MuscleMeat

pouwerpaxck's log (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

laten we het hopen René. het voelt goed in ieder geval. Het is de bedoeling dat ik deze week deload en de volgende 4 wkn op een heel laag pitje probeer te trainen. De blessures zullen dan wel ver over zijn hoop ik. Voor mij is dit "End of Season" na de vakantie kan ik dan weer knallen.

Ik heb toevallig in mijn log een artikel van de website "Eigen Kracht" gekopieerd over periodiseren...heel kort samenvattend gaat het over het feit dat geen (top)sporter een heel jaar lang kan ‘knallen’ op straffe van overtraining, dus moet een jaar worden ingedeeld in perioden waarin de belasting hoger/lager is afhankelijk van de tussentijdse trainingsdoelen. Dat indelen van een jaar in bepaalde trainingsperioden en/of doelen heet ‘periodiseren’.

Ik weet niet of we ons nog zien voor je vakantie, dus bij deze wens ik alvast een prettige vakantie toe en suc6 wat betreft je doelstellingen voor het nieuwe seizoen! :)
 
Ik heb toevallig in mijn log een artikel van de website "Eigen Kracht" gekopieerd over periodiseren...heel kort samenvattend gaat het over het feit dat geen (top)sporter een heel jaar lang kan ‘knallen’ op straffe van overtraining, dus moet een jaar worden ingedeeld in perioden waarin de belasting hoger/lager is afhankelijk van de tussentijdse trainingsdoelen. Dat indelen van een jaar in bepaalde trainingsperioden en/of doelen heet ‘periodiseren’.

Ik weet niet of we ons nog zien voor je vakantie, dus bij deze wens ik alvast een prettige vakantie toe en suc6 wat betreft je doelstellingen voor het nieuwe seizoen! :)


Dank je René


Ik denk ook (moet je me nu horen lullen) dat het voor een krachtsporter mentaal erg moeilijk is om een hele periode van bv 4 wkn het rustig aan te doen. Je meent altijd dat je in kracht er op achteruit zult gaan. Echter kan het, zoals je zelf stelt, heel positief voor je lichaam werken en je kunt er beter en sterker van terug komen. Voor mij is het de bedoeling om NIET 4 weken niets te doen ik wil zieke spierpijnen vermijden door er een heel licht trainingsprogramma er op na te houden.
 
Ik heb altijd na mijn werkweek een deload week nodig, of toch zeker een paar dagen...
Ik heb geen idee meer hoe ik het moet invullen eigenlijk.
Misschien eens AAS overwegen, dat schijnt te helpen!
:jk: Huggy! :D
 
Misschien eens AAS overwegen, dat schijnt te helpen!
:jk: Huggy! :D

Ik leg niet voor velen mijn hand in het vuur Johnny, maar ik heb het idee dat ik jou inmiddels wel juist kan inschatten en weet zeker dat je zo'n "stunts" niet zou uithalen ;)
 
Ik heb maar een mail gestuurd naar Topfit...
 
squat * Hammer Strength Leg Press * Calf raises * Leg Extension Machine * Leg Curl Machine


HHHHmmmmm lekker getraind :p
 
MP * one arm dumbbell schoulder press * timber shrugs * timberhold staande op een plateau van ca 12cm diep uittillen dus PPPPFFF:D * barbell shrugs * Dumbbell shoulder Side Swing

zo en nu vakantie doei:D
 
Geniet ervan, je hebt het verdiend :D
 
Geniet er van, je het het nodig! :D
 
Friends, Thanks

en nu [Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
ziezo, I am Back from Chersonissos crete. Het is nu 06.23 en nog geen oogje dicht gemaakt van gisterenochtend. Tja, das effe doorbijten maarja heb ik er voor over. Een te gekke vakantie gehad met z'n viertjes. De jonge dames hebben zich kostelijk vermaakt in het nachtleven en ik en mijn vrouwtje zijn goed tot rust gekomen in de "place to bee" (voor de jeugd:p) op dit moment. Ik heb me de ogen uit de kast gekeken:p:p:p:p:p:p. "Star Beach" :eek: wat is dat een feesttempel voor de jonge volwassenen;) een party "all day long".

Alleen dat k.t schiphol, Jezus volgens de computer kwamen de koffers op band 10 binnen echter na 1,5 uur te hebben gewacht hadden we pas een koffer van de drie. Op het informatie scherm kregen we te zien dat alle bagage uit het vliegtuig was. Ik fronste een beetje naar mijn vrouw van het zal wel zo moeten zijn ( dit is de eerste keer voor mij dat ik vanaf/naar schiphol reis) want meer als de helft van de passagiers van onze vlucht hadden immers hun koffers ook nog niet dus afwachten maar. Het bloed begon langzaam in mij te koken:mad: want het kon niet onze vluchtinformatie was inmiddels al van het scherm verwijderd en we hadden nog steeds geen koffers. Dus maar op zoek naar een schipHOL sheriff. Na lang zoeken een verwilderd mannetje op een elektrische karretje gevonden, deze bij zijn mooi schipHOL pakje gegrepen begon mijn bek open te trekken sprak mij een vriendelijke mevrouw aan de onze bagage verdeeld over 5 banden was aangekomen. WAT THE **** krijgen ze dit niet fatsoenlijk geregeld godver.... in griekenland moeten ze de bagage met kruiwagens naar de terminal brengen:D:D:D Achteraf, toen we doorliepen, kregen we te horen dat ze op deze 5 banden alle bagage van meer dan 7 vluchten door elkaar hadden gemengd duzzzzz suc6 leuk als je bijna 24 uur op bent.


Maar al met al een te gekke vakantie gehad en daar draait het om. Goed gegeten een te gek hotel veel gezopen en geweldig gelachen.

Echter ik kan niet wachten om weer aan het ijzer te trekken. Ik denk dat ik deze week licht begin om weer eens effe wat spanning op de spiertje te brengen.

Ik hou jullie op de hoogte;)
 
mWah,gisteren de eerste lichte training na 2 weken rust[Afbeelding niet meer beschikbaar]. Viel tegen moet ik eerlijk bekennen. Ik ging ook effe door mijn rug heen bij het naar achteren laten zakken op het bankje met de dumbbell press:eek:. Het is effe wennen als er geen enkele spanning meer op de spieren staat. Dus vandaag of morgen iets voorzichtiger te werk gaan:D. Schrik je toch hoe zwaar 100 kg is, een gewicht waar je normaal mee doet gooien;). Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik weer op mijn oude niveau ben:D:D:D:D.
 
Over een week zat je dikke PR's Frans !
 
Klinkt als een goede vakantie. Succes weer met ijzergooien!
 
Klinkt als een goede vakantie. Succes weer met ijzergooien!

het was ook een super vakantie Gijs:D. Jammer van het k.t weer hier.

Wat betreft ijzergooien ben ik nog aan het twijfelen wat mijn doelen gaan worden dit aankomend seizoen............ Eerst weer een op krachten komen......... Ook effe afwachten hoe de pijntjes zich gaan ontwikkelen de aankomende tijd........... Ik hoop dat het allemaal wel mee valt........ Op vakantie toch veel last gehad van ellebogen en schouders.... Vreemd toch:dunno:, dat ik voor mijn vakantie wel een beetje last had van de rechter elleboog dit nog erger werd toen ik met mijn dikke kl.te aan het Grieks strand lag sterker nog linker elleboog, knieën en schouders begonnen ook gevoelig te worden............ Het zal wel zo zijn dat er geen spanning meer op de spieren staat, daardoor de verborgen pijntjes de kans krijgen om zich te melden toch?
 
Ja dat heb ik ook als ik rust heb.
 
Back
Naar boven