AndroidHealthClinic

pouwerpaxck's log (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Het was geen IPFaprove beurtje, maar dat zal Frans verder niet boeien!
Beresterk weer Frans en als je 250+ raw kunt squatten behoor je tot de elite in NL! Ik weet overigens waarom hij niet meer logt...hij gaat pas weer loggen als hij 800kg raw totaal tild...om ons allemaal te verrassen.;)
 
http://www.youtube.com/watch?v=XFbqPiBx3Oc



Ik heb me het filmpje zelf natuurlijk nu al vaak genoeg aangekeken. Vond zelf in eerste instantie de diepte ook discussieerbaar. Echter als je in de reflexie in de spiegel bestudeerd kijk je weer van een heel andere hoek en dan is hij volgens mij duidelijk parallel of zelfs iets lager.

Maar goed, waar gaat het weer om:scratch:
 
Laatst bewerkt:
Ik ga eens in de spiegel kijken Frans. ;)

---------- Toegevoegd om 12:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:51 ----------

Tsja, in de spiegel ziet het er wel uit of ie net goed zou kunnen zijn inderdaad.
Je bent afhankelijk van de scheidsrechters Frans! ;)

Maar wat maakt het uit man?
Het is gewoon heel sterk! :bow:
 
Ben blij dat jij het nu iets anders ziet Johnny. Ik kon er vannacht niet van slapen:o. Gullukkug weer iets kunnen oplossen. Kijk dit zijn weer van die dingen waarvan ik tegen mezelf zeg [Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ben blij dat jij het nu iets anders ziet Johnny. Ik kon er vannacht niet van slapen:o. Gullukkug weer iets kunnen oplossen. Kijk dit zijn weer van die dingen waarvan ik tegen mezelf zeg [URL]http://vrouwenpower.nl/smilies/forumsmiley1092.gif[/URL]

In je filmpje kun je mooi zien hoe het dode punt niet op diepte zit maar in een kniehoek van ongeveer 90 graden. Zo rond elf seconden. Als je de kniebanden goed strak om hebt is het eerder moeilijk diepte te halen in de neergaande fase, dan dat het moeilijk is om eruit te komen. Bij het opkomen heb je steeds minder spanning op je banden, waardoor je rond 90 graden een dood punt hebt zitten. Dieper zakken maakt het dus niet per definitie moeilijker. Je raakt parallel met je bovenbenen in het filmpje, maar je heupen zakken niet onder je knie. Daarvoor moet die zeker 10cm lager. Maar volgens mij is dat niet echt relevant in je training. Ik zak ook niet altijd op diepte, dan moet er ook veel gewicht op zitten anders kom ik er gewoon niet. Volgens mij kun je nog wel winst halen in het anders plaatsen van je handen. Ietsje smaller zodat je meer kunt opspannen in je bovenrug. Nu hang je wat naar voren bovenin. Wellicht kan de halter ook nog iets lager. Nu niet wakker gaan liggen, het is maar een spelletje en het is zeiken over details, want je squat parallel met 260 kilo in alleen banden. Dat betekent dat je gewoon vies sterk bent. Een vieze sterke man. Bij deze!
 
Laatst bewerkt:
je squat parallel met 260 kilo in alleen banden. Dat betekent dat je gewoon vies sterk bent. Een vieze sterke man. Bij deze!

+1 :d
 
In je filmpje kun je mooi zien hoe het dode punt niet op diepte zit maar in een kniehoek van ongeveer 90 graden. Zo rond elf seconden. Als je de kniebanden goed strak om hebt is het eerder moeilijk diepte te halen in de neergaande fase, dan dat het moeilijk is om eruit te komen. Bij het opkomen heb je steeds minder spanning op je banden, waardoor je rond 90 graden een dood punt hebt zitten. Dieper zakken maakt het dus niet per definitie moeilijker. Je raakt parallel met je bovenbenen in het filmpje, maar je heupen zakken niet onder je knie. Daarvoor moet die zeker 10cm lager. Maar volgens mij is dat niet echt relevant in je training. Ik zak ook niet altijd op diepte, dan moet er ook veel gewicht op zitten anders kom ik er gewoon niet. Volgens mij kun je nog wel winst halen in het anders plaatsen van je handen. Ietsje smaller zodat je meer kunt opspannen in je bovenrug. Nu hang je wat naar voren bovenin. Wellicht kan de halter ook nog iets lager. Nu niet wakker gaan liggen, het is maar een spelletje en het is zeiken over details, want je squat parallel met 260 kilo in alleen banden. Dat betekent dat je gewoon vies sterk bent. Een vieze sterke man. Bij deze!


Thanks Robbert,

Soms is het vreemd, zeker bij de squat, hoe onzeker je kunt zijn als je voor een PR gaat. Mijn voorlaatste beurt was met 230 en had een lekkere bump onderin waardoor ik het omhoog veren van de halter optimaal kon gebruiken en voelde de beurt erg gemakkelijk aan. Nu had ik met de 260 een ietwat onzeker gevoel omdat het de eerste keer was met zoveel gewicht in mijn nek. Dit zie je vooral hoe onzeker ik met het gewicht naar de squat positie manoeuvreer. Maar zoals je stelt het niet diep genoeg zakken wil het niet automatisch zeggen dat het idd gemakkelijker is volgens mij integendeel.
Ik weet nu dat ik dat gewicht aan kan en dat heeft zeker positief effect op me de volgende keer en ik zal met meer lef en overtuiging de oefening met 260 uitvoeren.

De positie van mijn armen, tja dat gaat bij mij helaas niet anders. Door een zware schouders blessure die ik opgelopen heb in '95 kan ik niet anders als mijn handen in de openingen van de plates te leggen deze "christus" positie zal zeker invloed hebben op de squat stabiliteit (scharnier effect).

Frans
 
Een zogenaamde: "Jesus Christ Super Squat" dus eigenlijk..? :D
 
Er was eens een gozer genaamd Henk en die had alle soorten vrouwen al gehad,
Nederlandse, Turkse , surinaamse vrouwen, noem maar op,
maar een non had hij nog niet gehad en dat wilde hij wel een keertje graag proberen.
Hij ging naar het klooster en sprak en non aan, hij vertelde het verhaal.
De non zei: nee sorry meneer, ik moet maagd blijven.
Henk bleef er maar over door gaan, waardoor de non zei:
Oke voorruit maar u mag me alleen van achter nemen, want dan blijf ik maagd...
zo gezegt zo gedaan,
die twee waren lekker bezig en Henk roept ineens
IK BEN HENK EN IK NEUK ALS EEN TANK
waarop de non antwoord:
IK BEN SJON EN BEN VERKLEED ALS NON
 
Er was eens een gozer genaamd Henk en die had alle soorten vrouwen al gehad,
Nederlandse, Turkse , surinaamse vrouwen, noem maar op,
maar een non had hij nog niet gehad en dat wilde hij wel een keertje graag proberen.
Hij ging naar het klooster en sprak en non aan, hij vertelde het verhaal.
De non zei: nee sorry meneer, ik moet maagd blijven.
Henk bleef er maar over door gaan, waardoor de non zei:
Oke voorruit maar u mag me alleen van achter nemen, want dan blijf ik maagd...
zo gezegt zo gedaan,
die twee waren lekker bezig en Henk roept ineens
IK BEN HENK EN IK NEUK ALS EEN TANK
waarop de non antwoord:
IK BEN SJON EN BEN VERKLEED ALS NON

:roflol: Leuk dat je er weer bent, Frans!
En weet je, als je niet aan powerliftwedstrijden doet, maakt het allemaal niet zo heel veel uit vind ik of een beurt al dan niet voldoet aan bepaalde regeltjes.
In de meeste sportscholen zie je maar heel weinig SQ/BP/DL beurten die zouden gelden op een powerliftwedstrijd. Daarnaast heeft iedere bond ook nog eens zijn eigen regels!
Je bent een van de sterkste 40 plussers die ik ken, en je hebt plezier in het trainen, en dat is wat teld! :)
 
;)
 
als ik op het kleine kamertje een grote boodschap probeer over te brengen dan moet ik altijd ongewild in een spiegel kijken. Twee druppels water
 
Jullie zijn mooie jongens. ;)
 
WEEK 42

Maandag 11-10 veel last van mijn onderrug. Shit man nog niet weg. Het is nu al bijna 5 wkn dat ik om de 2 a 3 dag last heb. Vreemd, tja na 10 min trainen maar naar huis gegaan.

Dinsdag 12-10 rust

Woensdag 13-10
Boven rug niets bijz

Donderdag 14-10 (gelukkig geen last van rug)
Squat met green bands (55 kg)
3x180…………………………225
1x200……………………………………..255pr raw zonder bands wel riem
Hammer strenght leg press
2x350 pr

Vrijdag 15-10
Overhead press strikt;
2x100 Hmmmm voelt bijz zwaar aan, normaal speel ik ermee.
Op schuine bankje buikspier oefeningen hooguit 8 reps per set 5x8x25kg plates

Ben wel een beetje gedeprimeerd vanwege mijn blessure in de onde rug. Ik heb donderdag maar een afspraak gemaakt bij een “manueel therapeut” om de boel eens recht te laten zetten. Ook nog veel last van linker schouder en elleboog. Dus veel progressie (op squatten na) kan ik nu niet van mezelf verwachten.
 
Ik herken het Frans ik zit ook in dat schuitje. Gewoon verstandig blijven trainen. Dat probeer ik ook nu. En die SQ is echt prachtig mooi.
 
Ik herken het Frans ik zit ook in dat schuitje. Gewoon verstandig blijven trainen. Dat probeer ik ook nu. En die SQ is echt prachtig mooi.

Thanks, Gijs. Met verstand trainen idd, alle schouder oefeningen op een laag pitje gezet en ............................afwachten maar;)
 
komt wel goed ouwe. :D
 
Back
Naar boven