. ;)
 
flat dumbbell bench press;10x14 / 10x19 / 10x26 / 10x30 / 10x36 / 10x42.5 / 3x10x50 ppppffffff
flys; 4 sets 8 reps tot een max van 36 kg dumbbell/press heeft me leeggezogen
floor dumbbell press; 1 set-4 reps auw, schouder te gevoelig nu stop maar hiermee:mad:
assist;
tricep dumbbell roll over / one arm tricep extention / one arm tricep pull down / tricep cable pull downs. 5 sets van 8 reps alle 4 oefeningen.

Comment; - (lekker getraind)
 
Floor dumbbell presses na die eerdere oefeningen is ook wel wat veel gevraagd misschien Frans..? ;)
Je frame is ook al wat op leeftijd aan het geraken! :D
Wel weer lekker sterk hoor, niks mis mee.
 
Back
Naar boven